×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بلینکن: دیپلماسی در قبال ایران بهترین گزینه است

به گزارش تهران۲۴، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) با تکرار ادعاها درباره گزینه‌های جایگزین در صورت شکست مذاکرات وین، دیپلماسی را بهترین گزینه در قبال موضوع هسته‌ای ایران اعلام کرد. 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت «ایالات متحده به دنبال کردن دیپلماسی با ایران در مورد بازگشت به مذاکرات هسته‌ای ادامه می‌دهد، زیرا این یکی از بهترین گزینه‌های موجود است».

وی که در یک کنفرانس خبری در اندونزی سخن می‌گفت، سپس اظهار داشت: آمریکا در حال آماده‌سازی گزینه‌های جایگزین در صورت شکست «مذاکرات هسته‌ای» با ایران است.  

به گزارش رویترز، بلینکن افزود واشنگتن به طور فعال با متحدان و شرکای خود در مورد گزینه‌های جایگزین تعامل دارد.

پیش‌تر، «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران اعلام کرد، برای قضاوت درباره اینکه رویکرد ایران «سازنده‌تر» شده یا نه هنوز خیلی زود است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: اما من این را خواهم گفت که اولویت ما احیای سازنده این مذاکرات با همه طرف‌هایی است که به دنبال دستیابی و اجرای بازگشت سریع و متقابل به پایبندی به برجام هستند.

اظهارات مقام‌های آمریکایی درباره وضعیت جاری مذاکرات در وین در حالی است که از پنجشنبه هفته گذشته گفت‌وگوها در پایتخت اتریش از سر گرفته شده است.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) درباره مذاکرات جاری در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، چین و روسیه) توضیحاتی ارائه داد.

باقری در توییتی نوشت: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.

‏وی افزود: دیپلماسی، خیابانی دو طرفه است. اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در اظهاراتی با بیان اینکه «درباره موارد اختلافی تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم»، گفت‌وگوهای جاری در وین را مثبت و رو به جلو خوانده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در گفت‌وگوی تلفنی دیشب خود با سرگئی لاورف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه خواستار جدیت هر چه بیشتر طرف غربی و ابتکار عمل طرف‌ها در این مذاکرات شد. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.