×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جرئیات جدید مقام اطلاعاتی اسرائیل درباره ترور سردار سلیمانی

به گزارش تهران۲۴، «تامیر هایمان» رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرد که تل آویو، آمریکا را متقاعد کرده که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید سپاه قدس «تهدیدی فوری» برای نظامیان آمریکایی به شمار می آمده است.

سه سال پیش، آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی را در حالی که به دعوت رسمی نخست وزیر وقت به عراق سفر کرده بود پس از خروج از فرودگاه، طی عملیاتی ترور کرد. ایران با تروریستی دانستن این عملیات آمریکایی ها، تاکید دارد که انتقام این جنایت آمریکایی ها را خواهد گرفت.

تامیر هایمان پیشتر نیز گفته بود که اسرائیل اطلاعاتی را برای آمریکا درباره سردار سلیمانی ارائه کرده بود اما بیان کلمه «تهدید فوری» مطابق همان کلمه ای است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا  به کار برده است. ترامپ پس از ترور سردار سلیمانی در جمع خبرنگاران مدعی شده بود: «سلیمانی در حال طراحی حملات قریب الوقوع و شوم علیه دیپلمات ها و نظامیان آمریکایی بوده است اما ما در عمل او را گرفتار کرده و به او خاتمه دادیم».

تامیر هایمان که این سخنان را در مصاحبه با «جویش نیوز» مطرح میکرد، گفت: «پس از آنکه گروههای نظامی سلیمانی به شکست داعش کمک کردند، آمریکا بر سر راه او ایستاده بود چون می خواست خاورمیانه را کنترل کند بنابراین، تمرکز وی از داعش به حضور آمریکا در منطقه تغییر کرد».

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی افزود: «اسرائیل آمریکا را درباره فعالیت های مخرب سلیمانی علیه آمریکایی ها متقاعد کرد. آمریکا به طور عمده بر مبارزه با تروریسم و نه ایران متمرکز بود. ما به ارائه اطلاعات و تحلیل های مشترک پرداخته و طی یک دوره طولانی مدت، در نهایت آنها متقاعد شدند که سلیمانی تهدیدی فوری برای زندگی آمریکایی ها و وضعیت راهبردی آن در خاورمیانه است».

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مصاحبه خود اذعان کرد که سردار سلیمانی «بی نظیر» بوده و توانایی گسترده ای در فرماندهی و رهبری داشته است.

تامیر هایمان اضافه کرد: «وی می توانست  بر روی تپه ای در سوریه بایستد و به نیروهای خود اشاره کند که چگونه راهبردی را که چند ساعت پیش طراحی و تایید آن را از رهبری ایران گرفته، به پیش ببرد».

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی مدعی شد: «در سال ۲۰۱۶ وی طرح جامعی را درباره چگونگی تضمین تبدیل سوریه به لبنان دوم ارائه داد».

وی مدعی شد که سردار سلیمانی طرح های مشابهی نیز درباره عراق و یمن در نظر داشته است.

فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.

دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی در فرودگاه بغداد، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد؛ اما اجرای این مصوبه در دولت پیشین عراق به طور کامل عملی نشد.

پایان پیام/.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.