×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تغییرات مرز مهران برای رفاه زائران در اربعین امسال

به گزارش تهران۲۴، مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز عراق در ایام اربعین است و روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مرز عبور می‌کنند.

احداث ۲ تونل در مسیر ایلام ـ مهران برای کاهش ترافیک جاده‌ای در اربعین

بر همین اساس، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رفاه زائران آن هم در گرمای اربعین امسال، در دستور کار مسؤولان قرار گرفته است. یکی از مشکلاتی که زائران در سال‌های گذشته مطرح می‌کردند، ترافیک جاده‌ای و نبود آسفالت مناسب در قسمتی از مسیر رسیدن به مرز مهران بود.

سید زاهدین چشمه‌خاور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با بیان اینکه پنج مسیر برای مرز مهران در نظر گرفته شده تا از ترافیک در ایام اربعین کاسته شود، به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اهمیت مسیر ایلام ـ مهران، این مسیر در حال چهار بانده شدن است که برای این منظور ۲ تونل طراحی شده و مراحل ساخت آن در حال انجام است.

۱۶۰ کیلومتر از مسیر منتهی به مرز مهران آسفالت می‌شود

وی به عملیات به‌سازی آسفالت بخش‌های مختلف مسیر منتهی به مرز مهران اشاره کرد و افزود: ۱۳ نقطه از مسیر در حال ‌به‌سازی آسفالت و نصب علایم و خدمات اضطراری است و در روزهای آینده این روند تکمیل می‌شود. در مجموع بر اساس برنامه ۱۶۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان ایلام آسفالت می‌شود که تاکنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر آن تکمیل شده است.

 یکی دیگر از مشکلاتی که زائران اربعین در سال‌های اخیر با آن مواجه بودند، نبود سایه‌بان در مرز مهران بود. در ایام عرفه امسال، بسیاری از زائران که پشت مرزها به ویژه مرز مهران معطل شده بودند، دچار گرمازدگی و حتی برخی راهی درمانگاه‌های مهران شدند.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین امسال، به ایجاد ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی در مرز مهران اشاره کرد و گفت: پروژه‌های عمرانی شامل تونل، جاده، سایه‌بان، گیت‌ها تا بیستم محرم آماده می‌شود.

نصب ۲۰ هزار متر سایه‌بان و ۱۲ هزار متر مه‌پاش در مرز مهران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز با بیان اینکه عملیات نصب ۲۰ هزار مترمربع سایه‌بان در پایانه مرزی مهران دست اقدام است، خاطر نشان کرد: با توجه به گرمای هوا، ۱۲ هزار متر مه‌پاش هم پیش‌بینی شده که عملیات نصب آن در حال انجام است و در نظر داریم تا نیمه دوم محرم این روند تکمیل شود.

سال گذشته حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در حماسه اربعین شرکت کردند که در بازه زمانی حدود یک ماه، سه میلیون زائر داخلی و خارجی از مرز مهران تردد کردند.

برنامه‌ریزی برای حضور میلیونی زائران ایرانی در اربعین امسال در حال انجام است. همانطور که ستاد مرکزی اربعین اعلام کرده است، ثبت‌نام متقاضیان تشرف به پیاده‌روی اربعین امسال زودتر از سال‌های گذشته آغاز می‌شود و زائران باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند. عملیات اربعین نیز از اول صفر آغاز می‌شود و امسال مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق به روی زائران اربعین باز خواهد بود.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.