×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمید رسایی، اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی را کتاب کرد

به گزارش تهران۲۴، کتاب «اندیشه‌های سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» مجموعه گفت‌وگوهای هفته‌نامه ۹ دی با مرحوم آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است که مقارن با سالگرد روز نهم دی‌ماه در بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ گردآوری شده است.

گفت‌وگوهای این کتاب در راستای تبیین چارچوب‌های تفکر سیاسی انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی انجام شده است، از این رو کتاب ارزشمندی در حوزه اندیشه سیاسی به حساب می‌آید.

آیت‌الله مصباح یزدی در این گفت‌وگوها علاوه بر موضوعاتی چون تحلیل مسائل پیرامون انتخابات ۸۸ و واقعه ۹ دی، به مرور اندیشه‌ها و اعتقادات خود پیرامون مسائل سیاسی و حکومتی پرداخته است. در کتاب حاضر، گفت‌وگوهای سالانه آیت‌الله مصباح در بخش‌های جداگانه‌ای آمده است.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

 اگر ما به هدف اصلی درست توجه کردیم، در نوبت بعد و در سایه این هدف، باید دنبال ابزار و وسیله صحیح برای تحقق آن برویم. بعد نوبت برنامه‌ریزی با استفاده از ابزارها برای تحقق این هدف است.

 بعد باید ببینیم کدام یک از ابزارهایی که وجود دارد به آن هدف نزدیک‌تر است و با فرهنگ ما بیشتر سازگار است و نهایتاً کدام را می‌توان آسان‌تر تهیه کرد. اگر خیال‌پردازی کنیم و آرمان‌گرایی صرف پیشه کنیم و مدام بگوییم باید چنین شود و چنان شود، به هدف نخواهیم رسید و باز همین جایی خواهیم بود که هستیم. ما باید آرمانی فکر کنیم، اما در عمل، باید عمل‌گرا باشیم. باید فکر کنیم این آرمان را در این شرایط، چگونه و تا چه اندازه می‌شود محقق کرد…  

کتاب «اندیشه سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» در ۲۴۷ صفحه و قیمت ۷۵ هزار تومان توسط انتشارات مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران منتشر و روانه بازار شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و تازه‌ترین محصولات انتشارات را از سایت https://ketabir.com/ تهیه کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.