×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دولت سیزدهم حل مشکلات را به مذاکره گره نزده است

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با تهران۲۴درباره سفر مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی به ایران اظهار داشت: موضع‌گیری آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که آنها عزمی برای عمل به تعهداتشان ندارند و فقط دنبال این هستند تنها یک مذاکره ولو بی‌محتوا صورت بگیرد و برای افکار عمومی جهان این‌گونه نمایش دهند که آمریکا پای میز مذاکره آمد و نشست و گفت‌وگو هم کرد، اما دریغ از این‌که به تعهداتش عمل کند.

وی گفت: شروط ایران از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم این است که تمام تحریم‌ها باید لغو شود، سپس راستی‌آزمایی شود و نیز موضوع مذاکرات هم باید به صورت شفاف مشخص باشد و در نهایت هم نحوه رفع تحریم‌ها برای ایران شرح داده شود.

بیشتر بخوانید:

ایران تمام حقش را می خواهد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که تمام تحریم‌ها را لغو نخواهند کرد و بخش بسیار زیادی از تحریم‌های دوران ترامپ به قوت خود باقی خواهد ماند و هیچ غرامتی هم بابت آسیب‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام به ایران پرداخت نمی‌شود و از همه عجیب‌تر اینکه هیچ تضمینی هم برای عدم خروج مجدد آمریکا از برجام صادر نمی‌شود. بایدن نمی‌تواند ضمانت کند که دولتش به تمام مفاد برجام عمل کند چه برسد به اینکه پای میز مذاکره بنشیند.

ترقی با بیان این مطلب که ایران به آینده مذاکرات خوش‌بین نیست و به غرب اعتمادی ندارد، ادامه داد: ارائه امتیازات بیشتر به آمریکا به دور از عقل و منطق است و منافع ملت ایران را به خطر می‌اندازد و انصاف هم نیست که بیش از این به آمریکایی‌ها امتیاز داد.

وی افزود: برخلاف ادعای دولت روحانی، هیچ چیز در مذاکرات گذشته حل نشده و فقط کشور ما بوده که به تعهداتش عمل کرده است. نتیجه ۶ دور مذاکرات قبلی اعمال محدودیت‌های بیشتر نسبت به صنعت هسته‌ای بود، اما در مقابل هیچ‌یک از تحریم‌ها لغو نشد.

کارشناس سیاست خارجی معتقد است که پس از تحمل حجم وسیعی از مظالم، شایسته دولت آقای رئیسی نیست که به سبک دولت روحانی مذاکره کند، اما اگر تحریم‌ها کاملاً لغو و شروط ایران به طور کامل پذیرفته شود، می‌توان نسبت به آینده مذاکرات خوش‌بین بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اینکه دولت آقای رئیسی حل مشکلات کشور را به برجام و مذاکره گره نزده است، جای امیدواری و خوشحالی دارد. رویکرد دولت سیزدهم نسبت به حل مشکلات امیدبخش و جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.