×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلستان الگوی زندگی مبتنی بر وحدت و انسجام در ایران است

به گزارش تهران۲۴ به نقل از ایرنا،‌علی‌محمد زنگانه شنبه شب در روز پایانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین در گرگان اظهارداشت: این مساله نشان‌دهنده اتحاد و وحدت تاریخی و ریشه‌ای ساکنان استان و حس مسوولیت‌پذیری مسوولان است.

وی بیان کرد: جشنواره اقوام واقع با حضور حداکثری مردم استان و مشارکت اقوام مختلف از ۳۰ استان کشور برگزار شده و به رضایت حداکثری همه آنان انجامید.

استاندار گلستان ادامه داد: رویدادهای مهم و متاثر از این جشنواره در غرفه‌های گوناگون، گوشه‌ای از تاریخ کهن ایران زمین را به نمایش گذاشت و همگان به‌خصوص جوانان را با گذشته پرافتخار کشور آشنا کرد.

زنگانه ادامه داد: ظرفیت فوق‌العاده‌ و بی‌مثال اقوام در نقاط گوناگون کشور ثابت کرده که ایران جزو سه امپراطوری برتر دنیا بوده و تمدنی قابل احترام داشت.

وی ادامه داد: گلستان سرزمین مملو از جاذبه های طبیعی و گردشگری و قابلیت های خدادادی فراوان است که با وجود این ظرفیت ها از سرانه بالای درآمدی برخوردار نیست که باید تلاش کنیم این سرانه را تا افق ۱۴۰۴ به میانگین کشوری برسانیم.

استاندار گلستان گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی‌ برای استفاده از ظرفیت همه مناطق از جمله روستاها است.

جشنواره پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین از روز سه‌شنبه هفته گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در گرگان با حضور وزیر کشور به مدت ۵ روز کاری آغاز به‌کار کرد.

پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌ شده بود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.