×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد

به گزارش تهران۲۴، مراسم عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان مفسر قرآن کریم از ساعت ۶ صبح  در حسینیه هدایت واقع در میدان قیام، خیابان ری، کوچه رقیب دوست برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم هیأت ریحانةالنبی(س) هر شب با پیش‌منبرخوانی سیدحسین عرب، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان و مرثیه‌خوانی محمدحسین پویانفر در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاریان صبح امروز یکشنبه اول مردادماه در این مراسم اظهار داشت: نور اباعبدالله(ع) با نور حق تعالی پیوند خورده است و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد.

واکنش حجت‌الاسلام انصاریان به کمپین سیاه نپوشید

وی افزود: پروردگار می‌فرماید که تا قیامت عده‌ای با حرف‌های نجس خود می‌خواهند این نور را خاموش کنند اما من پشتوانه این نور هستم و این نور را تا اوج کمال بالا می‌برم.

انصاریان تصریح کرد: همان‌گونه که پیش از محرم عده‌ای پیام‌هایی ارسال می‌کردند، مبنی بر اینکه در جلسات عزاداری شرکت نکرده و سیاه‌پوشی نکنید اما مشاهده می‌کنید که حضور مردم چند برابر شده است. جوانان و عزیزانم از جلسات اباعبدالله(ع) هیچ‌گاه فاصله نگیرید چرا که این نور دست گناه را از روی سر ما برمی‌‌دارد.

مگر این قرآن چه می‌گوید که آن را آتش می‌زنید؟

حجت‌الاسلام حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه در شب پنجم محرم با بیان اینکه عمق همه عبادات محبت و مهر به خود و به دیگران است، اظهار داشت: محبت، تصفیه‌کننده انسان از آلودگی‌های اخلاقی و خدمت کردن به دیگران است و بی‌محبتی منجر به ظلم‌های بسیاری در حق دیگران می‌شود.

این استاد اخلاق با بیان اینکه این روزها ظلم‌های بسیاری در حق قرآن می‌شود، تصریح کرد: مگر این قرآن چه می‌گوید که آن را آتش می‌زنید؟! خداوند درباره قرآن می‌فرمایند که این کتاب برای تمام جهانیان درس است. قرآن می‌گوید تقوا داشته باشید یعنی به اموال مردم تجاوز نکنید، به مردم ظلم نکنید، به ناموس مردم تعدی نکنید و این تقوا با عبادت تحقق پیدا می‌کند.

کسی که نماز نمی‌خواند نسبت به خدا تکبر می‌ورزد

وی ادامه داد: یکی از اعمال عبادتی، نماز است و یکی از اساسی‌ترین پایه‌های نماز تواضع است؛ کسی که نماز نمی‌خواند نسبت به خدا تکبر می‌ورزد. در همین نماز، حق ملت و مردم، حق خانواده، حق همسایگان و سایر حقوق در نظر گرفته شده است. به عنوان نمونه خانه‌ای که قرار است در آن نماز بخوانی باید پاک و مباح باشد و به اندازه یک آجر حق مردم در آن تضییع نشده باشد و یا آبی که با آن وضو می‌گیرید نباید غصبی باشد.

انصاریان افزود: یکی از مومنانی که همه حقوق را رعایت می‌کرد آیت‌الله العظمی آقا سید محمدباقر دُرچه‌ای است. صد سال پیش در عصر جمعه از روستای دُرچه حدود بیست کیلومتری اصفهان می‌آمد اصفهان و تا روز چهارشنبه درس می‌داد و از درس ایشان بزرگی همچون آیت‌الله العظمی بروجردی تربیت شدند. عصر چهارشنبه که به درچه می‌رسید دوست داشت از آب جویی که از زاینده‌رود منشأ می‌گرفت وضو بگیرد، دست‌هایش را می‌زد بالا آماده وضو می‌شد، اول می‌آمد داخل حیاط خانه یک سطل ده پانزده لیتری را می‌انداخت داخل چاه آب خانه‌اش و یک سطل آب درمی‌آورد، دسته‌اش را می‌گرفت و می‌ریخت داخل جوی و بعد وضو می‌گرفت، می‌گفت: آب این جوی حق کشاورزان اصفهان است، من این سطل آب را در این جوی می‌ریزم تا مبادا به اندازه آب وضوی من، از سهم آب کشاورزان کم شود و در قیامت حق آنان بر گردنم باشد. پس می‌بینیم که در وضوی نماز به تمامی حقوق مردم توجه شده و انسان باید آنها را رعایت کند.

اگر پس از سال‌ها نماز خواندن، آدم بی‌عاطفه و بی‌محبتی هستم یعنی نماز نخوانده‌ام

این مفسر قرآن گفت: پس از وضو، به سراغ انجام نماز می‌رویم و الله اکبر می‌گوییم. این الله اکبر به معنای این است که هیچ قدرتی بالاتر از خداوند وجود ندارد و من نباید از هیچ کسی جز خدا بترسم. سپس دوبار «الرحمن الرحیم» می‌گوییم؛ ما چقدر از نور رحمانیت و رحیمیت خداوند تاثیر گرفته‌ایم؟! اگر پس از سال‌ها نماز خواندن، آدم بی‌عاطفه و بی‌محبتی هستم یعنی نماز نخوانده‌ام و تنها با الفاط عربی بازی کرده‌ام و حقیقت نماز را به خودم انتقال نداده‌ام.

وی ادامه داد: زلف مردم، دولتمردان و کاسبان باید به محبت و انصاف گره بخورد وگرنه تمام مشکلاتی که اکنون در کشور وجود دارد، باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.