×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بررسی فیلم یاسرالحبیب؛ روایت تاریخ اسلام یا برهم زدن وحدت شیعه و سنی

به گزارش تهران۲۴، چند سالی است شبکه ماهواره ای فدک که یاسرالحبیب مدیریت آن را به عهده دارد از مخاطبین خود میخواهد که برای ساخت یک فیلم برای حضرت زهرا سلام الله علیها کمک کنند. بعد از گذشت ۶ سال این شبکه مدعی شد که مخاطبانش هزینه ساخت ۱۵ میلیون دلاری این فیلم سینمایی که بانوی بهشت نام گرفت را تامین کرده اند.

ویکی پدیا این سریال را این گونه توصیف می کند: بانوی بهشت یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر تاریخی، اکشن و درام به نویسندگی یاسر الحبیب و کارگردانی الی کینگ و بازی ری فیرون، دنیس بلک، سامی کریم، جورجینا وایت و آنتونی برایتون محصول سال ۲۰۲۱ و تولید شده توسط شرکت خصوصی انلایتند کینگدم است. این اولین فیلمی است که توسط این کارگردان و شرکت ساخته شده‌است. این فیلم که بر اساس داستان زندگانی دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا سلام الله علیها ساخته شده‌است، دوران معاصر را به دوران صدر اسلام و حوادث پس از رحلت پیامبر اسلام، گره می‌زند.

نکته قابل اهمیت این فیلم سینمایی این است که نویسنده آن شیخ یاسر الحبیب از طیف شیعه انگلیسی است که بارها با توهین به مقدسات اهل سنت تلاش کرده است آتش تفرقه را برانگیزاند.

نکته بعدی این است که سازنده این فیلم کشور انگلیس است، اگر تاریخ را تورق کنیم در هیچ جایی از تاریخ پیدا نخواهید کرد که انگلیس قدمی برای منافع ملی ایران و یا حتی اسلام برداشته باشد. هرجا پای انگلیس درمیان بوده است، یا جنگ داخلی رخ داده یا نزاع قومیتی شکل گرفته است.

رانده شده از کویت تهیه کننده بانوی بهشت!

فیلم بانوی بهشت به تهیه کنندگی هیئت خدام المهدی منسوب به شیخ یاسر یحیی عبدالله الحبیب ساخته شده است. او اهل کویت و رئیس سازمان موسوم به “خدام‌المهدی” است که این هیئت را در سال ۲۰۰۱ در کویت تأسیس کرد، اما در سال ۲۰۰۴ به دلیل بروز برخی مشکلات میان او و دولت کویت، این هیئت پلمب و الحبیب بازداشت شد و مسأله بازداشت وی به سرعت به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. با رایزنی انگلیسی‌ها و ساکن شدن وی در لندن حیطه فعالیت‌های یاسر الحبیب به شدّت گسترش پیدا کرد.

این شخص در رمضان ۱۴۳۱ قمری در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اسلام، مجلسی تشکیل داد. سخنرانی او در مورد عایشه، موجب خشم شدید اهل سنت شد و همین مسأله بهانه‌ای برای حمله به شیعیان و تعمیق اختلافات مذهبی شد که در این راستا، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد.

 وی سابقه‌ی زیادی در اهانت به مقدسات اهل سنت و حتی علما و مراجع تقلید شیعه دارد، اما هدف از ساخت این فیلم را تبیین زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به ویژه دوران پس از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دانست و گفت: مردم جهان برای نخستین بار در این فیلم خواهند دید که چگونه خلیفه اول و همراهانش به منزل آن حضرت حمله می‌برند و حرمت ایشان را می‌شکنند.

وحدت اسلامی عنصر قوی برای بقای سیره نبوی در جهان است، اما آنچه امروزه از اسلام در دنیا وجود دارد حضور فرق و صاحبان آنهاست که با تعریف های گوناگون از برداشتهای خود به شاخ و برگ دادن به اصل اسلام بوده است، صاحبان این فرق با مرجع دانستن اهداف و برنامه های خود و با بدعت ها و تهمتهایی که به مذاهب دیگر وارد میکنند در حقیقت با تیشه ناآگاهی خود به جان ریشه اسلام اصیل افتاده اند.  

در این میان تشیع انگلیسی، شعبه‌ای از “اسلام آمریکایی” و فرقه‌ای که مانع از اتحاد جهان اسلام شده تا به اهدافی چون تفرقه، اختلافات و تکفیر بپردازد. از ناسزا إبایی ندارد و به مقدسات سایر مسلمانان توهین کرده و به جان حکومت شیعی جهان افتاده است.

«بانوی بهشت» فیلمی است که به مهمترین مساله تاریخ شیعی در خصوص واقعه غدیر، شهادت حضرت زهرا(س)، آتش زدن درب خانه آن حضرت و در خلال آن به جنایات گروه‌های تکفیری داعش در عراق و سوریه می پردازد.

هر اثری هنری مذهبی باید در سیره اهل بیت ساخته شود

 ساخت فیلم بانوی بهشت توسط یک شیعه انگلیسی بازتاب هایی را در جهان اسلام به همراه داشته است که بیانگر نارضایتی شیعیان است چرا که با نمایش این فیلم، آتش تعصبات فرقه ای را پر رنگ می کند.

محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت تاریخ اسلام و توجه به ظرافت های کار رسانه ای در این فضا گفت: در جهان اسلام اگر فیلمی ساخته می شود باید بر سبک زندگی و رفتاری ائمه معصوم باشد.  

حسین زاده وحدت مبنایی را با اهمیت خواند و در ادامه گفت: در تمام دوران ۲۵۰ ساله سیره اهل بیت(علیهم السلام) وحدت و حفظ کیان اسلامی از سوی آن بزرگواران تاکید شده است، این رفتار پیشوایان ما به سمت تقویت مجامع اسلامی است تا از گسست جامعه جلوگیری شود.  

حسین زاده با بیان اینکه هر کسی که در راستای سیره اهل بیت(علیهم السلام)   رفتار کند و فیلمی بسازد آن فیلم مورد تایید است، ادامه داد: و قطعا هر فیلمسازی که بخواهد برخلاف این سیره عمل کند، اثرش غلط و نادرست خواهد بود. همانطور که اهانت به مقدسات و اهل بیت(علیهم السلام) بر خلاف سیره خاندان پیامبر (ص) است، آیات قرآن اهانت به ادیان دیگر را نیز رد کرده و این اجازه را نمی دهد و تاکید بر رعایت اصول اسلامی دارد.  

حال باید دید فیلمی که یک شیعه لندن نشین نویسندگی آن را برعهده داشته و توسط انگلیس با هزینه ۱۵ میلیون دلاری ساخته شده است دغدغه اش روایت تاریخ اسلام است یا ضربه زدن و روشن کردن آتش اختلافات مذهبی.

“مرتضی قربانی”

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.