×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزارت اطلاعات فورا جلوی خروج و ادامه فعالیت مدیربانکی ساکن لندن را بگیرد

به گزارش تهران۲۴، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در سالهای اخیر بویژه پس از امضای برجام، خطر نفوذ را به عنوان بزرگترین تهدیدات در حوزه های مختلف کشور مطرح کرده اند، گفت: طبیعتا عامل نفوذ، همواره یک فرد ایرانی است که در جایگاهی خاص قرار می گیرد.

وی که با برنامه تلویزیونی فرامتن گفتگو می‌کرد با بیان اینکه یکی از مراکز مهمی که جریان نفوذ به دنبال سازماندهی نیروهای خود در آنجاست، بخش پولی و بانکی کشور است، اضافه کرد: دشمن به خوبی می داند چنانچه بانک های ما متزلزل بشود تبعات فراوانی در جامعه خواهد داشت و یکی از بزرگترین نگرانی ها در بخش پولی و بانکی، همین خطر افراد دوتابعیتی و نفوذی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: بحث های مربوط به خطر افراد دوتابعیتی در بخش بانکی، از زمان فرار خاوری مدیرعامل اسبق بانک ملی به کانادا مورد توجه مردم و نمایندگان آنها در مجلس بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز مدیر دوتابعیتی یا مقیم غرب، در میان مسئولان بخش بانکی کشور وجود دارد، با تایید این موضوع گفت: بر اساس بررسی ها و مستندات، متاسفانه مدیرعامل یکی از بانک های خصوصی و شناخته شده کشور در سالهای اخیر حداقل ۲۰ سفر مستقیم به لندن و ۲۰ سفر دیگر به سایر کشورهای دیگر اروپایی داشته و حتی در انگلستان، شرکت به ثبت رسانده است.

کریمی قدوسی افزود: به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، به دستگاه های اطلاعاتی و قضایی تذکر و هشدار می دهم با توجه به این مستندات و شواهد، مراقب باشند این فرد یا امثال او، با کمک سفارتهای اروپایی بویژه انگلیس در تهران، به صورت ناگهانی کشور را ترک نکند و آنگاه، مجبور شویم سالها از اینترپل بخواهیم او را به کشور بازگرداند.

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تحقیق و تفحص انجام شده توسط مجلس سابق، بیش از ۱۰۰ نفر دو تابعیتی در بخش های مختلف شناسایی شدند که نشان می دهد باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخلاف دولت گذشته که صرفا یک نهاد امنیتی گزارشات مربوط به افراد دوتابعیتی را در اختیار مجلس قرار می داد، گفت: خوشبختانه دستگاه های امنیتی در دولت جدید، همکاری جدی با مجلس دارند چراکه مردم، دیگر ما را نمی بخشند اگر یک مدیر بانک دوتابعیتی، مجددا از کشور فرار کند و موضوع خاوری تکرار شود.

کریمی قدوسی در پایان از سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواست سریعا جلوی خروج این فرد و دیگر افراد دوتابعیتی حاضر در بخش های پولی و بانکی را گرفته و با کمک مسئولان جدید بانک مرکزی، از ادامه فعالیت این مدیران نفوذی ممانعت کنند چراکه مردم و نمایندگان مجلس هم به شدت پیگیر و پشتیبان این برخورد هستند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.