×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
فعالیت مرز خسروی برای اربعین امسال شبانه روزی می‌شود؟

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه امروز از روند اجرای چند طرح زیرساختی اربعین حسینی در مسیر مرز بین‌المللی خسروی بازدید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: الحمدالله در حوزه ایجاد زیرساخت‌های رفاهی، ایجاد گیت‌ها، سایبان، محل‌های استراحت، اسکان و…، پیشرفت خوب است.

وی با تأکید بر تکمیل این طرح ها تا پایان مردادماه، ادامه داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود به صورت تصاعدی آمار زوار برای تردد از مرز خسروی افزایش باید، باید به نسبت آن هم به صورت تصاعدی اماکن زیرساختی و رفاهی را افزایش دهیم تا فضایی بهتر برای زوار فراهم شود.

شعبانی از فعال بودن کمیته‌های ۱۸‌گانه ستاد اربعین استان برای میزبانی از زوار خبر داد و افزود: کمیته زیر ساخت در حال فراهم کردن فضای بسیار خوب برای زائران است.

وی اضافه کرد: امسال زیرساخت‌های فراهم شده در مرز خسروی برای اربعین قابل قیاس با سال‌های قبل نیست و هدف این است زوار سیدالشهدا بتوانند سفر راحتی داشته باشند.

شعبانی در خصوص آمار احتمالی تردد زوار اربعین از مرز خسروی، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها در ستاد اربعین برای یک میلیون زائر هدفگذاری شده که برای این تعداد زوار پارکینگ، وسیله حمل و نقل، رفاهیات، سرویس‌های بهداشتی، محل‌های اسکان و… فراهم می‌شود.

وی با تشریح  ۲ سناریو پیش‌بینی شده استان برای اربعین حسینی امسال، اظهار کرد: یکی از این سناریوها همان سناریو سال گذشته است که تردد در ساعت محدود باشد و دیگری که برای تحقق آن در تلاش هستیم، ۲۴ ساعته شدن تردد در مرز خسروی است که فضا را برای میزبانی از زوار برای این منظور فراهم می‌کنیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت مرز به صورت ۲۴ ساعته است و طرف عراقی در آن سوی مرز همکاری خوبی دارند، اما برای مراسم اربعین هماهنگی‌های نهایی باید انجام شود که این موکول شده به سفر استاندار کرمانشاه به عراق،در صورت نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی اشاره‌ای به ازدحام زوار در سال گذشته داشت و گفت: امسال با افزایش گیت‌ها در هر دو سو؛ طرف عراقی و ایرانی، سعی داریم دیگر ازدحام زوار نداشته باشیم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.