×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جان فدا| دعای مشترک شهیدان مهدی باکری و قاسم سلیمانی به فاصله ۳۵ سال+ عکس

به گزارش تهران۲۴ از تبریز، نمی شود نامی از دفاع مقدس ببریم و یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم، اما لشکر عاشورا و به ویژه شهید آقا مهدی باکری یادی نکنیم. شهیدی که خداوند او را پاک پذیرفت و همچنان یاد و نام او در تبریز، آذربایجان و کل کشور به واسطه اخلاص و رشادت‌ها و جانفشانی‌هایش در خط مقدم نبرد با دشمن، هنوز زنده و جاوید است.

آقا مهدی بارها در نبردهای مختلف از ناحیه چشم و پا و… مجروح شد اما هر بار مصمم‌تر از گذشته به میدان نبرد بازگشت و عملیات‌های مختلف و مهمی را فرماندهی کرد که پیروزی‌های غرورآفرین را در پی داشته است. نقش شهید باکری و لشکر عاشورا در حماسه قهرمانانه خیبر و تصرف جزایر مجنون و مقاومتی که آنان در دفاع پاتک‌های توانفرسای دشمن از خود نشان دادند بر کسی پوشیده نیست.

در عملیات خیبر برادر شهید باکری، یعنی آقاحمید، به درجه رفیع شهات نایل آمد. بعد از شهادت حمید و برخی از یارانش، پانزده روز قبل از عملیات بدر به مشهد مقدس مشرف شد و با تضرع از آقاعلی‌بن موسی‌الرضا (ع) خواسته بود که خداوند توفیق شهادت را نصیبش کند. سپس خدمت حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسید و با گریه و اصرار و التماس درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند. 

این فرمانده دلاور در عملیات بدر در تاریخ ۲۵ بهمن ۶۳، به خاطر شرایط حساس عملیات، طبق معمول، به خطرناکترین صحنه‌های کارزار وارد شد و در حالی که رزمندگان لشکر را در شرق دجله از نزدیک هدایت می‌کرد، تلاش می‌نمود تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت نماید، که در نبردی دلیرانه، براثر اصابت تیر مستقیم مزدوران عراقی، به شهادت رسید، هنگامی که پیکر مطهرش را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی، مورد هدف آرپی‌جی دشمن قرار گرفت و قطره ناب وجودش به خلیج فارس پیوست و همچنان جاویدالاثر است.

خداوندا مرا پاکیزه بپذیر». این جمله معروف و ماندگار، بخشی از وصیت نامه شهید مهدی باکری، فرمانده لشگر عاشورا در زمان جنگ تحمیلی است. شهید باکری این وصیت نامه را در تاریخ ۱۳۶۳/۰۲/۰۱ نوشته است.

حال این جمله پس از ۳۵ سال، بار دیگر در آخرین دست ‌نوشته حاج قاسم سلیمانی که ساعاتی قبل از شهادت در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۱۲ در محل اقامتش(دمشق سوریه) در کنار آئینه قرار داده بود، تکرار شده است.

در این دست نوشته که امضای شهید سپهبد قاسم سلیمانی در آن نقش بسته، آمده است: «الهی لا تکلنی، خداوندا مرا بپذیر، خداوندا عاشق دیدارتم، همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود، الحمدلله رب العالمین، خداوندا مرا پاکیزه بپذیر».

«احمد بیا اینجا، اگه اومدی اینجا، برای همیشه، پیش هم هستیم، اینجا خیلی جای قشنگیه». این آخرین تماس شهید مهدی باکری با شهید احمد کاظمی است که شهید حاج قاسم سلیمانی آن را چند سال پیش در یادواره شهید باکری نقل کرد.

اکنون حاج قاسم نیز به جمع یاران و همرزمانش پیوسته، یارانی که هنوز هم تکبیر وفاداری‌اشان از مناره های غیرت این خطه به گوش می رسد. 

ترور کور و ناجوانمردانه سردار سلیمانی اسطوره مقاومت، توسط مزدوران ارتش آمریکا، نه تنها ملت ایران، بلکه مستضعفان جهان را داغدار کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در واکنش به ترور سردار سلیمانی گفته است: «انتقام سخت در راه است». این را ملت ایران در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی نیز فریاد زدند.

کمتر پیش می آید که یک چهره نظامی در بین مردم سایر کشورها محبوب باشد اما محبوبیت و مقبولیت حاج قاسم مرزهای کشور را در نوردیده و جهانی شده است. او را نه تنها مردم کشورهای مختلف دوست دارند حتی مسوولان و مقامات دیپلماتیک نیز به او احترام قائل‌اند.

 پیشتر روزنامه انگلیسی گاردین در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته بود: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی باهوش می‌دانند». موضوعی که باعث شده او به دشمن ِ قابل احترام معروف شود.

حاج قاسم افتاد تا لاله های سرخ دشت ایران و جهان اسلام همچنان ایستاده بمانند. نام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای ابد در تاریخ ماندگار خواهد شد چرا که او برای ایرانیان یک قهرمان ملی و برای جهان اسلام یک اسوره مقاومت است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.