×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بوی بهشت از سینه ستبر ایران وزید/عهدی دوباره با شهدا

تهران۲۴– رؤیا متکیائی: چند ساعتی است که خیابان شهر از عطر شهدای پر شده و مردم همگام با پیکرهای شهدای گمنام زمزمه «لبیک یا حسین» بر لب دارند و با چشمانی پر از اشک مسیر تشییع را طی می‌کنند.

در میان جمعیت پیر و جوان، کوچک و بزرگ را می‌بینی که دل جمعیت را می‌شکافند و آرام و آهسته می‌روند تا به شهدا نزدیک تر شوند. به کنارشان می‌رویم تا حس و حالشان را از نزدیک ببینیم جوانانی که اشک چشمانشان جاری است و از ارادت خود به شهدا می‌گویند.

شهدایی که آنها را ندیده و نمی‌شناسند ولی حماسه سازی ها و رشادت‌های آنها در صفحه تاریخ ثبت است، هم‌قدم شده‌اند با شهدا تا با آرمان‌های فرزندان مخلص میهن تجدید عهد کنند و زائر الشهدا شده‌اند تا ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی شهیدان خوشنام را به یاد آورند.

شور و حال وصف نشدنی شیفتگان مکتب شهید و شهادت را می‌بینم، از شرکت کنندگان در تشییع شهدا می پرسم با شهدا چه حرفی دارید؟ دختران می‌گویند: با تو عهد و پیمان می بندم که با حفظ حجاب و حفظ سنگر درس ادامه دهنده راه تو باشیم و ای لاله پرپر با تو عهد میبندم که تو را الگو و سرمشق زندگی مان قرار دهیم.

دانش آموزان می‌گوید: ما با شهدا پیمان می‌بنیدیم تا خوب درس بخوانیم تا برای وطنم مفید باشیم و قول می‌دهیم که راهتان را ادامه بدهیم و از انقلاب اسلامی تا پای جان دفاع کنیم.

پدران و مادران می‌گویند: شهدای عزیز ما فرزندان ما هستند و آسایش و امنیت امروز خود را مدیون ایثار و فداکاری شهدا هستیم. نوجوانان و جوانان می‌گویند: ای برادر شهید با تو عهد می‌بندیم تا از میهن‌مان محافظت می‌کنیم و راهت را ادامه می‌دهیم رشادت‌ها و فداکارهایتان را فراموش نمی‌کنیم و قول می‌دهیم که مراقب میهن خود باشیم و نگذاریم هیچ بیگانه ای آن را از ما بگیرد، ما هیچگاه شهید را ندیده‌ایم ولی قدر خون پاکت را می‌دانیم و عهد می‌بندیم پاسدار حرمت خون تو باشیم.

بوی بهشت از سینه ستبر ایران وزید/عهدی دوباره با شهدا

یاس‌های کبود در روز شهادت بانوی دو عالم میهمان مردم کرمانشاه شده‌اند و امروز سه شنبه ۶ دی ماه سال ۱۴۰۱ پیکر هفت شهید گمنام دفاع مقدس بر دستان مردم قدرشناس کرمانشاه تشییع شد. مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت ۱۰ صبح از مقابل مسجد آیت الله بروجردی به سمت مسجد جامع با حضور مسئولین و فرماندهان و اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد.

هم کلام شدیم با مادری قد خمیده که راهی تشییع شهدا شده بود.

مردم کرمانشاه قدرشناس راه شهدا

حاجیه خانم سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از هر دیاری مردم دیار کرمانشاه که بارها و بارها زیر بمباران رژیم بعث بودند قدر شهدا را می‌دانند.

وی ادامه داد: اگر سنگ هم از آسمان می‌بارید مردم کرمانشاه با حضور خودشان قدرشناسی می‌کردند از شهدایی که جانشان را فدای آزادی واقعی و ناموس و وطن کردند.

خانم سعیدی تصریح کرد: آرزو داشتم که این شهدا را از نزدیک زیارت می‌کردم اما با توجه به وضعیت جسمانی ام و همچنین ازدحام جمعیت اجازه نشد جلو بروم.

وی در پاسخ خبرنگار مهر که گفت، با این شرایط جسمانی همان از منزل هم شما قصد می‌کردید کافی بود، گفت: تا جایی که بتوانبم در راه اسلام، ائمه و شهدا باید همراهی کنیم و این کمترین کاری است که می‌توانیم بکنیم.

مردم دیار دروازه کربلا همه آمدند تا به پاس جانفشانی‌های جوانان کشور عهد و پیمانی دوباره با شهدا ببندند و مسافران کربلا را بدرقه کنند. شهر امروز از حضور گمنامان خوشنام عطرآگین شد و مجاهدان راه خدا با شکوه و صلابت از بهشت پا بر زمین گذاشتند و چه به موقع آمدند تا به یادمان بیاورند که جنگ ادامه دارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.