×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۰ درصدی مسافرت‌ها در استان تهران/هشدار درباره پیک جدید کرونا

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مسافرت‌های اخیر در استان تهران، گفت: حجم بالای مسافرت‌ها هشداری برای پیک جدید کروناست.

به گزارش تهران ۲۴، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، اظهار کرد: بالغ بر ۳۸۰ نفر با تشخیص کرونا در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تراز بستری شدگان در مقایسه با ترخیص‌ها، کماکان منفی است، از مراجعه ۲۵۱۲ مورد مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بخش‌های بهداشتی خبر داد و افزود: ۲۴ درصد این افراد با تشخیص قطعی کرونا در بخش‌های درمانی بستری شدند.

رئیس ستاد مقابله  با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: مادامی که تعداد بستری شدگان به ترخیص شدگان کرونایی پیشی بگیرد، با بالانس متفاوتی در استان تهران روبه‌رو خواهیم بود.

 زالی ضمن ابراز نگرانی از ترددها و مسافرت‌های اخیر تهرانیان، خاطرنشان کرد: حجم بالای مسافرت‌های روزهای اخیر هشداری برای بروز پیک جدید کرونا، زودتر از پاییز و زمان پیش‌بینی شده دارد.

وی با  اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سفرهای بین استانی در تهران، گفت: آمارها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

زالی با بیان اینکه در هفته های  آتی تغییرات آماری مبتلایان به کرونا که نتیجه رفتارهای پرخطر و تردد های غیرضروری بوده مشخص خواهد شد، توضیح داد: در بازه زمانی چهار تا شش هفته‌ای میزان فوتی‌ها، چهار تا پنج روزه تعداد مبتلایان سرپایی و دو تا سه هفته جاری آمار مبتلایان نیازمند به بستری مشخص خواهد شد.

وی با تأکید برشرایط ناپایدار و شکننده استان تهران، یادآور شد: شرایط تهران به دلیل چگالی و تراکم بالای جمعیت به لحاظ شیوع بیشتر پاندمی کووید ۱۹ هشدار دهنده و نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس تهران مسأله‌ای جدی در این کلانشهر تلقی می شود، توضیح داد: بدون شک بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است؛ چرا که تحقیقات جهانی و مطالعات در مناطقی که بازگشایی ها انجام شده نشان داده که دانش آموزان می توانند تا سه هفته حاملین کم علامت و یا بی علامت ویروس کرونا باشند.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس و آموزشگاه‌ها می تواند بر حجم ترددهای درون شهری بیفزاید، خاطرنشان کرد: طبیعتا بازگشایی مدارس فشار قابل توجهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خواهد کرد؛ بنابراین باید قبل از هرگونه اقدامی برای  فعل و انفعالات مشاغل آموزشی بحث مدیریت سفرهای درون شهری خصوصا مترو را در نظر داشته باشیم.

انتهای پیام/

  1. ناشناس

    تروخدا سفر نریم!

  2. علی

    لطفا ماسک بزنید و به حرف مسئولین گوش کنیم

  3. محمدپور

    مدارس باز بشه خدا میدونه چه بلایی سرمون بیاد

  4. اصغر زرندانی

    خدا بهمون رحم کنه.. تو رتبه بدی قرار گرفتیم واسه آمار کرونا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.