×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پوتین: ضدحمله اوکراین شکست خورده است

به گزارش تهران۲۴، رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه (۲۳ ژوئیه) برای اولین بار بعد از شورش مسلحانه در این کشور با همتای بلاروسی خود در سن پترزبورگ دیدار کرد. دو رئیس‌جمهور قرار است درباره ضدحمله اوکراین و تجاوز ناتو گفت‌وگو کنند. 

 ماه گذشته شورش مسلحانه گروه واگنر تحت هدایت رئیس این گروه شبه‌نظامی علیه روسیه با میانجیگری الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در کمتر از ۲۴ ساعت پایان یافت. بعد از آن، وی از اعضای این گروه دعوت کرد تا در بلاروس به ارتش این کشور آموزش نظامی بدهند. وزارت دفاع بلاروس پنجشنبه (۲۰ ژوئیه) در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای گروه واگنر آموزش به نیروهای ویژه بلاروس را در یک پایگاه نظامی در چند مایلی مرز این کشور با لهستان آغاز کرده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکاشنکو در دیدار امروز به پوتین گفت هیچ ضدحمله‌ای وجود ندارد. پوتین تصریح کرد: ضدحمله وجود دارد اما شکست خورده است.

پوتین همچنین گفت در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از تجهیزات نظامی که غرب در اختیار اوکراین قرار داده، در منطقه عملیات نظامی ویژه منهدم شد. رئیس‌جمهور روسیه در خصوص انهدام بیش از ۱۵ تانک لئوپارد و بالغ بر ۲۰ خودروی زرهی بردلی ارتش اوکراین گفت: «هرگز این همه خودروی (زرهی) خارجی را در یک روز نابود نکرده بودیم». 

وی در خصوص تلفات اوکراین هم به همتای بلاروسی خود گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند. به گفته پوتین، مزدوران خارجی در اوکراین هم به دلیل حماقت خود متحمل تلفات قابل توجهی شده‌اند. 

به گزارش «راشا تودی»، لوکاشنکو هم در این دیدار به پوتین نقشه استقرار (نظامی) لهستان–از اعضای ناتو–اطراف مرزهای دولت اتحادیه (اتحادیه دو کشور روسیه و بلاروس) را نشان داد. 

به گزارش رویترز، از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط به شدت دفاعی روسیه دست نیافته است. 

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. مسکو اما می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است. 

 «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل شامگاه دوشنبه (۱۷ ژوئیه) در نشست شورای امنیت این سازمان گفت اوکراین بیش از یک ارتش و تقریباً همه تسلیحات خود را از زمانی که از شرکت در مذاکرات خودداری کرد، از دست داده است. 

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه هم ۲۱ تیر در جمع خبرنگاران گفت از چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۲۶ هزار نظامی و بالغ بر سه هزار سخت‌افزار نظامی (انواع تسلیحات) خود را در جریان ضدحملات از دست داده‌اند. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.