×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایجاد امید در کشور از اولویت‌های اساسی است

به گزارش تهران۲۴، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره (س) با بیان اینکه مردم از اوضاع اقتصادی به شدت گلایه مند و نگران هستند، افزود: مسائل اقتصادی برای مردم به یک معضل و معما تبدیل شده که نمی‌توانند آن را حل کنند.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای است که نه تنها رو به بهبود نیست، بلکه تورم در بعضی کالاها نسبت به سال گذشته افزایش شدید داشته است.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: مردم نسبت به اقتصاد و فرهنگ حساس هستند و انتظار تغییر دارند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به افزایش نرخ دلار در کشور گفت: وابستگی پایه‌های اقتصادی کشور به دلار سبب افزایش نرخ دلار در کشور شده، اما از مسئولین تصمیم گیری خاصی دیده نمی‌شود.

وی از بانک‌ها به عنوان مشکلی بزرگ در کشور یاد کرده که به صورت لجام گسیخته به پیش می‌رود و افزود: بانک‌ها تنها به دنبال منافع خودشان هستند، مبالغی که وام می‌دهند هرچند کم و ناچیز است اما برای آن سودهای کلان دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: مجلس می‌تواند با اصلاح قانون، جلوی انحراف بانک‌ها را بگیرد و اجازه بدهد مردم زندگی کنند.

آشوب گران کوچک‌تر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام ایجاد کنند

آیت الله مکارم شیرازی، در مورد مسائل اخیر کشور نیز بیان داشت: نباید مسائل کوچک را بزرگ جلوه دهیم، آشوب گران کوچک‌تر و ناچیزتر از این هستند که بخواهند تغییری در نظام و کشور ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه باید بهانه‌ها به خصوص بهانه‌های اقتصادی را از اغتشاشگران گرفت، افزود: آنها به همین بهانه باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شوند که باید بهانه را از دست آنها گرفت علاوه بر اینکه از تندروی‌های غیر ضروری هم خودداری شود.

آیت الله مکارم شیرازی، ایجاد امید در کشور را از اولویت‌های اساسی برشمرد و افزود: باید جلسات سه قوه بیشتر شود و به صورت هفتگی و شفاف برای مردم گزارش داده شود که چه کارهایی صورت گرفته و برای آینده چه برنامه‌هایی دارند.

وی تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات را از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس می‌تواند با هم اندیشی با دیگر قوا و بیان مطالب و مشکلات در حل مشکلات به دولت کمک کند.

نباید فضای مجازی را به دشمنان واگذار کرد

مرجع تقلید شیعیان، فضای مجازی را تریبون خوبی برای بیان مطالب مفید با دلیل و برهان دانست و افزود: نباید فضای مجازی را به دشمنان واگذار کرد، بلکه باید مطالب مفید را در فضای مجازی منتشر کنیم تا مردم بتوانند خوب و بد را ببیند و مقایسه کنند.

از اوضاع ناراضی هستیم

آیت الله مکارم شیرازی مردم را وفادار و علاقه مند به نظام دانست و افزود: مردم از ما گلایه دارند که چرا به مسئولین نسبت به مشکلات تذکر نمی‌دهیم، در حالی که ما مکرر تذکر داده و می‌دهیم و این تذکرات در سایت ما نیز منعکس است، حال اینکه چرا صداوسیما تذکرات مراجع را منعکس نمی‌کند، حتماً مصلحتی دارد، اما مردم انتظار دارند که مسئولین به این تذکرات ترتیب اثر دهند.

وی در پایان این دیدار ابراز داشت: ما برای دولت و مسئولین دعا می‌کنیم، اما از اوضاع ناراضی هستیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.