×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رونمایی از کتاب «نظریه پلیس هوشمند»

به گزارش تهران۲۴، سردار احمدرضا رادان در آئین رونمایی از کتاب نظریه پلیس هوشمند ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش، طی سخنانی گفت: تحقیق و پژوهش باید محور تمام فعالیت‌ها و اقدامات پلیس قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پلیس به عنوان مهمترین عنصر و متولی نظم و امنیت برای پیشگیری از بی‌نظمی در جامعه و کژکار کردی امنیتی، ناگزیر باید متناسب با زمینه و زمانه در راه هوشمندی گام بردارد و پدیده‌ها را هوشمندانه مدیریت کند.

سردار رادان با اشاره به انتشار کتاب نظریه پلیس هوشمند که در مرکز مطالعات راهبردی فراجا تهیه و به چاپ رسیده است، یادآور شد: ظهور و بروز هر تمدن و اقتدار آن منوط به داشتن قدرت فکری و علمی است که این اقتدار با کسب علم و معرفت و حفظ مرجعیت علمی در کنار دیگر ارکان قدرت حاصل می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه توجه به مقوله نظریه پردازی یکی از ارکان مهم قرار گرفتن در کانون قدرت علم و مرجعیت علمی است، اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی بر اساس رسالت خود پژوهش‌های سازمان یافته در عرصه نظریه پردازی را در دستور کار خود قرار داده که در این راستا موفق به تهیه و انتشار کتاب نظریه پلیس هوشمند با تأکید بر بعد انسانی شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی فراجا با بیان اینکه کتاب نظریه پلیس هوشمند یک نظریه روانشناختی شخصیتی است که به توصیف ویژگی‌ها، ابعاد و صفات افسران هوشمند پلیس می‌پردازد، افزود: نظریه پلیس هوشمند دارای ۲ خاستگاه نظری و تجربی است.

سردار رادان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پلیس تنها زمانی می‌تواند به گونه‌ای مؤثر و رضایت آمیز انتظارات پیوسته در حال تغییر و افزایش مردم را برآورده و نظم و امنیت دستخوش تغییر جامعه را سر و سامان ببخشد که بر مبنای یافته‌های نظریه پلیس هوشمند، پیوسته ظرفیت توانمندی و کارآمدی خود را افزایش دهد و تراز پیچیدگی و بهنگام بودن خود را بهبود بخشد.

وی با اشاره به رشد دانش و تکنولوژی در دنیا عنوان کرد: پلیس در راستای استقرار امنیت نرم‌افزاری، شناخت تحولات تکنولوژی‌های اطلاعاتی ارتباطی، پیش بینی تحولات آینده فضای واقعی و مجازی و هماهنگ‌سازی توان با این تحولات فناورانه را در اولویت برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.

رادان در ادامه با بیان اینکه مأموران پلیس در کشور جزو خادمان نظام و مردم بوده و بیشترین عرصه فعالیت را در مبارزه با قانون‌گریزی و شرارت در مرزها، شهرها و روستاهای دور و نزدیک بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: تأمین نظم و انتظام امنیت عمومی مهمترین وظیفه پلیس است که باید در راستای تحقق آن از هیچ کوششی دریغ نکند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی فراجا از انتظامی ملی به عنوان یک فرآیند اجتماعی یاد کرد و گفت: برای تحقق انتظام و امنیت پایدار در کشور باید تمام سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های ذیربط و با همراهی و مشارکت مردم برای عینیت بخشیدن به امنیت در جامعه تلاش کنند.

وی در ادامه از مردم به عنوان مهمترین پشتوانه پلیس در تمام مأموریت‌های محوله یاد کرد و اظهار داشت: زمانی سازمان انتظامی کشور در مأموریت‌های خود موفق خواهد بود که بتوانند مشارکت و همراهی مردم را با خود داشته باشند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.