×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روسیه، چین و ایران در لیست «کشورهای متخاصم» انگلیس قرار گرفتند

به گزارش تهران۲۴، دولت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد روسیه، چین و ایران را در لیست «کشورهای متخاصم» علیه خود قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «دِیمین هیندز» معاون وزیر کشور انگلیس در امور امنیتی و مرزی در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «تلگراف» مدعی شد، روسیه، چین و ایران «به اشکال مختلف» در جاسوسی میدانی، حملات سایبری، آماده‌باش نیروهای نظامی و کمپین‌های انتشار اخبار نادرست علیه لندن «دخیل هستند».

هیندز افزود: «سه کشوری که اشاره کردم، قابلیت‌های فیزیکی انسانی و حضور گسترده‌ای در فضای سایبری دارند که قابل به‌کار گرفتن در مقیاس وسیع هستند».

این مقام انگلیسی در ادامه گفت، کره شمالی نیز چهارمین کشور متخاصم علیه انگلیس محسوب می‌شود.

سخنان هیندز چند روز پس از آن بیان شد که شلیک هم‌زمان موشک‌های بالستیک در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، خشم «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس را در پی داشت. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز وزیران خارجه انگلیس و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای مدعی شده بودند: «وزرا، از ایران خواستند به منظور اجتناب از وارد کردن منطقه و جامعه بین‌المللی به نقطه بحران، فرصت دیپلماتیک فعلی برای احیا برجام (برنامه جامعه اقدام مشترک) را مغتنم بشمرد».

وزرای خارجه بار دیگر ایران را به انجام آنچه «فعالیت‌های مخرب» خوانده می‌شود متهم کرده و مدعی شده‌اند که این موضوع موجب «نگرانی جدی» آنها است. در این بیانیه از دولت جدید ایران خواسته شده «نقش مثبتی در منطقه ایفا کند، به قوانین بین‌المللی پایبند باشند به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همسایگان خود احترام بگذارد و حمایت از گروه‌های شبه‌نظامی را متوقف کند».

لیز تراس در حاشیه اجلاس گروه هفت مدعی شد: «ما نیمی از تولید ناخالص داخلی در کل جهان را داریم و می‌توانیم عواقب سنگینی را علیه روسیه درصورت حمله به اوکراین رقم بزنیم».

او در ادعاهای خود علیه چین نیز بیان داشت: «ما در نشست این آخر هفته به‌طور روشن بیان کرده‌ایم که بابت سیاست‌های اقتصادی زورگویانه چین نگران هستیم».

وزیر امور خارجه انگلیس با تکرار لفاظی‌ها علیه ایران نیز گفت:‌ ‌«این آخرین فرصت برای ایران است که با عزم جدی پای میز مذاکره برای توافق درباره مفاد برجام بنشیند. این آخرین فرصت است و حیاتی است که آن‌ها این اقدام را انجام دهند. ما اجازه نمی‌دهیم ایران به بمب اتمی دست یابد».

او در ادامه گفت: «گفت‌وگوها در وین ادامه دارد و ما در پیام خود به ایران به‌طور شفاف اعلام کرده‌ایم که آن‌ها باید به میز مذاکره برگردند و با مفاد برجام موافقت کنند». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.