×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دختر ۸ ساله مشهدی با حجاب خود در آسیا تاریخ ساز شد/ همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم

به گزارش تهران۲۴،سلما همتیان شطرنج باز ۸ ساله کشورمان که در مسابقات آسیایی با حجاب کامل (چادر) مدال طلا را کسب کرد در مشهد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات، اولین تجربه من در مسابقات برون مرزی بود و خدا را شکر می‌کنم که در اولین حضورم، باعث افتخار کشورم شدم.

وی تصریح کرد: همیشه دوست داشتم افتخار اسلام باشم به همین دلیل با چادر بالای سکوی قهرمانی آسیا ایستادم.

همتیان در خصوص علاقه‌اش به چادر گفت: با اینکه به سن تکلیف نرسیده‌ام اما همیشه حجاب دارم. چادر هیچ محدودیتی برای کسی ندارد. هر کس دوست داشته باشد می‌تواند چادر بپوشد.

وی با بیان اینکه نمی خواهم بقیه الگوی من باشند، تاکید کرد: می‌خواهم من الگوی بقیه باشم برای همین به دل خودم نگاه می‌کنم و نمی‌خواهم به حرف‌های دیگران کار بگیرم.

همتیان شرکت در مسابقات قهرمانی جهان را اولویت اول خود برشمرد و افزود: برای قهرمانی جهان تمرین می‌کنم و می‌خواهم با چادر بر روی سکوی قهرمانی جهان حاضر شوم.

گفتنی است؛ مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی آسیا که در سه بخش استاندارد، سریع و برق آسا و در دو بخش پسران و دختران از ۲۲ تا ۲۹ مهرماه با حضور ۴۵۶ بازیکن از سراسر آسیا در کشور اندونزی برگزار شد.

سلما همتیان که با حجاب کامل (چادر) بر روی سکوی قهرمانی حاضر شد، در پایان این رقابت‌ها در بخش استاندارد در رده زیر ٨ سال با کسب ۷/۵ امتیاز به مدال خوش رنگ طلا رسید.

پایان پیام /

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.