×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت‌الاسلام قرائتی: طلاب به دنبال ارتباط‌گیری با نسل جوان باشند/ روش تبلیغ نیازمند تحول است

به گزارش تهران۲۴ به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جلسه طلاب و فضلای منطقه کاشان و شهرستان‌های آران بیدگل و نطنز که در مجتمع یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است؛ اما سهم قرآن داده نشده و به درستی برای مردم بیان نشده است.

وی عنوان کرد: در بیان تفسیر قرآن باید به این دو شرط عمل کنیم که «عوام بفهمند» و «خواص بپسندند» و فقط برای خواص صحبت نکنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن باید کوتاه و فشرده بیان شود و به صورت گلچین برای مردم ارائه کنیم؛ نه اینکه به صورت ترتیبی، آیات قرآن را پشت سرهم تفسیر کنیم.

مفسر قرآن کریم بیان کرد: ما نتوانستیم جاذبه های قرآن را به مردم نشان دهیم تا به سمت قرآن بیایند؛ باید در روش دروس حوزوی و تبلیغ خود تغییر روش داشته باشیم.

وی گفت: در حوزه هم باید از بزرگان حوزه تقلید کرد و از آنان آموخت و هم به صورت خودجوش وارد میدان شد و کارهای ابتکاری انجام داد.

قرائتی اظهار کرد: ارتباط ما با نوجوانان بسیار کم است و با تقویت این ارتباطات می توانیم حرف های ناب قرآنی را به آنان منتقل کنیم.

وی ابراز کرد: روحانی باید سه شرط: «از مردم»، «در مردم» و «با مردم» را داشته باشد تا بتواند اثرگذار باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه تفسیر قرآن واجب است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال درباره این نکته در آیه ۲۴ سوره محمد فرموده است: «أَ فَلَا یَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَی قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا / آیا تدبّر در قرآن نمی کنند یا اینکه بر دلهایشان قفل زده شده است؟!».

مفسر قرآن کریم بیان کرد: پیامبر از مظلومیت اهل بیت (ع) آگاه بود؛ اما ایشان در روز قیامت از مهجوریت قرآن شکایت می کند و در آیه ۳۰ سوره فرقان آمده است: «وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً / و رسول گفت : پروردگارا قوم من این قرآن را مهجور ومتروک کردند».

وی گفت: امام رضا (ع) فرمود خداوند متعال نماز را واجب کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

قرائتی اظهار داشت: تفسیر قرآن باید خلاصه و مفید بیان شود؛ چراکه حوصله ها پایین آمده و نمی توان تفسیر بلند برای مردم بیان کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، نماینده طلاب و فضلای منطقه کاشان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نمایندگان طلاب در دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب پرداخت.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین صبوحی از فضلای منطقه کاشان نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.