×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قیام معنادار ایرانی‌ها در تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام/ خط و نشان مردم برای دشمنان و اغتشاشگران

به گزارش تهران۲۴، ‌تشییع پیکرهای مطهر ۴۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز و در سالروز شهادت اما ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان در تهران و استان‌های کشور با حضور مردم مومن و انقلابی برگزار شد.

آیین تشییع در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندارن، همدان، هرمزگان و مرکزی ‌به صورت همزمان آغاز شد.‌این شهدای تفحص شده جزو شهدای عملیات‌ها و مناطق عملیاتی ‌بدر، رمضان، بیت المقدس، کربلاس ۵ و کربلای ۶ والفجر ۱ هستند.‌

تشییع باشکوه پیکر شهدای گمنام در دیار حاج قاسم

دیار شهید حاج قاسم سلیمانی چند روزی است که معطر به عطر شهدای گمنام شده است و مراسم تشییع پیکر ۶ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور باشکوه مردم در کرمان برگزار شد تا بار دیگر مردم ولایتمدار و شهید پرور کرمان نشان دهند که تا پای جان در مکتب شهیدان ثابت قدم ایستاده‌اند.

حضور معنادار صبح امروز مردم کرمان، جهانشهر مقاومت در آیین تشییع پیکر مطهر این شهدا حال و هوای خاصی به مراسم داده بود و مردم کرمان بار دیگر ولایتمداری و پایبندی خود به شهدا و آرمان‌های انقلاب و نظام را منصه ظهور رساندند.

اجتماع فاطمیون و تشییع پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر کرمان با سخنرانی سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح و عزاداری هیئت‌های مذهبی همراه بود.

وداع باشکوه سمنانی‌ها با ۲ لاله زهرایی

امروز سراسر ایران بوی بهشت گرفته بود، امروز شهدایی در میان مردم شهیدپرور کشور و همچنین استان سمنان تشییع شدند که با خود بوی بهشت را به همراه داشتند.آری روزی این شهدا دلاور مردانه برای دفاع از خاک و وطن به جنگ با دشمن رفتند و نثار خون خود اجازه ندادند حتی وجبی از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و امروز که تنها چند تکه استخوان آن‌ها آمده است مردم نیز آغوش خود را برای دلاور مردان باز کردند.

آری مردم به حضور باشکوه و گسترده خود نشان دادند با آرمان‌های انقلاب و شهدا همچنان پایبند هستند و را شهدای والامقام خود را ادامه می‌دهند.امروز زمین و آسمان نظاره‌گر این وداع باشکوه بود و مردم آمدند و شهدای والامقام خود را عاشقانه در آغوش گرفتند و تا خانه ابدی خود تشییع کردند.

تشییع باشکوه پیکر ۱۵ شهید گمنام در دیار دارالعباده

مراسم تشییع پیکر ۱۵ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف استان یزد، امروز و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.در این مراسم که با حضور چشم گیر مردم ولایتمدار و شهید پرور استان یزد برگزار شد، پیکر مطهر شهدا بر روی دستان شرکت کنندگان تشییع و در ۱۵ نقطه یادمانی استان به خاک سپرده شدند.

مراسم عزاداری به مناسبت شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه نماز بر پیکر شهدا از جمله برنامه‌هایی بود که در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهدا انجام شد.در مرکز استان یزد اقامه نماز بر پیکر شهید گمنام توسط آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد انجام شد.

تشییع باشکوه ۵ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

چند روزی بود که ۵ شهید گمنام مهمان استان چهارمحال و بختیاری شده بودند، ۵ شهیدی که حضورشان در مراسمات فرهنگی و مذهبی، عطر خاصی به مجالس بخشیده بود.

هر کجا که قدم می‌گذاشتی در این چند روز، مجلسی برپا بود و مزین به پیکر مطهر شهید گمنام شده بود، فضای شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری حقیقتا متفاوت‌تر از همیشه و عطر‌آگین‌تر شده بود.

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ، شهدای گمنام در شهرهای مختلف استان با حضور باشکوه مردم در روزهای بسیار سرد زمستانی تشییع شد، روزهای سردی که حضور معنادار مردم و حضور پیکر مطهر شهدای گمنام، گرمای خاصی بخشیده بود.

از میان ۵ شهید گمنام، پیکر مطهر ۴شهید گمنام امروز به خاک سپرده شود و پیکر یک شهید گمنام دیگر همزمان با سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در شهرک صنعتی شهرکرد به خاک سپرده می‌شود.

شور فاطمی همدانی‌ها در تشییع شهدای گمنام

خیل عظیمی از مردم همدان امروز از ساعت ۹ و نیم صبح در میدان امام همدان تجمع کردند و با شور فاطمی خود میزبان لاله های گمنامی شدند که حدود ۴۰ سال از گمنامی آنها می‌گذرد.کاروان شهدای گمنام روز پنجشنبه یکم دیماه جاری وارد استان شدند و همدانی‌ها در این ایام به شایستگی میزبان پیکرهای مطهر شش شهید گمنام و خوشنام دوران دفاع مقدس شدند به طوری پیکرهای مطهر در بیش از ۱۰۰ مکان از جمله شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، هیئات مذهبی، یادواره‌های شهدا، ادارت و نهادها و غیره حضور پیدا کردند و بر این اساس کل استان معطر به عطر لاله های زهرایی شد.

شهیدی ۱۶ ساله که در سال ۶۲ در جزیره مجنون و در عملیات خیبر، شهیدی ۱۸ ساله که در بهمن ماه سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی، شهید ۱۹ ساله که در اسفندماه سال ۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون، شهیدی ۲۰ ساله که در عملیات والفجر ۴ و در سال ۶۲، شهیدی ۲۰ ساله که در تک دشمن در خردادماه ۶۷ و شهیدی ۲۴ ساله که در خردادماه سال ۶۷ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمده است. 

مردم همدان با استقبال پرشور و تشییع پیکر پاک این شهیدان، با آرمان‌های بزرگ شهدا و امام شهیدان عهد و پیمانی دوباره بستند، در این مراسم که با عزاداری برای دخت نبی اکرم(ص)،حضرت فاطمه زهرا(س) همراه بود پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه، پیکر پاک شهدا به ۳ نقطه از شهرستان همدان جهت تدفین منتقل شدند.

تشییع باشکوه پیکر ۶ شهید گمنام در خراسان جنوبی

امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) کوچه ها و خیابان های بیرجند از اولین لحظات صبح  شاهد حضور گسترده پیرو جوانی بود که در روز شهادت ام ابیها برای حضور در تشییع شش آلاله گمنام دفاع مقدس همزمان با تشییع ۴۰۰ شهید گمنام در ۳۱مرکز استان آمده بودند تا یک بار دیگر ثابت کنند که همچون گذشته پشتیبان نظام و انقلاب خواهند بود. 

مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدای گمنام از میدان شهدا به سوی میدان ابوذر بیرجند انجام شد و در میدان ابوذر در حالی که شهر بوی بهشت گرفته بود، مردم عزادار حضرت فاطمه(س) در اجتماع بزرگ فاطمیون در حالی که ببرقهای هیات های مذهبی را در دست داشتند به عزاداری پرداختند. 

در ادامه این مراسم همه حاضران یک صدا فریاد زدند که لبیک یا حسین(ع) ، لبیک یا خامنه ای و گروه ۳۳۰ نفری دانش آموزان ۱۰ مدرسه بیرجند سرود رفیق شهیدم را خواندند و مردم  حاضر در میدان ابوذر بیرجند شاهد بودند که پدر شهید سید هاشم حسینی که عمری از او گذشته بود با رنج و زحمت بسیار خود را به شهدای گمنام رساند تا به آنها بگوید که پیامم را به فرزند شهیدم برسانید.  

تشییع باشکوه ۸ شهید گمنام در قزوین

به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع ۸ شهید گمنام استان قزوین امروز سه‌شنبه از مقبره شهدای گمنام مسجد امام‌ خمینی(ره) محله غیاث‌آباد به سمت مسجد امام‌حسن عسگری(ع) محله کوثر برگزار شد.

مراسم تشییع این شهدای گمنام با استقبال گسترده مردم شهیدپرور شهر قزوین صورت گرفت و هر چه ر پیکر خودرو حامل پیکر شهدا به مسجد امام‌حسن عسگری(ع) نزدیک‌تر می‌شد، بر جمعیت مردم و تشییع‌کنندگان پیکر شهدا افزوده می‌شد.

مردم هنگام تشییع و روی دست گرفتن پیکر شهدا شعارهایی مانند «این گل پرپر از کجا آمده؟ از سفر کرب‌وبلا آمده»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» سر می‌دادند.

وداع باشکوه مردم خراسان شمالی با لاله‌های زهرایی

صبح امروز ۶ بهمن ماه همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) ۴ شهید گمنام در مرکز استان خراسان شمالی بر روی دوش مردم شهید پرور استان تشییع شدند.

این مراسم از ساعت ۹صبح و از محل مسجد انقلاب آغاز شد که  خانواده شهدا و مردم شهید پرور و انقلابی بجنورد شهدا را بر روی دوش خود تا میدان کارگر همراهی کردند تا این شهدا در چهار نقطه شهر در میان استقبال گسترده و گرم مردم تدفین شوند.

تشییع باشکوه ۲ شهید خوشنام در استان گلستان

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) امروز مراسم تشییع باشکوه پیکرهای مطهر ۲ شهید خوشنام دفاع مقدس امروز با حضور مردم شهید پرور و مسئولان در گرگان و کردکوی برگزار شد.

در گرگان پیکر پاک شهید پس از تشییع در سایت اداری استانداری گلستان و در کردکوی پیکر مطهر شهید پس از تشییع در روستای ولاغوز خاک‌سپاری شد.

یکی از این شهدا ۲۲ ساله بود که در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید و شهید دیگر نیز ۲۱ ساله بود و در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمد.

تشییع پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در ارومیه

صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم تشییع پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور و حماسی مردم شهیدپرور ارومیه تشییع و برای خاکسپاری اعزام شد.

این مراسم با اقامه نماز بر پیکر شهدا با امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی آغاز شد و پس از برگزاری بخش ویژه سان نیروهای مسلح، به صورت خودرویی در مسیر میدان انقلاب به سمت خیابان سرداران تشییع شد و پس از حمل بر دوش مردم توسط یگان‌های مختلف عازم محل‌های تدفین شد.

ستاد فرماندهی مرزبانی استان آذربایجان‌غربی، تیپ ۴۱ هجومی ارتش، آموزشگاه عمومی امام سجاد(ع) فرماندهی انتظامی، شهر بازرگان، سپاه شهرستان سلماس و روستای چورس شهرستان چایپاره محل‌ها تدفین این شهدا است.

تشییع فاطمی علمداران حماسه دفاع مقدس در لرستان

امروز لرستان در روزعزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)، میزبان شهدایی بود که غربتی مملو از غربت بقیع و حضرت زهرا(س) را در شهر پراکندند.همزمان با سوگواری شهادت سیدة نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا(س)، بار دیگر فضای سرزمین حماسه و ایثار لرستان قهرمان، معطر به عطر شهیدان گمنام والامقامی شد که به تاسی از مولایمان اباعبدالله الحسین(ع) عَلَم جهاد و شهادت را برداشتند و شهد شیرین شهادت را نوشیدند.

قهرمانانی که گوشه گوشه این سرزمین قصه مردی و مردانگی‌شان را به نسیان نسپرده است و استقلال و آزادی ایران اسلامی امروز را مرهون جانفشانی آنها هستیم.

 امروز لرستان میزبان چهار شهید گمنام بود، چهار شهید گمنام یعنی چهار مادر چشم انتظار که سال‌ها منتظر فرزندشان چشم به در دوخته بودند، هر خبری برایشان بی اهمیت بود زیرا خبری از مقصودشان برایشان نداشت.

تشییع باشکوه پیکر ۲ شهید ‌گمنام ‌در شهرهای دهدشت و دوگنبدان

مردم مومن و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد از سرتاسر استان برای بستن عهدی دوباره با آرمان‌های شهدا و امام شهدا در این آیین حضور یافته و حضور این پرستوهای عاشق از سفر برگشته حال هوایی عاشورایی به این مراسم بخشیده بود.

شهیدان گمنام دفاع مقدس در آیین معنوی و باشکوه در شهرهای دهدشت و دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد تشییع و پیکر این دو قهرمان دفاع از وطن در روستای اسلام آباد از توابع دهستان لیشتر گچساران و حوزه علمیه خواهران دهدشت در منزل ابدی خود آرام گرفتند.

تشییع باشکوه شهدای گمنام در رشت

پیکرهای پاک شهدای‌ گمنام ساعت ۸ امروز همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی‌اکرم(ص) از میدان پاسداران تا میدان شهدای ذهاب رشت بر دستان مردم ولایتمدار تشییع شد و با ورود به میدان شهدای ذهاب رشت، با استقبال گرم مردم ولایی و شهیدپرور مواجه شد.

همان فرزندانی که دیروز پشت خاکریزهای جبهه و در میان رقص مرگ و گلوله، سربند “یازهرا(س) می‌بستند و همان فرزندان غیرت‌مندی که منتقم خون به ناحق ریخته و پهلوی شکسته مادر بودند، امروز از سفر بازگشته‌اند و به شهر و دیارمان آمده‌اند تا به ما یادآوری کنند برای چه رفتند.

فرزندانی که همچون مادرشان حضرت زهرا(س)، گمنام و غریبند اما نه به اندازه غربت مادرشان زیرا او مظلومتر است چراکه شهدا سنگ‌مزاری دارند که روی آن نوشته‌ باشد شهید گمنام، اما مادر حتی آن سنگ مزار را ندارد که دلمان به دیدنش و زیارتش خوش باشد.

دروازه کربلا معطر به عطر ۷ شهید گمنام شد

گوشه و کنار شهر امروز و در سالروز شهادت بانو حضرت زهرا(س) حال و هوای ملکوتی به خود گرفته است و می‌گویند کرمانشاه قرار است میزبان مهمانانی ملکوتی باشد و همین مردم را به سر قرار کشانده است.

از نقاط مختلف شهر موجی از مردم به صورت پیاده و سواره در حال حرکت به سمت مسجد آیت‌الله بروجردی و مسجد جامع هستند و در این بین حضور مادران و پدران شهدا بسیار چشمگیر است که گویی برای استقبال از فرزند خود آمده‌اند.

ضیافت وصف‌ناپذیریست. قرار است استانی که قریب به ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده میزبان هفت شهید گمنام باشد که البته همه خود را پدر و مادر و خانواده آن‌ها می‌دانند و گویی سال‌ها منتظرشان بوده‌اند.

مادران شهدا شوق دیدار دارند و همچون کسی که یوسف گمگشته خود را یافته خوشحالند اما گریه‌ها و ناله‌های مادرانه نیز آن‌ها را امان نمی‌دهد و زیر لب برای خود زمزمه‌های مادرانه سر می‌دهند.

شمیم عطر حضور ۵ شهید گمنام در استان مرکزی پیچید

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۵شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کلانشهر اراک آغاز شده و در حال برگزاری است.

در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)پیکر مطهر ۵ شهید گمنام و جانباز شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار، شهیدپرور و انقلابی اراک از میدان شهدای اراک تا مصلی بیت المقدس این شهر تشییع شد.

قرار است در شهرستان اراک پس از تشییع پیکر مطهر پنج شهید از میدان شهدای اراک تا مصلی بیت المقدس، همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر مراسم اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهدا برگزار شود.

تشییع پیکر شهیدان گمنام در اردبیل

امروز اردبیل همزمان با حال و هوای فاطمی حال و هوای شهادت به خود گرفت و سراسر عشق و معنویت در سراسر استان پیچید چرا که میزبانی از شهدای گمنام نصیب اردبیل هم شد.

تشییع پیکر شهدای والامقام گمنام صبح امروز از ساعت ۹ صبح و بعد از اقامه نماز در مصلی اردبیل پیکر پاک این شهدای گمنام از مصلی تا میدان شریعتی اردبیل تشییع شده که به شهرها و روستاهای مختلف استان اعزام خواهند شد.

در دو روز گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با حضور پیکر شهدای گمنام در اردبیل برگزار شده و امشب نیز مراسم شبی با شهدا در مسجد مهدیه اردبیل برگزار می‌شود.

حضور این شهدا خیر و برکت برای استان اردبیل به همراه خواهد داشت و امیدواریم در بهترین شرایط تشییع پیکر این شهدای گمنام را همراه با برنامه‌های متنوع در پاسداشت جایگاه و مقام شهدای والامقام شاهد باشیم.

بدرقه باشکوه اسطوره‌های مقاومت در مازندان

صبح بارانی امروز مردم ساری همزمان با مردم سراسر کشور و استان سرسبز مازندران در برگزاری پرشکوه تشییع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس حضور یافتند و در این هوای سر زمستانی میزبانی ۱۴ شهید متعلق به این استان را با سربلندی پذیرفتند.

قشر‌های مختلف مردم با حضور در این مراسم معنوی، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند و بر عهد و پیمان خود برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند و به دشمنان اعلام کردند که این مردم انقلابی و ولایتمدار تا پای جان در راه حفظ انقلاب و اهداف آن ایستاده اند و از هیچ تهدیدی علیه کشورمان نمی‌هراسند و از انقلاب، نظام و وطن دفاع خواهند کرد.

پیکر‌های ۴ تن از شهدای خوشنام، امروز در صداوسیمای مرکز مازندران، بوستان ولایت ساری، روستای سمسکنده و روستای طوقدار آرام خواهند گرفت و پیکر‌های ۱۰ تن دیگر از شهدای خوشنام، پس از تشییع در ساری به شهر‌های نکا، قائم شهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر برای وداع و خاکسپاری منتقل می‌شوند.

خوشامدگویی دهه نودی‌های زنجان به شهدای گمنام

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر دو شهید تازه تفحص شده در زنجان تشییع و خاکسپاری می‌شود. تشییع باشکوه این شهدا دقایقی قبل در سبزه‌میدان و میدان انقلاب با حضور پرشور مردم آغاز شده است. قرار است یکی از شهدا در پادگان آمادگاه ارتش و یکی دیگر از شهدا به مجموعه ورزشی انقلاب آرام بگیرند. یکی دیگر از شهدا روز پنجشنبه در روستای خوئین شهرستان ایجرود قرار است در کنار همرزمان شهیدش آرام بگیرد.

حضور پرشور مردم انقلابی پایتخت شور و شعور حسینی در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، بار دیگر پایبندی آنان بر عهد و پیمان خود با نظام اسلامی را ثابت می‌کند و نقطه روشنی دیگر در سابقه طلایی این شهر است.

تشییع پیکر ۳ شهید گمنام ‌در بوشهر

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ‌پیکر پاک و مطهر ۳ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس بر روس مردم قدرشناس و شهیدپرور بوشهر تشییع شد.مردم قدرشناس بوشهر امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان ۳ شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس بودند.

مراسم تشییع شهدای گمنام پیش از ظهر امروز با حضور قشرهای مختلف مردم زن و مرد اعم از کودک، نوجوان، جوان، میان سال، کهنسال و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس به ویژه خانواده معظم شهدا باشکوه خاصی برگزار شد.

حضور حماسی ساحل‌نشینان خلیج فارس در آیین تشییع ۵ لاله خوشنام

همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچون سایر مناطق کشور آیین باشکوه تشییع پیکر مطهر ۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر بندرعباس برگزار شد.

در این مراسم فارغ از سن و جنسیت و مذهب، همه برای تشییع باشکوه این ۵ لاله خوشنام آمده بودند و جمعیتی مثال زدنی برای تجدید پیمان با آرمان شهدا و تجلیل از ایثارگری و از جان گذشتگی شهدا از ساعات ابتدایی صبح امروز خود را به خیابان منتهی به مسجد جامع و پارک شهید دباغیان رسانده بودند.

مراسم استقبال از پنج شهید گمنام یکشنبه ۴ دی ماه در فرودگاه قشم باحضور مسئولین و مردم برگزار و باهمراهی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و بسیج در تشییعی بسیار شکوهمند از طریق دریا به بندرعباس انتقال یافتند که آیین استقبال از لاله های خوشنام در اسکله شهید حقانی نیز با استقبال پرشور مسئولین استانی و مردم شهید پرور برگزار شد.

تشییع پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر ۱۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان‌های زاهدان، زابل، فنوج و نیکشهر در حال برگزاری است.

قرار است پیکر مطهر پنج شهید در شهرستان زاهدان در پنج محل دانشگاه فرهنگیان، مجتمع کوی پلیس، پادگان مشترک پدافند هوایی و هوانیروز، محوطه استانداری و موزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تدفین شود.

همچنین پنج شهید گمنام در منطقه سیستان واقع در شمال استان در پنج محل تیپ «علی اکبر(ع)» زابل، فضای بین مصلی و بازار زابل، شهر جدید رامشار، فرماندهی هنگ مرزی زابل و روستای ارباب شهرستان نیمروز تدفین شوند.

پیکر مطهر دو شهید گمنام هم در منطقه بلوچستان در جنوب استان شامل شهرستان فنوج و روستای «دسک» شهرستان نیکشهر تشییع و تدفین خواهد شد.

عطر حضور ۱۰ شهید در سومین حرم اهل بیت (ع) پیچید

مراسم تشییع هشت شهید گمنام و دو شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس از ساعت ۹:۳۰ امروز از میدان ارم شیراز آغاز شد و هم‌اکنون خیل عشاق زهرا و مشتاقان ایثار و شهادت در ابتدای خیابان زند شیراز به سمت میدان امام حسین (ع) در حال وداع با هشت پرستوی عاشقی هستند که پیکرشان به تازگی وارد سومین حرم اهل بیت شیراز شده است.

پیکر مطهر یک شهید گمنام در ساختمان مرکزی استانداری فارس، یک شهید گمنام ۱۷ ساله دانش‌آموز در اداره کل آموزش و پرورش فارس، یک شهید گمنام در پردیس علوم پزشکی شیراز در صدرا، شهید گمنام دیگری در مرکز صنعتی مرکز دفاع به نام صدرشیمی، شهید گمنام دیگری در دانشگاه آزاد مرودشت، یک شهید گمنام فسا، یک شهید در بالاده بیرم، یک شهید در خاوران خفر به خاک سپرده خواهند شد.

تشییع ۶ لاله گمنام بر روی دستان مردمان خاستگاه انقلاب

در سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س)پیکر مطهر ۶ شهید گمنام و جانباز شهید دوران دفاع مقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار، شهیدپرور و انقلابی قم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مصلی قدس تشییع شد.

پیکر مطهر ۵ نفر از این شهدا امروز در مراکز نظامی، حوزوی و فرهنگی به خاک سپرده ‌می‌شود.

شهید گمنام ۱۸ ساله که در عملیات رمضان به شهادت رسیده در مجتمع نور منطقه نیروگاه، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۶ ساله عملیات کربلای ۵ در پردیس آیت الله طالقانی دانشگاه فرهنگیان،شهید ۴۱ ساله عملیات کربلای ۵ در گردان زرهی والفجر، شهید ۱۷ ساله مربوط به عملیات کربلای ۵ در مجتمع عالی بنت الهدی در پردیسان و جانباز ۷۰ درصد محمد مهدی سعادت هم که پس از ۳۵ سال تحمل مجروحیت به مقام والای شهادت رسید در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تدفین خواهند شد.

به گفته مسئولان، پیکر پاک شهدای ۲۳ ساله و ۲۴ ساله مربوط به عملیات بیت المقدس ۷ نیز هفتم و هشتم دی ماه به ترتیب در مجتمع امامت نیروی دریایی سپاه و پژوهشگاه امام صادق(ع) به خاک سپرده می شوند.

آغاز تشییع لاله‌های فاطمی در استان لرستان

در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر ۴ شهید گمنام در استان لرستان تشییع و خاکسپاری می‌شود.مردم شهر خرم‌آباد از دقایقی قبل پیکر پاک دو شهید را از میدان شهدا تا مصلی الغدیر تشییع خواهند کرد

شهر یکپارچه استقبال شده و لاله ها در میان خیل عظیم جمعیت در آغوش مادرانی جای گرفته اند که به جای مادران شهدای گمنام در گوش فرزندانشان لالایی‌های مادرانه و حزن انگیز می‌خوانند.

پیکر مطهر دو شهید گمنام در خرم‌آباد، یک شهید در بروجرد و یک شهید در رومشکان تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

حضور باشکوه عزاداران برای تشییع پیکر شهدای گمنام در مشهد

اینجا مشهدالرضا است؛ شهر همیشه بیدار که در مناسبت‌های مختلف مذهبی پیشقدم در برپایی مراسمات است.۱۰روز است که نقطه به ‌نقطه این شهر بزرگ به مناسبت فرارسیدن شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)سیاهپوش شده؛ از حرم مطهر رضوی گرفته تا عرصه میدان شهدا تا مناطق حاشیه‌ای و روی عرشه پل‌ها.

هر گوشه از شهر با نصب کتیبه و پرچم‌های سیاه رخ دیگری از خود نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که کالبد مشهد سیاه‌پوش و عزادار مادر است حرم‌ مطهر‌ رضوی نیز به مناسبت شهادت حضرت‌زهرا (س) با کتیبه‌های منقوش با نام مبارک ایشان سیاه پوش شده است.

لحظه‌ها اینک آسمانی است، تجمع فاطمیون و راهپیمایی و تشییع پیکر شهدای گمنام از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است و سوگواران فاطمی به ویژه برنامه ظهر شهادت حضرت زهرا(س) در حرم رضوی به همدیگر می‌پیوندند گویی زمان از حرکت ایستاده است، گویی زمین و آسمان با هم پیوند خورده‌اند عزاداری برای بانوی دو عالم و استقبال گسترده مردم از پیکر مطهر شهدا غیرقابل وصف است، نمی‌توان از اشک‌هایی که در چشمان مردم حلقه زده، حرفی نزد، نمی‌توان از گل‌هایی که دست مردم است برای بدرقه پیکر مطهر شهدا سخنی نگفت، نمی‌توان از روضه‌هایی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و مراسم تشییع شهدا در حال پخش است و دل را به لرزه می‌آورد، چیزی نگفت….

تشییع پیکر ۴ شهید گمنام در کرج

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع پیکر چهار شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در کرج آغاز شد و قرار است ‌پیکر این شهدا از کانون شهید سبحانی سپاه کرج به سمت میدان شهدا بر دستان مردم شهید‌پرور کرج تشیع ‌شوند.

پیکر این چهار شهید گمنام ‌در نقاط مختلف کرج همچون کیانمهر، جهانشهر، فنی وحرفه‌ای شهید رهبری چهاراره طالقانی به خاک سپرده خواهند شد.

بدرقه لاله‌های گلگون‌کفن در اصفهان

همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) پیکر مطهر ۱۳ شهید تازه تفحص شده در اصفهان تشییع و خاکسپاری می‌شود.مردم اصفهان پیکر پاک این شهیدان را از میدان بزرگمهر تا گلزار شهدای اصفهان همراهی می‌کنند.

حضور پرشور مردم انقلابی و ولایتمدار اصفهانی در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام، بار دیگر پایبندی آنان بر عهد و پیمان خود با نظام اسلامی را ثابت می‌کند و نقطه روشنی دیگر در سابقه طلایی این شهر است.

۱۳ نقطه خاکسپاری شهدای گمنام در استان اصفهان شامل یک نقطه در کوهپایه، نجف‌آباد، نیاسر، روستای نشلج کاشان، فلاورجان، پارک ملت ملک‌شهر، مجموعه مسکونی شهید کشوری، مجموعه اداری امیرکبیر، مجموعه استانداری، ستاد سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)، اردوگاه شهدای درچه، مجموعه منازل مسکونی پادگان شهید وطن‌پور هوانیروز اصفهان و ستاد گروه موشکی ۱۵ خرداد خواهند بود که تدفین می‌شوند.

آغاز تشییع پیکرهای پاک ۸ شهید گمنام دفاع‌مقدس در کردستان

مراسم تشییع پیکرهای پاک 8 شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج با حضور گسترده مسئولان و مردم استان کردستان برگزار شد.

پیکر مطهر سه شهید در قروه (پارک رضوان، حوزه علمیه و شهر مالوجه)، دو شهید در سنندج (استانداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح)؛ دو شهید در بیجار(پیرتاج و حسن‌آباد) و یک شهید در پادگان ارتش مریوان تدفین می‌شوند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.