×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چند مشکل اساسی تهران از زبان رئیس شورای اسلامی شهر تهران

به گزارش تهران۲۴، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری با رسانه‌ها با موضوع تشکیل برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران اظهار کرد: یکی از کارهایی که در این مدت صورت گرفته است، تهیه برنامه چهار ساله شورای شهر تهران است. ما سه برنامه را پشت سر گذاشته‌ایم و این چهارمین برنامه‌ای است که برای پیشرفت شهر تهران تدوین می‌شود، اما برنامه‌های پیشین آنگونه که باید اجرا نشده است و دلیل آن نیز همین اجرایی نبودن برنامه‌های تدوین شده است. البته که این مشکل در کشور نیز به چشم می‌خورد و عمده برنامه‌ها عملیاتی مدون نمی‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه شهرداری هم پایش شده که چند درصد توانسته اجرا شود که این پایش شورا نشان می‌دهد که تاکنون ۲۳ درصد از این برنامه‌ها توانسته است به مرحله اجرایی شدن برسد. عزم ما این است که بتوانیم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که عملیاتی و اجرایی شود.

چمران گفت: ما ۱۱ هزار اتوبوس در شهر تهران نیاز داریم که تاکنون توانسته‌ایم حداکثر ۲۴۰۰ دستگاه اتوبوس را تهیه کنیم که اکثر آنها فرسوده و دارای مشکل هستند. سؤال این است که آیا می‌توان این دستگاه‌ها را به ۱۱ هزار رساند؟ طبیعتا با وضع اعتبار و بودجه شهرداری نمی‌شود این میزان را به روز کرد.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه شورای اسلامی شهر و شهرداری را تنظیم و تدوین کنیم که بتوانیم بخش‌های عملیاتی را محقق کنیم.

وی در ادامه با طرح یک پرسشی دیگر که آیا می‌توان تعداد واگن‌های قطار در تهران را به ۱۲۰۰ دستگاه رساند، تأکید کرد: این برنامه نیز باید اجرایی و عملیاتی شود و تا دو سال آینده این دستگاه‌ها را به روز کنیم، اما واقعاً این میزان بودجه و اعتبار وجود دارد؟ و یا آنکه شرکت‌های تولیدکننده می‌تواند این میزان را تولید و به دست ما برسانند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از این نشست بر تأسی از سخنان رهبری درباره مسئله‌محور بودن و عملیاتی بودن برنامه‌ها توضیح داد: ما نیز به تأسی از سخنان رهبر معظم انقلاب این اقدام را عملی کرده‌ایم و در دستورکار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما در تلاشیم تا در برنامه چهارم ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس را تا پایان چهار سال به چرخه حمل و نقل و اتوبوسرانی وارد کنیم.

چمران در ادامه نیز به طرح برخی از مشکلات تهران پرداخت و گفت: تهران با مشکلاتی از جمله ترافیک، بافت فرسوده و ایمنی شهر، مسائل اجتماعی و فرهنگی و آلودگی دست و پنجه نرم می‌کند و اینها هرکدام متولیانی دارند که تنها شهرداری تهران نیست که باید در این باره تلاش کند.

وی هوشمندسازی در تمام محورها را یک اصل مهم دانست و گفت: ما باید از این اصل در تمام حل مشکلات استفاده کنیم. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.