×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| اینترنشنال سعودی از روزنامه کرباسچی تقدیر کرد/ عملیات مشترک «اعتبار زدایی و نفرت پراکنی» علیه مأموران نیروی انتظامی و بسیج

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضدانقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضدانقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

اینترنشنال سعودی از روزنامه کرباسچی تقدیر کرد

شبکه اینترنشنال سعودی که بنابر مستندات، رسماً به عنوان بازوی رسانه‌ای موساد عمل می‌کند، از گزارش روزنامه هم میهن تقدیر کرد.

خبرنگار اینترنشنال سعودی با اشاره به گزارش این روزنامه در شماره امروز با عنوان «جوانرود آرام شد» گفت: «من مصاحبه و گزارش خوبی از شهر جوانرود در روزنامه هم میهن دیدم که متأسفانه علیرغم آنکه گزارش بسیار خوبی بود اما در صفحه اول آن را تیتر نکرده است.»

خبرنگار اینترنشنال در ادامه گفت: «این گزارش اطلاعات خوبی داشت. در این گزارش تأکید شده که کسانی که در جوانرود دست به اعتراض زده‌اند، تجزیه‌طلب نیستند و از بیرون از مرزها هم وارد جوانرود نشده‌اند.»

ادعای این شبکه سعودی-لندنی و همچنین ادعای روزنامه هم میهن- به مدیرمسئولی کرباسچی- درباره وقایع جوانرود در حالی است که در روزهای گذشته عناصر تجزیه‌طلب و تروریست در این شهر دست به شرارت زده و منازل مسکونی مردم را به آتش کشیده‌اند.

تروریست‌های مسلح در جوانرود تنها در یک مورد با کوکتل مولوتف و نارنجک دست‌ساز به خانه‌ای که زنان و کودکان در آن بودند حمله کردند.

بنابر اخبار منتشرشده، حضور عناصر و اعضای گروهک‌های تجزیه‌طلب در آشوب‌های روزهای گذشته در جوانرود مشهود بود. در روزهای گذشته عناصر تروریستی با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که مجاور یکدیگر هستند حمله کردند. این هجوم ابتدا با سنگ پراکنی آغاز می‌شود اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت می‌گیرد. نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک می‌کنند و پس‌ازآن مجبور به شلیک به سمت مهاجمین می‌شوند. در حال حاضر اوضاع شهر آرام است.

سؤال اینجاست که چرا یک روزنامه داخلی باید مورد تحسین رسانه‌های دشمن قرار بگیرد؟ چرا رسانه موساد باید از روزنامه یک فعال اصلاح‌طلب تقدیر کند؟! بهتر است آقای کرباسچی به این سؤالات پاسخ دهد.

عملیات مشترک «اعتبار زدایی و نفرت پراکنی» علیه مأموران نیروی انتظامی و بسیج

در هفته‌های گذشته گروهی برای اعتراض در آلمان در خیابان‌ها روی زمین می‌نشینند. دویچه‌وله (انگلیسی) به نقل از وزیر کشور آلمان نوشت: “این کار در آلمان غیرقانونی است و معترضان خود را فراتر از قانون می‌دانند. زمانی که مرتکب این جنایت (بستن خیابان) می‌شوند، حد اعتراض مشروع نقض شده است.” وزیر کشور آلمان نیز در واکنشی تند تأکید کرد که “پلیس حمایت کامل من را برای سرکوب این معترضان دارد.”»

نیروهای انتظامی و نظامی در هر کشوری، ضامن نظم و امنیت در آن کشور هستند. به همین منظور همواره مورد حمایت مردم و حاکمیت قرار دارند. با اینحال بخشی از جریان اصلاح‌طلب در داخل دقیقاً همراستا با عملیات ررسانه ای دشمن، نیروهای حافظ نظم و امنیت در کشور را آماج حمله قرار داده و به طرق مختلف از آنان اعتبار زدایی می‌کند.

در همین رابطه روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «نیروهای حافظ امنیت یعنی چه؟» نوشت: «سال‌های درازی است که کشور با نوعی بی‌نظمی و به هم ریختگی در سطح ماموران انتظامی و افرادی که دارای مسوولیت در حوزه تأمین امنیت عمومی هستند، مواجه است. مساله «لباس شخصی» ها و دایره وسیع امکان اقدامات و همین طور مصونیت نانوشته آنها موضوعی است که تاکنون درباره ابعاد سیاسی، حقوقی و اجتماعی آن بحث‌های فراوانی در گرفته اما همچنان اصل مساله به قوت خود باقی است.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «موضوع دیگر که در هفته‌های اخیر هم به کرات چهره خود را نشان داد رفتارهای فراقانونی یا غیرقانونی برخی ماموران رسمی انتظامی است که با پیگیری متناسب قضایی مواجه نمی‌شوند…طبق قانون نهادهای عمل‌کننده در تجمعات و اعتراضات تعریف مشخصی دارند. نیروی انتظامی، بسیج و سپاه هر کدام طبق شرایطی می‌توانند در این زمینه عمل کنند. عمل آنها هم باید منوط به رعایت چارچوب‌ها و موازین قانونی و مقررات خاص نظامی در این شرایط باشد. به عبارتی آنها که برای مقابله با اعتراضات به خیابان می‌آیند همزمان دارای مسوولیت‌های مشخص قانونی و محدودیت‌های تعیین شده‌ای در رفتار خود با معترضان هستند و در صورت بروز خطا باید مطابق قانون جوابگوی آن باشند.»

این رسانه اصلاح‌طلب به‌هیچ‌عنوان اشاره نمی‌کند که در ماه‌های اخیر چندین نفر از مأموران نیروی انتظامی و بسیج و سپاه در درگیری با آشوبگران به شهادت رسیده‌اند. در ماه‌های گذشته، اغتشاشگران در وسط خیابان، جوان طلبه بسیجی را شکنجه کرده و به شهادت رساندند، اوباش گلوی مأمور نیروی انتظامی را پاره کرده و مأمور دیگری را به آتش کشیدند و…

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.