×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرلشکر سلامی: تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند آمریکایی‌ها مبتکرش هستند

به گزارش تهران۲۴، مراسم سالگرد شهادت سردار شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر ۹ بدر در دفاع مقدس امروز (چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت در شهرک شهید محلاتی برگزار شد.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم گفت: خداوند بزرگ را شاکر هستم که امروز در جمع عزیزانی حضور دارم که در آیین تکریم یک شهید جاودانه که در روند عظمت یابی اسلام عزیز ترسیم یک تاریخ باشکوه، زیبا و دل انگیز از مجاهدت های جوانان مومن و انقلابی این سرزمین و ایران عزیز گردهم آمده‌اند توفیق و فرصت حضور من را فراهم کرده است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نام سردار بزرگ و خوشنام و بلند آوازه ما سردار شهید اسماعیل دقایقی نامی آشنا است، تصریح کرد: نام شهید دقایقی واقعاً همانند یک کوکب درخشان در کهکشان پرستاره شهیدان عالم اسلام یک درخشش و برجستگی ممتاز و کم نظیر دارد.

وی افزود: من آنچه را که می گویم به دلیل هم‌نشینی و توفیق آشنایی بسیار نزدیک با این شهید والامقام از سال ۱۳۶۲ دارم که ما به اتفاق جمع دیگری از برادران سپاه چند ماه با یکدیگر در یک فضای برادرانه شبانه روز زندگی کردیم و دقیقاً اخلاقیات و جلوه‌های زیبای شخصیت زیبای این شهید عزیز را که حتی آن زمان هم جلوه متمایزی از همه ما داشت را از نزدیک دیده بودم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: او همیشه با طراوت و شاداب بود و همیشه در قلب ما است. شهید دقایقی در یک مبارزه بزرگ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ او واقعاً تعلیم یافته مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام و مکتب رهبر کبیر و بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام راحل عظیم‌الشأن(ره) بود.

وی ادامه داد: می‌خواهم به اندازه خود به اندازه شهید دقایقی چون وقتی شهید می‌شود همان گونه که سردار بزرگ و پرافتخار تاریخ اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمود آنان که شهید می شوند شهید بوده اند اگر کسی شهید می‌شود او شهید متولد شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: سردار شهید اسماعیل دقایقی دقیقاً در حیات طیبه خود تمثال و تندیس زنده تمام عناصر زیبا و درخشان یک شهید بود یعنی وارستگی اخلاقی فضائل اخلاقی در وجود شهید دقایقی کاملاً قابل تکثیر یک انسان بود با اینکه جوان بود اما انگار که بسیاری از فرازهای معارف دین و اخلاق و عرفان را طی کرده بود. همه این ویژگی‌ها در اخلاق، رفتار و منش بارز بود ظهور داشت و عینیت یافته بود و ذاتاً جزئی از شخصیت واقعی شهید دقایقی شده بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید دقایقی تصریح کرد: فهم دقیق مسائل دیگر ویژگی او بود. شاید به ندرت به توان کسی را یافت که از سن دنیای خود بسیار پیشی گرفته بود در فهم و قدرت تحلیل بسیار با ادب و تواضع، طبع لطیف، روحیه بسیار ظریف، اهل مدارا و خوش مشرب بود که در آن زمان برای ما به یادگار ماند. همه این صفات اکنون که درباره او صحبت می‌کنم در مقابل چشمان من متجلی است و واقعاً یک زنده جاویدان باقی ماند.

فرمانده کل سپاه ضمن اشاره به رشادت‌های خانواده‌های شهدا گفت: صبر خانواده‌های شهدا یک اعجاز است. شهدا به آرزوی خود می رسند اما خانواده‌های محترم شهدا آرزو های خود را فدا می‌کنند که جا دارد از خانواده‌های محترم شهدا تجلیل کنیم.

سرلشکر سلامی با اشاره به نبوغ فرماندهی شهید دقایقی تصریح کرد: تنها فضائل اخلاقی نیست که شهید اسماعیل دقایقی را ستاره درخشان جبهه مقاومت کرده است او فرمانده ای قدرتمند و بنیان گذار سپاه قدرتمند ۹ بدر بود که توانست سپاهی قدرتمند تشکیل دهد و به سرعت با جاذبه‌های اخلاقی و رفتاری که داشت جزو محبوب‌ترین فرماندهان و مسئولان دفاع مقدس شد و لشکری که او ساخت پایه‌گذار یک حرکت عظیم و مؤثر یعنی حشد الشعبی در عراق شد که توانستند در عراق کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: حشدالشعبی توانست آتش فتنه تروریسم داعش را در عراق خاموش کند و امروز به عنوان یک نیروی قدرتمند در عراق نقش آفرینی می‌کند. ما همه یکی هستیم؛ اگرچه از لحاظ جغرافیایی فاصله داریم اما قلب، روح، دین و هدفمان یکی است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حشد الشعبی توانست شعله‌های آتش تکفیری را فرونشاند و ملت عراق را از شر این بلا نجات داد، خاطرنشان کرد: حشدالشعبی با متجاوزان آمریکایی برای دفاع از هویت عراق جنگید و امروز به عنوان یک نیروی بزرگ و قدرتمند در عراق ایفای نقش می‌کند و با برادران نیروی قدس اخوت خود را حفظ کرده اند. ما همه قلب‌هایمان یکی است و دارای آرمان و آرزو و هویت یکسان هستیم.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: تمام دیکتاتورهای عالم دست نشانده‌های دشمنان ما هستند و می‌خواهند با سرقت ثروت فرهنگی و هویت ملت‌ها سیطره کاملی را بر بلاد اسلامی تحمیل کند. امروز همه دشمنان و تمام یخ‌زدگان سیاسی به میدان آمده اند. تصور می‌کردند می‌توانند نظام را بام شکل جدی مواجه کنند و آن را فرو بپاشند. 

وی ادامه داد: در تاریخ ۴۴ ساله انقلاب و سایر بلاد اسلامی که در افق انقلاب اسلامی هماهنگ شدند چیزی غیر از شکست برای دشمن ثبت نشده است. تاریخ دشمن منظومه‌ای از شکست‌های مداوم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هرچه دشمن بر طبل تهدید کوبید جز ناکامی چیزی عاید او نشد، تصریح کرد: شما به هم پیوستن اروپایی‌ها را همین امروز می‌بینید اما ملت ما به قدری رشید و با صلابت عمل کرد که دوباره ناامیدی به درون قلب‌های دشمن کوچ کرد. بار دیگر ملت ایران توانست در یک نبرد عظیم جهانی یک شکست قطعی به جبهه استکبار تحمیل کند.

وی افزود: همه دستگاه‌های شکنجه از آمریکا و اسرائیل صادر می‌شود و انگلیسی‌ها در هیچ سرزمینی نیست که نجنگیده باشند. آن‌ها در سرزمین ما چند میلیون انسان قحطی زده را کشتند و نظامی که بر اساس غارت دیگر ملت‌ها حیات خود را تثبیت کرده است نمی‌تواند درخشش یک ملت را ببیند.

سرلشکر سلامی با اشاره به نقش دشمنان در ایجاد تروریسم، تاکید کرد: تروریسمی که امروز دشمنان آن را به ما نسبت می‌دهند آمریکایی‌ها مبتکر آن هستند. حاج قاسم را رسماً ترور کردند و به عهده گرفتند و سازمان منافقین را که ۱۷ هزار نفر را در ایران را کشت حمایت کردند. امروز ببینید در کدام کشور پناه گرفته است و چه کسانی حامی او هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان با بیان اینکه ملت ایران آگاه است چون یک رهبر بزرگ دارد که دشمن را به زیبایی می‌شناسد، خاطرنشان کرد: او می‌داند اگر همه آن‌ها جمع شوند قدرت آفرینش یک پشه را ندارند. ما ایستاده ایم و راه شهدا را ادامه می‌دهیم چراکه این ملت به واسطه شهدا زنده است.
 
پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.