×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
زارع پور: به دنبال کمتر شدن نیاز مردم به فیلترشکن ها هستیم/ کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است

به گزارش تهران۲۴،‌ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حیاط دولت گفت: ریاست جمهور یکشنبه همین هفته در جلسه هیات دولت دستوری را برای تسهیل دسترسی مردم به فضای مجازی و احیانا مشکلاتی که در دسترسی وجود دارد،‌ صادر کردند. ما کارگروهی را به شکل ویژه پیش بینی کردیم و دوستان در حال بررسی هستند که ببینیم مشکلات در چه لایه هایی وجود دارد. از قبل هم گفتیم بخشی از مشکلات در بحث زیرساختی و فنی است که ریشه قدیمی دارند مثل عدم توسعه زیرساخت های ارتباطات ثابت در کشور که ان شاءالله با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود. همین الان در ده استان کار آغاز شده و به سرعت پیش می رود. 

وی ادامه داد: در بخش‌های ارتباطات همراه هم با افزایش ظرفیت شبکه و واگذاری فرکانس های جدیدی به اپراتورها داریم که داریم مقدمات را فراهم می کنیم، داریم کار خودمان را در وزارت ارتباطات انجام می دهیم تا شاهد افزایش کیفیت و سرعت اینترنت در کشور باشیم.

زارع‌ پور گفت: یک بخش‌هایی هم خارج از وزارت ارتباطات است و از حوزه اختیارات ما خارج است، از جمله محدودیت هایی که اعمال شده که ما داریم تلاش می کنیم بخشی از محدودیت‌هایی که قابل برطرف کردن است و در طول یک دهه یا شاید دو دهه گذشته اعمال شده و برخی محدودیت‌هایی که اعمال شده دیگر توجیهی ندارد و نیاز است در آنها بازنگری کنیم تا نیاز مردم به فیلترشکن را کم کنیم. من بارها عرض کردم یکی از دلایل کندی و تجربه کاربری بد هموطنان این است که مواقعی که فیلترشکن را روشن می کنند سرعت دسترسی و کیفیت کاهش پیدا می کند. تلاش ما این است که در مجموع یک بسته پیشنهادی داشته باشیم، هم در حوزه کاری وزارت ارتباطات و هم در حوزه‌ها و بخش‌های دیگری که در این رابطه مسئولیت دارند تا بتوانیم در نهایت بهبود کاربری هموطنان‌ مان در استفاده از فضای مجازی را داشته باشیم.

زارع پور در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور درباره کندی  و اختلال در اینترنت به ما دستور دادند. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ است که دولت ۶ عضو از این کارگروه را دارد. شش تن از وزرا در این کارگروه عضو هستند و تصمیمات آنجا گرفته می شود و تلاش ما این سرویس هایی که نیاز است و مشکل ویژه ای در آنها وجود ندارد، رفع محدودیت شوند.

وی گفت: نظر تخصصی من این است که گوگل باز شود، منتظریم کارگروه در این باره تصمیم بگیرد و به ما ابلاغ کند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.