×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
«توپ مارکت»، پلتفرم اختصاصی مادران و کودکان

به گزارش تهران۲۴ به نقل از روابط عمومی سازمان فضای مجازی سراج، اپلیکیشن «توپ مارکت» که هم اکنون نسخه اندروید آن در دسترس است، با بررسی نیازهای والدین و کودک و همچنین با بهره‌گیری از نظرات متخصصان قدم در راه ارائه خدمات و محتوا به مادر و کودک نهاده است.
تولید محتوا در بستر فضای مجازی برای مخاطبان به خصوص کودکان از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که این دوران، نقش حساس و تعیین‌کننده‌ای در آینده فرد دارد و به نقل از روانشناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت، دوران کودکی به عنوان مهم‌ترین و برجسته‌ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان است.
در این بین نقش کلیدی مادران در تربیت فرزندان حرف اول را می‌زند و همچنین با توجه به اهمیت فزاینده‌ای که خانواده‌ها برای رشد کودک قائل هستند و با تأکید بر اینکه رشد و پرورش کودک، بر مبنای رشد سالم آن‌ها در دوران کودکی پایه‌ریزی می‌شود، بازی و سرگرمی‌ها از عوامل مهمی هستند که بر روحیه و شخصیت کودک اثر گذاشته و بخش جدایی‌ناپذیر زندگی کودک به شمار می‌رود.
در همین راستا «توپ مارکت» که شامل سایت و نرم‌افزار اندروید است با درک اهمیت نقش بازی‌های موبایلی و نرم‌افزارهای تلفن همراه که امروزه عنصر جدایی ناپذیر هر خانه محسوب می‌شوند، با آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدهای بازی و نرم افزارهای موبایلی، از زمستان ۹۷ پا به عرصه خدمت‌رسانی فضای مجازی گذاشته و هدف خود را بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌ها و تقابل با تهدیدهای این حوزه تعریف کرده تا به سهم خود در رشد و بالندگی فرزندان این سرزمین در کنار خانواده‌ها باشد.

تصویر عکس

توپ مارکت، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی ویژه مادر و کودک را طی فرآیندی کارشناسی، انتخاب و پس از تهیه متن و محتوای تخصصی برای هرکدام، آن‌ها را در موضوعات مناسب بارگذاری می‌کند.
این نرم‌افزار مرجع دانلود بازی‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی سالم است و در واقع سلامت محتوا جزء موارد اصلی و مهم این اپلیکیشن به شمار می رود. در حال حاضر دو سال از فعالیت مستمر اپلیکیشن توپ مارکت می‌گذرد و گروهی از روانشناسان و کارشناسان در دو حوزه محتوایی و فنی بر آن نظارت دارند.

بخش بندی ویژه برای مادر و کودک به صورت مجزا
نرم‌افزار به دو بخش مادر و کودک تقسیم شده و وقتی صفحه اصلی توپ مارکت نصب می‌شود، روی مود کودک قرار می‌گیرد که این بخش برای همه قابل رویت است، اما برای رفتن به بخش مادر که مواردی همچون اَپ‌های ویژه بارداری، تناسب اندام و موارد دیگر وجود دارد و برای کودک مناسب نیست باید از رمز یا الگوی خاصی استفاده شود تا مود از حالت کودک تغییر یابد. همچنین محتواهای تخصصی دیگری ویژه مادران در نظر گرفته شده، که مجموعه‌ای از ویدئوهای تربیتی است که از محصولات تولیدی بوده و شامل حدود ۳۰۰ ویدئو در خصوص مسائل تربیتی و موضوعات مربوط به مادران است.

تصویر عکس

دستچین مادرانه، قابلیتی برای رشد و تعالی کودکان
یکی از خدمات ارائه شده در توپ مارکت، قابلیت دستچین مادرانه برای انتخاب بهترین نرم‌افزارها و بازی‌ها جهت کمک به رشد مهارت‌های کودکان است. با استفاده از این خدمت، والدین با انتخاب مخاطب نرم‌افزار، جنسیت و سن فرزند و همچنین موضوعی که علاقه‌مند هستند تا مهارت‌های فرزندشان در آن حوزه تقویت شود، مجموعه‌ای از بازی‌ها و نرم‌افزارهای مفید در آن حوزه را دریافت می‌کنند.
در دستچین مادرانه، مادر می‌تواند فرزندش را در پروفایل ویژه فرزند اضافه کند و از این طریق زمانی که از یک بازی استقبال کرد با استفاده از این قسمت، آن را به فرزند خود پیشنهاد دهد. به عنوان مثال مادری به نام فاطمه، دو فرزند به نام‌های علی و سارا دارد که با دستچین بازی توسط مادر در صفحه کودک پیامی با این محتوا ارسال می‌شود: «دستچین مامان فاطمه برای سارا» یا «دستچین مامان فاطمه برای علی»
همچنین مجموعه پیشنهادات ویژه به عنوان دستچین توپ وجود دارد که این موارد از جانب دکتر خدابنده‌لو، پسادکترای تکنولوژی آموزشی ارائه شده است. وی در چند دسته‌بندی به نام‌های «خلاقیت»، «آموزش تقویت هوش»‌ و … مطالبی را دسته بندی کرده و به مادر پیشنهاد می‌دهد که برای تقویت خلاقیت می‌توانید از این دسته‌بندی استفاده کنید.

تأیید سلامت محتوا و استفاده رایگان از نرم افزار
با توجه به دغدغه خانواده‌ها در خصوص استفاده کودکان از برنامه‌ها و بازی‌های متعددی که در اَپ‌استورها وجود دارد و محتواهایی که مناسب کودکان نیست، در تمامی بازی‌های توپ مارکت سعی بر این شده رده‌بندی سنی و سلامت محتوای آن‌ها تایید شود تا خانواده‌ها با خیال راحت بتوانند توپ مارکت را در اختیار بچه‌ها قرار دهند. نحوه بروزرسانی نیز به این صورت است که کاربران می‌توانند از طریق نوتیفیکیشن برنامه را بروزرسانی کنند.

استقبال و معرفی از سوی کاربران
خانواده‌ها پس از آشنایی با توپ مارکت و ابراز رضایت و علاقه‌مندی نسبت به آن، این اپلیکیشن را به صورت خودجوش از طریق صفحات شخصی خود در فضای مجازی به دنبال‌کننده‌هایشان معرفی می‌کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.