×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیش بینی‌ افزایش زائران اربعین حسینی(ع) در سال جاری

به گزارش تهران۲۴، سید مجید میراحمدی که در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پیش بینی می‌شود امسال اعزام زائران برای زیارت اربعین حسینی (ع) به مراتب بیشتر از سال گذشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اربعین امسال مصادف با چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه خواهد بود، خاطر نشان کرد: با توجه به چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته در جلسه امروز از سوی اعضای ستاد راهکارهای لازم و مشخص ارائه شد تا این مشکلات برطرف یا به حداقل ممکن کاهش یابد.

میراحمدی با اشاره به سفر آتی خود به عراق برای گفت و گو با مقام‌های عراقی برای نهایی کردن برنامه‌های اربعین امسال تصریح کرد، بخشی از چالش‌های مراسم اربعین سال گذشته مربوط به طرف عراقی و زیرساخت‌های موجود در عراق بود که در سفر به عراق این موارد بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی برای تردد زائران از ایران به عراق کمبود گیت های مرزی در آن سوی مرزها است که این مهم یکی از محورهای اساسی گفت و گو با طرف‌های عراقی خواهد بود تا با توجه به گرمای هوا در اربعین امسال شاهد کاهش ازدحام و تراکم و تسریع در عبور زائران باشیم.

ستاد مرکزی اربعین مرکب از نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله ریاست جمهوری، وزارت جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، سازمان حج و زیارت، صدا و سیما، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، شهرداری تهران، هلال احمر و استانداران استان‌های مرزی با عراق است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد، ستاد مرکزی اربعین در حال بررسی طرحی برای زائران ایرانی با هدف ارائه بهتر خدمات است که در صورت نهایی شدن، به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

میراحمدی خاطر نشان کرد، مدیریت یک جمعیت چند میلیونی در طول زمان محدود و مشخص با توجه به امکانات موجود در مرزهای دو کشور ایران و عراق می‌طلبد تا زائران نیز همکاری و مساعدت لازم را با دست اندرکاران، برای برگزاری هرچه بهتر این حرکت جهانی داشته باشند.

وی مشخص شدن زمان و مکان حرکت زائران، عبور از گذرگاه‌های مرزی و زمان بازگشت آنان از مراسم اربعین را در انجام برنامه ریزی ها از سوی مسئولان برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر مهم خواند و گفت، هر چه این موارد دقیق‌تر باشد برنامه‌های مسئولان می‌تواند بهتر انجام شود تا بر مشکلات احتمالی غلبه کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزایش زیرساخت‌های لازم برای نقل و انتقال و ارائه خدمات بهتر به زائران را از جمله اولویت‌های این ستاد برشمرد و خاطرنشان کرد کارهایی که از سال‌های گذشته برنامه ریزی و شروع شده، بسرعت در حال انجام است و متوقف نشده است.

میراحمدی در عین حال یادآور شد: تسریع بیشتر این امور مستلزم تأمین اعتبارات ۱۰۰ درصدی و لازم قبل از پایان اردیبهشت ماه امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه است تا بتوان نسبت به تحقق آنها پیش از شروع راهپیمایی و حرکت جهانی اربعین اقدام کرد.

وی ایجاد قرارگاه‌های مشترک با طرف عراقی بین استان‌های مرزی را از دیگر برنامه‌های سال گذشته برای ارائه خدمات بهتر به زائران خواند و افزود، تلاش ما این است که جلسات تشریفاتی نباشد تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به توافق‌های لازم برای ارائه خدمات بهتر به زائران برسیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) همچنین شبانه روزی شدن گذرگاه مرزی خسروی را از دیگر محورها و موضوعات مذاکره با طرف عراقی خواند و افزود، این موضوع از سال گذشته مورد توجه بوده است و امسال نیز در خصوص آن گفت و گو می‌شود.

میراحمدی درباره بیمه زائران ایرانی اربعین هم اظهار کرد: ۲ نوع بیمه وجود خواهد داشت که یک مورد بیمه حداقلی برای همه زائران است و بیمه دیگر شامل بسته‌های مختلف و متنوع به صورت اختیاری است که قرار شد تا مسئولان بیمه مرکزی طرح‌های خود را ارائه دهند تا در صورت موافقت اعضای ستاد مرکزی، به تصویب برسد.

انتهای یپام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.