×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خط ویژه| استقبال اینترنشنال سعودی از موضع‌گیری جهانگیری/ پشتیبانی رسانه ای BBC فارسی از خبرنگاران اصلاح طلب

به گزارش تهران۲۴، خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

استقبال اینترنشنال سعودی از موضعگیری جهانگیری

تحرکات و اظهارات اخیر مقامات دولت روحانی، به صورت ویژه و البته مشترک با استقبال رسانه های اصلاح طلب و همچنین رسانه های معاند مواجه شد. برای مثال «اسحاق جهانگیری» اخیرا درباره موضوع زنان اظهارنظر کرده و اظهارات وی با استقبال رسانه های معاند و همچنین رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب مواجه شد.

در همین رابطه اینترنشنال در مطلبی نوشت:« اسحاق جهانگیری،‌ معاون اول دولت روحانی،‌ با اشاره به اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی گفت اکبر هاشمی رفسنجانی در یک ملاقات به او گفته بود: من نگران روزی هستم که زنان کشور دست به اقدام تندی علیه ما بزنند.»

همزمان روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران- در مطلبی با عنوان «عملگرایان علیه خیال پردازان؛ هشدارهای تکنوکرات ها به دولت سید ابراهیم رئیسی شدت گرفت» نوشت:«آیت الله هاشمی می گفت می ترسم روزی زنان به خاطر تبعیض ها و مشکلات دست به اقدامات تندی علیه ما بزنند. این اظهارات اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سابق تنها چند روز بعد از این است که حسن روحانی بعد از ۱۸ ماه سکوت وارد میدان سخن شد و ضمن ارزیابی وضعیت فعلی تاکید کرد که این مدت…مواردی را منتقل کرده و پیشنهاداتی داده است.»


سوال اینجاست که چرا باید یک رسانه تابلودار دشمن اینگونه از اظهارات یک مقام سابق به وجد بیاید؟! رسانه های دشمن از هر اظهارنظری که حاکی از شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم و القای ظلم حاکمیت به زنان و چاشنی دوقطبی سازی است، به صورت ویژه استقبال می کنند.

نکته قابل تأمل اینجاست که امثال جهانگیری، از یکسو چشمان خود را بر تحرکات اخیر دشمن به بهانه حقوق زنان بسته و از سوی دیگر اصلا به روی خود نمی آورند که چه کارنامه ای در دولت قبل داشتند و در موضوعات مختلف و از جمله معیشت و حتی حقوق زنان، چه میراثی بر جای گذاشتند.


همقطاران آقای جهانگیری در دولت قبل در ماجرای قتل «میترا استاد» توسط «محمدعلی نجفی» شهردار اسبق اصلاح طلب تهران، در مسئله حقوق زنان، مردود شدند. این تنها یک نمونه و به عبارتی، مشت نمونه خروار است.


پشتیبانی رسانه‌ای  BBC فارسی از خبرنگاران رسانه های اصلاح طلب

تاکنون چندین نوبت در همین ستون به این مسئله اشاره کردیم که برخی خبرنگاران فعال در رسانه های اصلاح طلب، خواسته یا ناخواسته به صورت خبرنگاران میدانی رسانه های معاند در ایران فعالیت می کنند.

مطالب تولیدی توسط این خبرنگاران در اغلب موارد با استقبال ویژه رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی مواجه می شود. علت این است که خط رسانه ای این مطالب دقیقا همراستا با عملیات روانی دشمن بوده و پازل جنگ روانی علیه مردم ایران را تکمیل می کند.

در همین راستا بلافاصله پس از بازداشت این خبرنگاران، صدای بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی به اعتراض بلند می شود! سوالی که در ذهن ایجاد می شود این است که مگر این افراد، خبرنگاران نیابتی رسانه های معاند هستند که این رسانه ها اینچنین با عصبانیت نسبت به بازداشت این افراد موضعگیری می کنند؟!

واقعیت این است که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی پرورش و تربیت خبرنگار برای شبکه‌ها و رسانه‌های ضدایرانی بوده‌اند. اشخاصی همچون مسعود بهنود، مجتبی واحدی، علی‌اصغر رمضانپور، مسیح علینژاد، حسین باستانی، مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، فریبا داوودی مهاجر‌، رکسانا صابری، نفیسه کوهنورد، فرناز قاضی‌زاده، اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، فرشته قاضی، رضا حقیقت‌نژاد، نیک آهنگ کوثر، مانا نیستانی، امید معماریان، هوشنگ اسدی، نوشابه امیری، محمد مساعد، جمشید برزگر، اردشیر امیر ارجمند، نیما راشدان و…از جمله افرادی هستند که پیش از این در رسانه های اصلاح طلب در داخل ایران فعالیت داشته و سپس راهی رسانه های ضدایرانی شدند.

علاوه بر این وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران چندی پیش در بیانیه مشترک تبیینی خود پیرامون حوادث اخیر تصریح‌ کرده بودند که برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های اصلاح‌طلب در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزار شده بود، شرکت کرده بودند.

خبرنگاران اصلاح‌طلب دستگیر شده در دوره‌های آموزشی سازمان جاسوسی آمریکا شرکت داشته و هر دو نفر آنها نقش منابع اولیه خبر‌‌سازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند. خبرنگارانی که با اخبار جعلی و جهت‌دار پیرامون خبر درگذشت مهسا امینی، به ایجاد پروژه آشوب در ایران کمک کردند.


در این میان قصور و تقصیر مدیران رسانه های اصلاح طلب، غیرقابل انکار است. این افراد باید درباره اینکه چرا با بودجه بیت المال، برای رسانه‌های ضدایرانی نیرو تربیت می‌کنند، پاسخگو باشند.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.