×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واکنش کاربران افغان به ادعای بایدن؛ آقای رئیس‌جمهور! تهران، دمشق و کابل نیست

به گزارش تهران۲۴، چند روز قبل «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت و در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

بایدن مدعی شد: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

مقامات آمریکایی از آغاز اغتشاشات اخیر در ایران نه تنها اظهارات مداخله‌جویانه‌ای مطرح کرده، بلکه تحریم‌هایی را نیز علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند و در آخرین تلاششان به همراه آلبانی بانی برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت شدند. نشستی که علی‌رغم تمامی سروصداهایی که این مدت برای آن به راه انداختند، دستاوردی برای برگزارکنندگانش به همراه نداشت.

این اظهارنظر بایدن علاوه بر آنکه واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی ایران را در پی داشت، با واکنش‌هایی از سوی برخی شخصیت‌ها و کاربران افغانستانی نیز روبرو شد. برخی از آنها را در زیر مرور می‌کنیم.

لطیف پدرام، رئیس حزب کنگره و از نامزدهای سابق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در خصوص اظهارات بایدن درباره ایران گفت: «جو بایدن می‌خواهد ایران را آزاد کند!؟ افغانستان و عراق دو کشور همسایه‌ی ایران اند؛ کافی است مصائب این دو کشور را ببینید تا بدانید آزادی و دموکراسی آمریکایی چه معنایی دارد. آمریکا دشمن آزادی و استقلال کشورها است.»

از سوی دیگر نجیب بارور شاعر مطرح افغانستان به دروغ پردازی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفته است که  با همین شعارهای دروغ افغانستان را ویران کردند.

یک کاربر دیگر افغانستان نیز در واکنش به این سخنان رئیس جمهور آمریکا نوشت :«آمریکا باعث شر افروزی در منطقه و افغانستان است.»

رضا عطایی فعال رسانه افغانستانی نیز در این خصوص نوشت: «دوست عزیز ایرانی نظرم را درباره اراجیفات جو بایدن جویا شده است. به‌عنوان مهاجری که تمام زندگی‌اش در ایران و با ایرانیان بوده است معتقدم که ایرانیان گذشته از هوش و درایت بی‌بدیلشان، فقط با اتکا به خاطرات تاریخی‌شان بهتر می‌دانند که چگونه از کشورشان مراقبت کنند و برای خزعبلات این حرام زاده‌ها تره هم خورد نکنند. قطعا تهران، دمشق و کابل نیست و نمی‌شود.»

محمدیونس میوند، دیگر کاربر شبکه های اجتماعی نیز گفته است: «بلی… ما افغانها را هم قبلاً همچو فریب داده بودید و چند روزی هم با دروغ و فریب و بخاطری منافع کشور تان در کنار مرد ها و زنان افغانستان هم بودید.»

یک کاربر دیگر افغان نیز گفته است که «افغانستان را بهشت ساختی تمام مردمش در ناز و نعمت زندگی می‌کنند بیش از نود درصد مردمش از لطف و مرحمت جناب عالی ثروتمندو بالای خط فقر زندگی می‌کنند مردم ایران واقعا ازین نعمت و لطف شما بی‌نصیب مانده است.»

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.