×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خنثی سازی پروژه نفوذ فکری در عرصه حجاب در دیدار رهبری با بانوان

به گزارش تهران۲۴، محمدحسن جعفرزاده، دبیر جشنواره پوشش اصیل ایرانی اسلامی گوهرشاد در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری فارس قرار داد نوشته است:مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با اقشار مختلف بانوان  مطالب مهم و راهگشایی را در ارتباط با مسایل زنان مطرح فرمودند که لازم است مورد تبیین و تحلیل اهالی فرهنگ و جبهه فعالان حوزه زن و خانواده قرار گیرد؛ اما آنچه در این یادداشت مورد توجه است فرازهای مربوط به موضوع حجاب است.

 تحلیل این بخش از بیانات رهبری فرزانه انقلاب حاکی از آن است که ایشان به دنبال بازکردن گره های ذهنی مردم و مسئولان در زمینه مواجهه گفتمانی و میدانی با مساله حجاب و عفاف در شرایط کنونی بودند.

توضیح اینکه جریان ضد انقلاب در یک جنگ‌ ترکیبی و شناختی سعی کرد به کمک ظرفیت‌های داخلی و خارجی خود و هجمه سنگین میدانی و رسانه ای، نظام را به عقب نشینی از اقامه واجب شرعی و قانونی حجاب وادار کند که بحمدالله این خیال خام به نتیجه نرسید و به حول و قوه الهی هیچ گاه به نتیجه نخواهد رسید.

اما آنچه به عنوان اهداف پیرامونی و اثرات موج مخرب این جنگ شناختی قابل ارزیابی است، تخریب قوه محاسباتی نیروهای حزب اللهی و مسئولان امر است.

استراتژی گفتمانی دشمن القای این گزاره است که: افراد به اصطلاح بدححاب، ضد انقلاب و بی دین هستند در نتیجه نیروهای انقلابی و مسولان برای حفظ نظام و جلوگیری از هجمه به اصل دین، باید از ایستادگی در برابر این حرام اجتماعی دست بردارند و قانون حجاب و عفاف را کنار بگذارند.

 در چند ماه اخیر این خط فکری بیشتر توسط رسانه های غیر انقلابی داخل کشور و جریان های غیر همسو و روشنفکرنما پمپاژ شد و متاسفانه رگه هایی از آن نیز با ادبیات مختلف در برخی از رسانه های همسو مشاهده شد.
مقام معظم رهبری در این سخنرانی به منظور خنثی سازی سناریوهای این نفوذ فکری و جلوگیری از متزلزل شدن وحدت گفتمانی و راهبردی نیروهای انقلاب سعی کردند دو پایه اصلی این القایات شیطانی را رد کنند.

از یک سو تاکید کردند حجاب در نظام اسلامی یک واجب شرعی است که باید رعایت شود و به هیچ وجه نباید در اصل آن تردید کرد:«حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود.»

از سوی دیگر تذکر جدی دادند که جریان حزب اللهی کشور به اشتباه گمان نکند افراد بدححاب و حتی آنهایی که در این شرایط حجاب از سر بر داشتند به دنبال ضدیت با انقلاب بوده و از دین خارج شده اند؛ لذا در مواجهه رودرو یا رسانه ای، آن ها را با اتهام ضدانقلاب و دین از خود دور نکنند تا ناخواسته باعث تکمیل پازل دشمن نشوند: « آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی‌کنند، اینها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی…بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمی‌شود که ما این [افراد] را از حوزه‌ دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم.»

در حقیقت  دشمن با عملیات روانی سنگین و ایجاد دوقطبی حجاب – آزادی سعی کرد برخی از مردم را به این اشتباه دچار کند که برای آزادی بیشتر حجاب از سر بردارند‌؛ اما باید توجه داشت که این تخلف قانونی هرچند از سر لجاجت به معنای ضدیت با انقلاب نیست، کما اینکه عدم رعایت حجاب، مساوی با ارتداد از اسلام نیست.

رهبر معظم انقلاب در ادامه بیانات خود به نکته مهم دیگری نیز اشاره کردند. ایشان در فضایی که دشمن از طریق بمباران سنگین رسانه ای به دنبال القای این دروغ بزرگ است که مردم ایران از اصل انقلاب و اسلام رویگردان شده اند، با اتکای بر ایمان و باور انقلابی ملت ایران فرمودند تلاش چندماه اخیر دشمن برای کشف حجاب در جامعه شکست خورده و عامل آن نیز بصیرت و ایستادگی ملت انقلابی ایران و عدم همراهی اکثر بانوان به اصطلاح بدححاب با تبلیغات و فراخوان های دشمنان بود:« در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوان‌ها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند.

آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها می‌گویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همین‌هایی که حجاب نیمه‌کاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغ‌کننده و فراخوان‌فرستنده.»
این باور محکم بر این حقیقت تکیه دارد که قاطبه ملت ایران انقلابی اند و به برکت خون شهدای انقلاب و دست هدایت حاج قاسم ها انقلابی خواهند ماند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.