×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش به مسدودسازی برنامه‌های ایرانی در گوگل پلی/ با چندپاره شدن اینترنت وقت هم‌افزایی برای حکمرانی جهانی است

به گزارش تهران۲۴، پلتفرم گوگل پلی متعلق به شرکت گوگل، اخیرا با استفاده از موقعیت انحصاری خود در گوشی های اندروید و بدون اطلاع قبلی در اقدامی خارج از عرف، فرآیند محدودسازی برخی از برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی را به بهانه حمایت از حریم خصوصی کاربران آغاز کرده است.

در این باره با حجت‌الاسلام رضا حاج‌ حسینی، مدیر دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی و کارشناس فضای مجازی صحبت کرده ایم و نظر کارشناسی او را درباره این موضوع جویا شدیم.

وی با اشاره به محدودسازی برنامه‌ها و پلتفرم‌های پرکاربرد ایرانی در گوگل پلی، گفت: این امر نشانه ای از این واقعیت است که فیلترینگ راهکار اساسی نیست و مسکن برای مواقع بحرانی است.

حاج‌ حسینی افزود:‌ مواردی این چنینی در زیرمجموعه حکمرانی قرار می گیرد و اشاره به ساحت های مختلف حکمرانی از جمله حکمرانی فضای مجازی دارد که هم اکنون بخش زیادی از آن در اختیار نظام سلطه است.

وی گفت: وقتی موضوعاتی این چنینی مطرح می شود بار دیگر به این واقعیت می رسیم که برای ساماندهی وضعیت فعلی فضای مجازی کشور باید کاری در قد و قواره حکمرانی فضای مجازی کنیم و حتی حکمرانی در سطح ملی هم امکان پذیر و کافی نیست.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: در این باره به هم افزایی جهانی با هدایت ایران نیازمندیم و با توجه به اینکه اینترنت به سمت چندپاره شدن پیش می رود و کشورهای روسیه و چین هم به نظام سلطه فعلی در فضای مجازی انتقاد دارند، موقعیت برای هم افزایی بر سر حکمرانی جهانی فراهم تر است. به عبارت دیگر افزایی روسیه، چین و ایران در حکمرانی فضای مجازی.

حاج‌ حسینی ادامه داد: همچنین در این فزایی پیشنهاد ما حکمرانی به سبک اسلامی است.

به گزارش فارس، برخی از کاربران سامانه فارس من هم با ثبت سوژه در این سامانه با اشاره به محدودیت برخی برنامه های ایرانی در پلتفرم‌ های خارجی، خواسته اند که زمینه همکاری شرکت های ایرانی با شرکت‌های شناخته شده در کشورهای هم سو مثل وی چت که در سطح جهانی مطرح هستند فراهم شود.

پایان خبر/ 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.