×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عاملان وضع موجود نمی‌توانند برای حل مشکلات کشور راهکار بدهند

تهران۲۴

رضا تقی پور در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به اظهارنظر محسن هاشمی رفسنجانی درباره راهکارهای برون رفت ازمشکلات امروز بیان داشت: کلید واژه‌هایی مانند میانه‌روی، عقلانیت و واقع‌گرایی هر یک دارای مفاهیم معنایی و ارزشی خاص خود است که استفاده درست از آن‌‌ها در سیاست می‌تواند حلال مشکلات مردم باشد اما، افرادی که در دوره مسئولیت خود به این کلیدواژه‌ها عمل نکرده‌‌اند، نمی‌توانند خود را مروج این اندیشه بدانند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های مرحوم هاشمی رفسنجانی دست کم در مدت ۲ دهه در کشور جاری بوده است و مردم خاطره خوبی از آن ندارند، خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات دوم خرداد، با رای به خاتمی نشان دادند که سیاست‌های هاشمی نه واقع گرایانه بوده است و نه توانسته است از مشکلاتشان کم کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، افزود: در دوره روحانی نیز که در امتداد دولت هاشمی و تفکر او نیز مردم مشاهده کردند که سیاست‌های هاشمی رفسنجانی چگونه معیشت آنان را سخت کرده است و از این رو، در انتخابات سال ۱۴۰۰ به تفکری غیر از تفکر هاشمی رای دادند.

تقی پور، با اشاره به اینکه سیاست‌های هاشمی رفسنجانی در دو دهه گذشته در بدنه اجرایی و اداری کشور رسوخ کرده است، از کار سخت پیش روی دولت برای زدودن این تفکر خبر داد و گفت: دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی بر سر کار آمده است و از این رو، باید تلاش کند تا بدنه همگام با سیاست‌های هاشمی را اصلاح کند.

وی اضافه کرد: این اقدام سخت و زمان‌بر است و با توجه به مشکلاتی که مردم در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی دارند و اولویت دولت برطرف کردن این مشکلات است  نیاز به صبر انقلابی برای اصلاح امور دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در انتخاب دولت سیزدهم، خواهان تغییر ریل حرکت دولت به نفع خود شدند و پاسخ روشنی را به چنین ادعاهایی دادند و امیدواریم با همراهی خود با دولت شاهد کاهش مشکلاتی که میراث تفکر گذشته حاکم بر کشور است باشند.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.