×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روبیکا و ایتا در میزان جست‌وجوی گوگل پیشتازند/ کارشناس فضای مجازی: همه شواهد نشان می‌دهد اقدام گوگل علیه روبیکا سیاسی است

به گزارش تهران۲۴، در روزهای گذشته سپر ایمنی گوگل، هشداری را برای حذف روبیکا به کاربران تلفن های اندرویدی ارسال کرده است. در این هشدار گفته شده که این برنامه در تلاش است تا از داده های شخصی مانند پیامک ها،‌عکس ها،‌صوت های ضبط شده یا تماس های تان جاسوسی کند.

برخی از کاربران اندروید می گوینداین سیستم عامل آنها را مجبور به حذف اجباری روبیکا کرده است.

محمدمهدی حبیبی، رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد فضای مجازی پاک درباره ارسال این هشدار به کاربران گفت: گوگل در حالی علت این هشدار را جاسوسی روبیکا از کاربران اعلام کرده که تمام شبکه های اجتماعی در ابتدای نصب یک سری مجوزها را از خود کاربر اخذ می کنند. اتفاقا روبیکا نسبت به سایر نرم افزارهای این حوزه مثل واتس‌اپ و اینستاگرام حتی دسترسی های کمتری را اخذ کرده و حتی در این مدت اخیر به روزرسانی برای این برنامه ارائه نکرده است.

وی افزود: پس نه تغییری در سیاست های روبیکا اتفاق افتاده و نه دسترسی غیرمجازی اتفاق افتاده است و این اخطاری که گوگل می دهد برای پیش از نصب برنامه هاست. همه این مسائل درست مقارن با زمانی که ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد،‌ اتفاق افتاده و همه چیز نشان می دهد که این اقدام، اقدامی سیاسی است. این اقدام به جهت این است که نظام سلطه علاقه ندارد، سلطه اش روی کاربران ایرانی و جهت دهی هایی که می تواند به آنها بدهد را از دست بدهد. نظام سلطه از شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می کند و با هر برنامه ایرانی که توانمند و کارآمد شود و قابل استفاده کاربران باشد اینکار را می کند. دیده شده که حتی گوگل درباره ایتا هم همین رویه را پیش گرفته و برای برخی از گوشی ها این اخطار ارسال شده است.

آمار گوگل ترندز از میزان جست‌وجوی روبیکا و ایتا

وی با اشاره به آمار گوگل ترندز در افزایش تعداد جست‌وجوی روبیکا و ایتا گفت: آمار گوگل ترندز نشان می دهد که بعد از اتفاقات اخیر و اعمال محدودیت روی واتس‌اپ و اینستاگرام، رشد جست‌وجوی ایتا در گوگل نسبت به قبل بیش از ۱۰ برابر شده و رشد انفجاری داشته است. درباره روبیکا هم میزان جست‌وجو بیش از ۳ برابر شده است. اما طبق همین آمار، میزان جست‌وجوی واتس‌اپ و اینستاگرام به صورت آرام کاهشی بوده و اکنون جست‌وجوی کاربران برای ایتا با این دو برنامه تقریبا برابری می کند و میزان جست‌وجو روبیکا بیش از واتس‌اپ و اینستاگرام شده است. البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این آمار درباره جست‌وجو است و نه میزان استفاده؛ که همین آمار هم نشان از استقبال مردم از برنامه ایرانی دارد.

او در این باره گفت: طبق آماری که اعلام شده، میزان استفاده از این برنامه ها هم بیشتر شده و به نظر می آید که میزان استفاده تناسب خوبی با آمار جست‌وجو دارد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.