×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جلیلی: دانشگاه به مثابه یک دولت سایه است/ اکنون دشمن هیچ گزینه ای روی میز ندارد

به گزارش تهران۲۴؛ سعید جلیلی روز دوشنبه ۱۴ آذرماه در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه دانشگاه باید مسائل کشور را مرور کند و به مطالعه پدیده ها از جمله در حوادث اخیر بپردازد، اظهار کرد: وظیفه دانشگاه این است که با روش های علمی دقیق به بررسی ابعاد مختلف جامعه و نقاط ضعف و قوت بپردازد و سیر تحولات زمانی و مکانی را مد نظر قرار دهد.

وی با اشاره به نقش اثرگذار تحولات داخلی، منطقه ای و بین المللی در امور کشور، افزود: دانشگاه باید موضوعات سیاسی و اجتماعی را برای جامعه تبیین کند و ابعاد قضیه را تشخیص دهد؛ در غیر این صورت نمی تواند راهکارهای درست را برای رفع نواقص و خطاها ارائه کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دانشگاهیان را بیش از همه موثر در سرنوشت کشور و انقلاب و نظام دانست و تصریح کرد: دانشگاه باید به کمک جامعه بیاید تا فهم و شناخت درست و دقیق از مسائل را برای مردم ایجاد کند؛ البته به موازات دانشگاه و سایر نهادها و سازمان ها، مردم نیز دارای مسئولیت سیاسی و اجتماعی هستند.

جلیلی، یکی از دلایل موفقیت نظام در سال های پس از انقلاب را نقش آفرینی مردم در همه ابعاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: برخی از کارویژه ها در برخی از کشورها متوجه دولت و نیروهای مسلح است، اما در کشور ما شاهد قیام مردم در همه صحنه ها هستیم که نمونه بارز آن دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه آحاد جامعه به تناسب وسع خود در کشور و نظام نقش و مسئولیت دارند، گفت: دولت سایه که در سال های گذشته مطرح شد، یک تشکیلات یا یک حزب نیست، بلکه یک گفتمان است، یعنی آحاد جامعه باید در حد وسع خود سایه به سایه تحولات کشور را دنبال کنند و در آن تاثیرگذار باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دانشگاه را به مثابه یک دولت سایه دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت های علمی و تخصصی دانشگاهیان، قطعا اگر شاهد پیوند دانشگاه با مسائل ملی و محلی باشیم، بسیاری از مشکلات و دغدغه ها رفع می شود.

وی با بیان اینکه پژوهش های دانشگاهی باید یکی یکی مسائل کشور را روی میز بگذارند و حل کنند، افزود: موضوعات علمی و فناوری و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی باید در دستور کار دانشگاه قرار گیرد و کارگشا باشد.

جلیلی، با اشاره به ظرفیت های گیلان در بخش گردشگری و ترانزیت، بر لزوم افزایش سهم دریا در تولید ناخالص داخلی تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه ها در تخصیص هوشمندانه منابع نقش مهمی دارند.

وی دشمنی ۴۳ ساله غرب با جمهوری اسلامی را نشان دهنده دستاوردهای ارزشمند نظام دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی از ۴۳ سال گذشته حرکت خود را آغاز کرده و در این مدت دشمنان بیکار نبوده اند و از همان روزهای نخست تقابل با حرکت ملت را در پیش گرفتند و هرچه در توان داشتند گذاشتند تا این انقلاب از پا در آید و شاهد اقدامات تجزیه طلبانه و ۱۷ هزار شهید ترور و هشت سال دفاع مقدس و تحریم های اقتصادی بودیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به اذعان به مقامات رسمی آمریکا مبنی بر شکست راهبرد فشار حداکثری، تصریح کرد: زمانی می گفتند همه گزینه ها روی میز است و حتی از گزینه نظامی استفاده کردند و در حوزه فرهنگی و روانی نیز ۲۵۰ شبکه ماهواره ای را علیه انقلاب تجهیز کردند تا در مسیر حرکت ملت تردید ایجاد کنند، اما همواره ناکام ماندند.

جلیلی، فشار دشمن را بر نقاط قوت ما دانست و اضافه کرد: دشمن برای موفقیت های ما مذاکره می کند و لذا شاهد مذاکرات نظامی و هسته ای هستیم، زیرا در این عرصه ها موفق تر بودیم.

وی القای ناامنی را راهبرد دشمن برای فرار از شکست دانست و خاطرنشان کرد: دشمن اکنون هیچ گزینه ای روی میز ندارد و لذا می خواهد با القای ناامنی و ناامیدی، نقاط قوت را کمرنگ و نقاط ضعف را پررنگ جلوه دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر لزوم رفع نقاط ضعف در ادامه حرکت انقلاب، متذکر شد: علاوه بر حفظ دستاوردهای گذشته، باید آینده در پیش را ببینیم و به حداقل ها اکتفا نکنیم و به فکر فتح قله ها باشیم.

وی تورم را یکی از آثار رشد نقدینگی و خلق بی رویه پول دانست و تاکید کرد: رهبر انقلاب سال های اخیر را با محوریت تولید نامگذاری فرمودند تا خروجی درست به وجود آید.

جلیلی، دانشگاه را بهترین بستر و فضا برای بیان مسائل و مطالبات جامعه دانست و تصریح کرد: امروز شاهد دشمنی های فراوان با جمهوری اسلامی از شرق تا غرب هستیم و افرادی که دغدغه حقوق بشر را دارند، در زمان بمباران شیمیایی شهرهای ایران سکوت کرده بودند و قطعنامه صادر نمی کردند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، در پاسخ به چرایی دشمنی غرب با جمهوری اسلامی، اضافه کرد: دشمنی غرب با جمهوری اسلامی ریشه تمدنی دارد و اکنون احساس می کنند که یک رقیب و هماورد برای تمدن پنج قرنی آنان پیدا شده است؛ البته دشمنان جمهوری اسلامی به خوبی می دانند که این تمدن جدید در همه عرصه ها به ویژه زن و کرامت زن و حقوق زن حرف دارد و می تواند در مقابل بن بست های تمدن غربی قرار بگیرد.

وی الگوسازی حرکت تمدنی جمهوری اسلامی را موجب احساس خطر غرب دانست و بیان کرد: حرکت تمدنی جمهوری اسلامی شتاب گرفته و همه موانع را برداشته و اکنون باید بر رفع ضعف ها کار کند تا بتواند الگوسازی کند لذا نسخه های غربی برای رفع مشکلات کشور بیشتر ضعف ها را تشدید می کند و باید بر مبانی و آموزه های دینی و ارزش های ایرانی – اسلامی تکیه کنیم و آینده پرشکوه ایران را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.