×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شریعتمداری: حاکمیت اسلام ناب نظام سلطه را به چالش می‌کشد/انقلاب اسلامی با مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود

به گزارش تهران۲۴ از قم، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در مجمع عمومی نمایندگان طلاب که شب گذشته در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، در ابتدا یادی از مرحوم آیت الله مصباح یزدی کرد و اظهار داشت: یکی از مؤثرترین فعالیت‌های مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، بصیرت‌افزایی بود و فعالیت‌های زیادی در دانشگاه‌ها در راستای بصیرت انجام دادند که تأثیرگذار بوده است.

وی ابراز داشت: پس از هجمه‌های بسیاری که علیه آیت‌الله مصباح انجام می شد، ما در کیهان به این هجمه‌ها پاسخ می‌دادیم؛ روزی ایشان تماس گرفتند و گفتند: اگر برای خدا نوشتی که خدا باید أجر آن را بدهد و اگر برای بنده نوشتید که من نمی‌توانم أجر آن را بدهم؛ پاسخ دادم برای شمایی نوشتم که مرد خدا هستید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان همچنین یاد و نام شهید سلیمانی را گرامی داشت و خاطرنشان ساخت: با مشاهده زندگی شهید سلیمانی به این نتیجه می‌رسیم که خداوند ایشان را پرورش داده است؛ در خاطرات این شهید آمده است که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نامه‌ای برای شهید سلیمانی ارسال کرد؛ اما ایشان حتی نامه را هم دریافت نکرد و نپذیرفت که یادآور امان نامه‌ای است که به حضرت اباالفضل العباس(ع) دادند و آن حضرت نپذیرفتند و از این مدل حرکات، در زندگی شهید سلیمانی فراوان است.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: ما قبل از هر چیز باید بدانیم که در کجا ایستاده‌ایم و بدانیم کار از کجا شروع شده است و تا ما این نقطه را ترسیم نکرده و جایگاه خود را ندانیم، نمی‌توانیم تصمیم درستی بگیریم و خوب تحلیل کنیم.

شریعتمداری اظهار کرد: داستان ما دقیقا از هنگامی شروع شد که به لطف خدا، همت امام راحل و حضور توده‌های عزیز مردم، اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست؛ البته اسلام ناب قبل از انقلاب وجود داشت؛ اما در کتاب‌ها و ذهن مردم بود و به مرحله حاکمیت نرسیده بود؛ اما بعد از حاکمیت اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی سر و صداها و هجمه‌ها علیه ایران آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های اسلام ناب ظلم‌ستیزی است، ابراز داشت: اسلامی که ظلم‌ستیز نباشد، اسلام نیست؛ اسلامی که به پُرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن بدهد، اسلام نیست و به قول امام راحل اسم آن اسلام آمریکایی است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان ساخت: دشمن ۱۴۰۰ سال با این نسخه از اسلام مقابله کرده است و پس از اجرای اسلام ناب، نظام سلطه در مقابل شما قد علم می‌کند و همین اتفاق در ایران افتاد؛ چرا که وجود و حاکمیت شما وجود و حاکمیت نظام سلطه را به چالش می‌کشد و به نابودی تهدید می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان بیان داشت: نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در هفدهم بهمن ماه ۱۳۵۷ در مصاحبه‌ای می‌گوید آنچه که در ایران در حال اتفاق است، اگر رخ دهد، زلزله‌ای در دنیا به پا خواهد کرد و قبل از هر چیز اسرائیل را تهدید می‌کند.

شریعتمداری اظهار کرد: نظام سلطه بعد از انقلاب اسلامی، در مقابل ما قد علم کرد و درگیری ما با نظام سلطه، درگیری ماهوی است و این درگیری فقط هنگامی تمام می‌شود که یا ما در حاکمیت از اسلام ناب دست برداریم و یا نظام سلطه از سلطه‌گری پایین بیاید.

وی ابراز داشت: اسلام یک باور است و جای باور در درون انسان‌هاست و نکته مهم بعدی این است که انقلاب اسلامی با مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود و انقلاب برای عبور از مرزها نیاز به ویزا و پاسپورت ندارد.

مدیرمسئول روزنامه کیهان خاطرنشان ساخت: یکی از مؤسسه‌های معروف آمریکایی گزارشی در چهار سال قبل دارد و می‌گوید: انقلاب اسلامی را با حکومت عثمانی مقایسه نکنید؛ چراکه مقایسه غلطی است؛ درست است که حکومت عثمانی با نام اسلام وارد شد و با یاد اسلام، سربازان را به جنگ می بُرد؛ اما آنان کشورگشا بودند ولی انقلاب اسلامی کشورگشا نیست؛ بلکه گفتمان‌ساز است و حزب الله را در لبنان، انتفاضه را در فلسطین، حشدالشعبی را در عراق، سپاه پاسداران، بسیج و ارتش را در ایران اسلامی می‌سازد و اینها همه باهم پیوسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان بیان داشت: ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و این جنگ از زمان انقلاب وجود داشته و همچنان ادامه خواهد داشت؛ میدان‌های درگیری تغییر پیدا می‌کند؛ اما اصل درگیری همچنان باقی خواهد بود و نمی‌توان یک بازه زمانی کوتاه را نشان داد که با دشمن درگیر نبوده‌ایم.

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال که چرا کینه توزی‌های دشمنان روز به روز بیشتر شده است؟ اظهار داشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس در یکی از گزارش‌های خود بیان کرده بود که نقطه پایان عمر انقلاب، نقطه آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی است و شخصیت کاریزماتیک امام باعث این انقلاب شده و با فوت ایشان، جمهوری اسلامی ایران به فروپاشی خواهد رسید؛ اما همین خبرگزاری بعد از رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، گزارش داد که خمینی دیگری طلوع کرده است و دلیل کینه‌توزی‌های روز به روز دشمن، همین اقتدار و گسترش انقلاب در دنیاست.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.