×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا انقلاب اسلامی پیروز شد؟/ پاسخ آیت‌الله محلاتی+صوت‌منتشر نشده

به گزارش تهران۲۴، شهید آیت‌الله فضل‌الله محلاتی اولین نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سمینار فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران در ۲۴ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در ستاد مرکزی تهران، یک هفته قبل از شهادتش درباره نقش امداد الهی در پیروزی انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

خبرگزاری فارس به مناسبت سی‌و هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله فضل‌الله محلاتی این صورت تاریخی را برای نخستین‌‌بار منتشر می‌کند.

راز پیروزی انقلاب اسلامی

خدا را فراموش نکنید، نباشید مثل کسانی که خدا را فراموش کردند. این‌ها در واقع خودشان را فراموش کردند، این‌ها فاسق هستند. من مقصودم این است که ما در این مرحله خیلی باید مراقب باشیم، مغرور نشویم، عُجب ما را نگیرد. بدانیم آنچه نصیب ما شده از اول تابه‌حال یک علت داشته و آن اینکه ما رو به سوی خدا آوردیم.

اگر خدایی‌ نکرده یک روزی ما خدا را فراموش کنیم، آن روز قصه برمی‌گردد. آن علتی که موجب پیروزی انقلاب شده آن علت را یادمان نرود، همان‌طور که امام فرمودند لطف خدا بوده، رحمت خدا بوده و عوامل جلب رحمت خدا هم به دست خود ما بوده، ما برگشتیم به سوی خدا، خدا این حکومت را نصیب ما کرد، اگر یک روزی خدا را فراموش کنیم وضع دوباره عوض می‌شود.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله محلاتی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان محلات به دنیا آمد. او در سال ۱۳۲۴ وارد حوزه‌ علمیه‌ قم شد. فعالیت‌های سیاسی شهید از سال ۱۳۲۶، به‌ دنبال آشنایی با فدائیان اسلام و آیت‌الله کاشانی آغاز شد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد، شهید محلاتی به‌ خاطر سخنرانی علیه کنسرسیوم نفت و کودتای شاه دستگیر و به مشهد تبعید شد.

با آغاز نهضت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۱، فعالیت‌های شهید محلاتی بیشتر شد. مبارزات شهید تا پیروزی انقلاب ادامه یافت و بارها به زندان افتاد. در آستانه‌ پیروزی از اعضای فعال کمیته‌ استقبال امام بود. بعد از پیروزی، شهید محلاتی در کمیته‌ مرکزی به‌ عنوان نماینده‌ امام فعالیت داشت و در اولین انتخابات مجلس به‌ عنوان نماینده‌ مردم محلات و دلیجان انتخاب شد. همچنین در اوایل حضور در مجلس، طی حکمی از سوی امام (ره) به‌ عنوان نماینده‌ ایشان در سپاه پاسداران منصوب شد. او اولین بار خبر پیروزی انقلاب اسلامی را از رادیو سراسری ایران اعلام کرد. مزار شهید آیت‌الله محلاتی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) قرار دارد.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.