×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق نشد/ کابینه باید ترمیم شود

به گزارش تهران۲۴٫مجتبی رضاخواه، درباره میزان تحقق وعده دولت برای رشد اقتصادی ۸ درصدی، اظهار داشت: اگرچه در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ وعده‌های فراوانی برای دسترسی به رشد اقتصادی ۸ درصدی از سوی دولت داده شده بود، اما به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد.

وی بیان کرد: یکی از دلایل عمده این مسئله آن است که منابع درآمدی پیش بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۱ محقق نشده است و این عدم تحقق باعث شده که سرمایه گذاری‌های مختلف دچار اختلال شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتبارات مشخصی در تبصره ۱۸ بودجه برای اشتغال زایی در نظر گرفته شده بود که عملکرد خوبی را در این زمینه هم شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: تخصیص بودجه‌های عمرانی هم با مشکل مواجه بوده است. عدم تحقق بودجه ناشی از عدم تحقق درآمدهای بودجه است و مقصر اول آن دولت است، چرا که نباید برآوردهای بیش از اندازه انجام می‌داد.

رضاخواه تأکید کرد: یک بخش از عدم تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی هم ناشی از کاهش بهره وری در اقتصاد بوده که طبیعتاً دولت باید پاسخگو باشد که چرا این بخش محقق نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هر صورت ما به عملکرد تیم اقتصادی دولت انتقاد داریم، گفت: ترمیم تیم اقتصادی دولت بسیار مهم است که بخشی از این کار را مجلس با استیضاح پیگیری خواهد کرد و بخش دیگر را هم به نظر می‌رسد دولت به نتیجه رسیده باشد که تغییراتی را در کابینه ایجاد کند. در مجموع باید هماهنگی بهتری بین تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.