×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیاده‌روی نیمه شعبان به سمت جمکران ۱۰ ساله می‌شود+عکس و فیلم

به گزارش تهران۲۴، میثم غفوری، دبیر و مسئول جشن‌های نیمه شعبان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به اینکه امسال برای دهمین سال پیاپی در روز نیمه شعبان پیاده‌روی عاشقان امام زمان(عج) در بلوار پیامبر اعظم (ص) به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد اظهارداشت: ستاد مردمی اجتماعات مهدوی الگوی رفتاری‌اش، پیاده‌روی اربعین است و وظیفه و نقش ما ارتباط دستگاه‌های حکومتی و دولتی با گروه‌های مردمی است تا تسهیل‌گری برای حضور هرچه بیشتر مردم صورت گیرد.


میثم غفوری دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی

تمرکز برنامه‌های قم روی پیاده‌روی «طریق‌ المهدی» 

وی با اشاره به اینکه امسال پیاده‌روی‌های موازی قم لغو شده است و تمام نهادها روی برگزاری این مراسم تأکید دارند تا ان‌شاء‌الله گسترده‌تر برگزار شود، گفت: همچون سال‌های گذشته در مسیری که به نام «طریق‌ المهدی» مشهور است، موکب‌های خدمت‌رسان از شهرهای مختف حضور خواهند داشت و خدمت‌رسانی می‌کنند.

غفوی افزود: تاکنون ۲۴۰ موکب از ۲۰ استان کشور برای خدمت‌رسانی ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم به بیش از ۳۰۰ موکب برسد.


موکب‌های برپا شده در مسیر منتهی به مسجد مقدس جمکران

موکب‌ها از ۱۵ اسفندماه برپا می‌شود

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: از ۶ ملیت جهان شامل پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان، سوریه و … نیز موکب‌هایی با پرچم این کشورها برپا خواهد شد که البته این‌ها به غیر از دانشجویان کشورهای مختلف جامعةالمصطفی است.

وی با بیان اینکه این موکب‌ها به طور رسمی فعالیت خود را از دوشنبه ۱۵ اسفندماه آغاز می‌کنند و اوج فعالیت آن‌ها در روز سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود، گفت: پیاده‌روی عظیم عاشقان مهدی(عج) صبح چهارشنبه مصادف با نیمه شعبان آغاز و در عصر این روز با اجتماع زائران و بیعت دسته‌جمعی با امام زمان (عج) پایان خواهد یافت. البته فعالیت موکب‌های خدمت‌رسان تا روز پنجشنبه ۱۸ اسفندماه ادامه دارد.

موکب‌های جمکران چه خدماتی می‌دهند؟

غفوری گفت: این موکب‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. در سال اول ۱۲ مجموعه در قالب ۶ ایستگاه داشتیم اما امسال پیش‌بینی می‌کنیم که ۱۵۰۰ غرفه برای پذیرایی، ارائه خدمات پزشکی، آرایشگاه، کفاشی، اسکان موقت، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، پرداختن به موضوع خانواده و جمعیت، پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدوی، جهاد تبیین و … برپا شود.

دبیر ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با اشاره به اینکه این فعالیت ۱۰ سال پیش و همزمان با اوج گرفتن سفر ایرانیان به کربلا در اربعین راه‌اندازی شد، گفت: جریان سرخ عاشورا امتداد سبزی در جریان مهدویت نیاز داشت و باتوجه به اینکه مسجد جمکران خود نقطه‌ای تمدنی به حساب می‌آید، برنامه‌ریزی شد تا در روز نیمه شعبان این پیاده‌روی برای بیعت عملیاتی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرساله در روز نیمه شعبان زائران بسیاری از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر راهی جمکران می‌شوند که نیازمند خدمت‌رسانی و افزایش ظرفیت‌های قم برای پذیرایی از آنان بودیم که الحمدلله با برپایی موکب‌ها، این مهم نیز محقق می‌شود.

نحوه ثبت‌نام علاقه‌مندان برای برپایی موکب

ثبت‌نام موکب‌ها و مجموعه‌های فرهنگی برای ارائه خدمات و اجرای برنامه در مسیر بلوار پیامبر‌اعظم (س) در ایام نیمه‌شعبان در حدفاصل حرم مطهر حضرت‌معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران از طریق  ۳۱۳pelak.ir انجام می‌شودو علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام عدد ۱ را به سامانه ۳۰۰۰۱۱۳۳۱۳ ارسال کنند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.