×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتخابات شورای عالی استان ها به زودی برگزار می شود

تهران۲۴

حسن رضایی مدیرکل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها، از برگزاری انتخابات شورای عالی استان‌ها طی روزهای آتی خبر داد و گفت: تاکنون ۲۹ استان نمایندگان شان را برای عضویت در شورای ششم معرفی کرده‌اند و تنها دو استان خوزستان و کردستان باقی مانده‌اند که به زودی ترکیب انتخابی خود را معرفی خواهند کرد.

وی افزود: انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها طبق روال همیشگی با حضور وزیر کشور و در محل این وزارتخانه برگزار خواهد شد.

رضایی از تغییرات عمده ترکیب نمایندگان شورای عالی استان‌ها نسبت به دوره‌های پیشین خبر داد و اظهار داشت:‌ شورای عالی استان‌ها که متشکل از ۷۵ نفر است،  عصاره‌‌ای از ۱۲۵ هزار جامعه شوراهای شهر و روستاهای کشور است و مصوبات آن نیز لازم‌الاجراست.

مدیرکل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها، راه‌اندازی سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی که در دوره پنجم با حضور آیت‌الله رئیسی، در زمان ریاستش بر قوه قضائیه صورت گرفت و همچنین راه‌اندازی سامانه جامع شوراهای سراسر کشور را از مهمترین اقدامات دوره  پنجم این شورا برشمرد و ابراز داشت:‌ تمامی اطلاعات مربوط به شوراهای شهر و روستا و شهرداران در سامانه جامع شوراها گردآوری می‌شود و اعضا را موظف می کند تا اطلاعات شخصی و فعالیت‌های شورایی‌شان را در این سامانه بارگذاری کنند.

به گفته وی، سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی در سامانه ثبت تخلفات و شکایات مردمی بیش از ۱۵۰۰ تخلف مختلف ثبت و به عمده این تخلفات ثبت شده رسیدگی شده است.

مدیرکل روابط عمومی شورای عالی استان‌ها  با اشاره گفت:به موجب اصل یکصد و دوم، قانون، شورای عالی استان­ها که نمایندگان آن همان منتخبان مردم در شوراهای اسلامی هستند می‌­تواند در جهت انجام وظایف خود طرح‌هایی تهیه کرده و به تناسب امر به دولت یا مجلس ارائه کند.

وی افزود: این طرح‌ها در نهایت در مجلس بررسی شده و در صورت تصویب و طی مراحل قانونی تبدیل به قانون شده و برای اجرا به دستگاه­ های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.