×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مخالفت اعضای شورای شهر با تغییر نام خیابان فرجام و موافقت با نامگذاری خیابانی به نام حسن یزدانی

به گزارش تهران۲۴، در صورتجلسه سوم کمیسیون نامگذاری تغییر نامگذاری  دوره ششم شهرداری تهران، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی جتماعی شورای شهر تهران گفت: ۷ نامگذاری صورت گرفته که از جمله ان تغییر نام خیابان فرجام در منطقه ۴ شهرداری تهران به شهید ابومهدی المهندس به مناسبت دومین سالگرد شهادت وی، و تغییر نام بلوار صدرا به نام حسن یزدانی کشتی گیر طلایی در المپیک در حدفاصل میدان المپیک تا بزرگراه آیت الله مهدوی کنی در منطقه ۲۲ و تغییر نام معبری از نام انوشیروان به نام شهید محمود شهبازی در حدفاصل خیابان فلسطین تا خیابان شور دوست منطقه ۱۱ حاشیه ساز شد.

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر به عنوان اولین مخالف، تغییر نام خیابان فرجام را مناسب ندانست گفت: من مخالف این هستم که خیابان های بزرگی مثل فرجام به نام شهدای بزرگ تغییر نام داده شود چون برا ی مردم این تغییرنام جا نمی افتد.

وی افزود: بهتر است خیابان های جدید به نام شهدای نامی گذاشته شود.

پرویز سروری نائب رئیس شورای شهرتهران گفت: تغییر نام خیابان انوشیروان به نام یک شهید تقابلی به وجود می اورد و پیشنهادم این است، محل را به نام شهید بگذاریم که محل تعرض نباشد.

علیرضا نادعلی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی در موافقت با این تغییر نام ها با اشاره به اینکه در جلسه تعیین نام کارهای تخصصی صورت می گیرد و یکی از این ورودی های تصمیم گیری، مبتنی بر تعداد تکرار اسامی موجود است.

وی در خصوص تغییر نام صدرا، توضیح داد: این نام  از مجموع اسم های پرتکرار است که اتفاقا جدید الاحداث است و احساس شد نام گیری این خیابان به نام حسن یزدانی در کنار نام های ورزشی دیگری که دراین منطقه استفاده شده است، مطلوب است.

نادعلی همچنین درباره تغییر نام خیابان فرجام به نام ابو مهدی المهندس گفت: نام ابومهدی المهندس در دیپلماسی در کنار حاج قاسم پیوند عمیق ایران وعراق را به رخ می کشد نمی توانیم بر روی آن چشم پوشی کنیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه فرجام نام مبهمی است، گفت: بعضی از جاها به درست و غلط اسم قدیمی را ترجیح می دهند دلیل نمی شود  اگر جایی روی اسمی واکنش دارند کاری انجام ندهیم.

وی درباره نام انوشیروان نیز توضیح داد: ما سیاست های رسمی داریم و طبق آن ضدیت با سلطنت ۲۵۰۰ ساله بوده است.

مهدی اقراریان گفت:‌ اینکه برخی اسامی را بر روی خیابان ها بگذاریم می توانیم بر روی ابنیه بگذاریم. یا مجموعه های فرهنگی یا مجموعه ها ی متعلق به فضای عمومی استفاده کرد و باید بر روی نامگذاری ها دقت کرد.

چمران خواستار بازگشت دادن این دستور شد.

امانی  هم گفت: ما انقلاب کردیم که اخلاق سلطنتی نکنیم نه اینکه آثار تاریخی  تمدنی خود را محو کنیم به هر حال بسیاری از پادشاهان ظلم کردند اما نمی توان قسمتی از تاریخ خود را نادیده بگیریم.

وی درباره خیابان فرجام نیز گفت: این خیابان سالها به این نام شناخته می شود و تغییر نام آن خوب نیست.

در نهایت از رای گیری درباره تغییر نام خیابان فرجام و انوشیروان چشم پوشی شد  و چمران خواستار تجدید نظر در این زمینه شد. و اعضای شورای شهر به تغییر نام خیابانی به نام حسن یزدانی رای موافق دادند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.