×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایتی از فعالیت‌های انتخاباتی شریان با محوریت حمید رسایی

به گزارش تهران۲۴،  تحرکات مختلف احزاب و گروه های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی چند ماهی است شروع شده است اما اعلام موجودیت تشکلی جدید به نام شریان با افرادی نام آشنا تحلیل ها و گمانه زنی ها درباره مشی سیاسی آن را در پی داشته است.

اعلام موجودیت شریان

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) روز پنجشنبه (۱۱ اسفند) سال گذشته در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور، مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شد، و در این نشست ۳۱ عضو شورای مرکزی این شبکه انتخاب شدند.

در این جلسه ابوالقاسم جراره  به عنوان دبیرکل شریان انتخاب شد، جراره از نمایندگان سابق مجلس و از مدیران فعلی دیوان محاسبات کشور است، همچنین در این نشست سید مهدی هاشمی به عنوان رئیس شورای مرکزی شریان معرفی شد که او هم از نمایندگان ادوار و از اعضای سابق حزب پایداری به شمار می‌رود.

چه کسانی از شریان جدا شدند

یک هفته پس از برگزاری این مجمع و اعلام اسامی شورای مرکزی شریان، دفتر سمیه رفیعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیانیه اعلام کرد: «خانم رفیعی در هیچ حزبی عضویت و مسئولیت نداشته و  بر انجام امور نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و فعالیت های تخصصی حوزه محیط زیست و مسائل حوزه زنان در جهت هم افزایی و وحدت همه جریانات جبهه انقلاب تمرکز دارند.»

پس از این مراسم حرف و حدیث‌های بسیاری درباره ارتباط این اعضای دولت با این شبکه تازه تاسیس سیاسی در محافل رسانه‌ای مطرح شد، در همین راستا سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس می‌گوید: بنده را به عنوان سخنران برای آن جلسه و مجمع عمومی شریان دعوت کرده بودند و من هم به عنوان سخنران در آن جلسه حضور پیدا کردم، و این را هم بگویم که بنده همه بچه های انقلاب و حزب‌اللهی را که در هر کجا جمع می‌شوند دوست دارم اما از لحاظ ارتباط تشکیلاتی بنده ارتباط تشکیلاتی با شریان ندارم.

بعد از رفیعی، ناصر ترابی، یکی دیگر از اعضای شریان است نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که در این حزب سیاسی فعالیتی ندارم. در بخشی از اطلاعیه ترابی آمده است: بنده کمترین به جز یک جلسه توفیق و سعادت نداشتم در جلسات مجموعه شریان باشم. دوستان مجموعه شریان لطف داشتند و بنده را نیز دعوت و عضو علی البدل شورای مرکزی قرار دادند اما به دلایل مختلف از جمله؛ مشغله فراوان، مغایرت حضور بنده با اساس نامه شریان و تفاوت رویکرد ها و… توفیق حضور در این مجموعه را نداشتم.

گام دوم تحرک شریان و شروع فعالیت انتخاباتی

حدود سه ماه پس از برگزاری اولین مجمع عمومی شریان، دومین جلسه این تشکل سیاسی با عنوان همایش «آرمان امام در شریان امت» با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، ذوالنور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از چهره های سیاسی برگزار شد و سپس چند روز بعد حمید رسایی در جلسه شورای مرکزی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی(شریان)  به عنوان مسئول کمیسیون انتخابات شریان انتخاب شد.

جنجال‌ بر سر مجوز شریان در فضای مجازی

چند روز بعد از انتشار این بیاینه توسط شریان، مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور،  در توییتی با اشاره به فعالیت غیر قانونی بعضی از اجتماعات سیاسی (با هر تابلویی) از لزوم پیگیری و تبعیت افراد از قانون سخن گفت.

اشاره مالک شریعتی در توییت خود هم به جبهه اصلاحات بود و هم به یکی از احزاب تازه تاسیس جریان اصولگرایی به نام شریان. بعد از انتشار این مطالب، حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی شریان در توییتی خطاب به مالک شریعتی، خواستار ارائه مجوز فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شده که شریعتی نیز مجوز فعالیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را منتشر کرد.

پاسخ حمید رسایی به انتشار سند مجوز فعالیت شورای ائتلاف مشخص کرد شریان مجوزی برای فعالیت حزبی ندارد.

استقلال شریان همراه با همگرایی با جریانات اصول‌گرایی

فاطمه سادات حمیدیان سخنگوی شریان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس در رابطه کم و کیف فعالیت‌های شریان می‌گوید: شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) به عنوان جوان ترین شبکه فعال در کشور، فعالیت خود را در عرصه های گوناگون و تحت عنوان شبکه های ده گانه (همچون شایان، شمیم، شکوه، شهرآرا و …) آغاز کرده و در این شبکه ها اقدام به جذب و توانمندسازی جوانان نخبه و کارآمد نموده است.

سخنگوی شریان در ادامه می‌گوید: یکی از عرصه های فعالیت شریان، حضور و فعالیت موثر در عرصه سیاسی است و بدین منظور کمیته انتخابات شریان (به ریاست حمید رسایی) برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در حال سیاست گذاری جامع و کاملی است تا بتواند با نقش آفرینی واقعی جوانان، گام های اساسی و موثری در راستای پیشرفت و اعتلای کشور بردارد و راهبرد این کمیته همگرایی بین جریان های اصول گرا است.

حمیدیان در پایان می‌گوید: این جریان اجتماعی – سیاسی علی رغم گمانه زنی های رسانه ای و همچنین برخلاف اغلب تشکل های فعال فرهنگی یا سیاسی در کشور، قائل و وابسته به یک فرد خاص نیست و اعتقاد راسخ دارد که هر کدام از جوانان این شبکه می توانند و باید در مدیریت کشور و پیشرفت و تعالی آن به طور جدی نقش آفرین باشند. 

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.