×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پرونده مربوط به دو تابعیتی بودن روحانی به کجا رسید؟

به گزارش تهران۲۴، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه ۷ دی‌) خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: آقای اژه‌ای همگان می‌دانیم که در تاریخ اول بهمن ۹۸ قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی که بین مردم قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان معروف شده، مصوب شد علی‌رغم اینکه این قانون حدود دو سال است برای قوه قضائیه لازم‌الاجراست اما متأسفانه تا به حال اجرا نشده است. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی پیش‌بینی ما طراحان این قانون این است که با اجرای آن حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گردد و مهمتر اینکه اعتماد سلب‌شده مردم با بازگشت این اموال این مسئولین رانتخوار بازمی‌گردد. 

وی ادامه داد: آقای اژه‌ای! بفرمائید شکایت طرح فعل که قانون فوق‌الذکر به گردن شما گذاشته را به کدام عدلیه ببریم؟ اگر شما تکلیف قانونی خود را در این قانون اجرا کنید، کسری بودجه امسال از محل رانت مسئولین رانتخوار تأمین می‌شود. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: حرفی که کلیه کارمندان و بازنشستگانی و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی درباره مسائل و مشکلات معیشتی مطرح می‌کنند و عدم انطباق حقوق با تورم می‌زنند حرف حقی است. اولا باید مواظب باشیم بر تورم مارپیچ یعنی افزایش حقوق و بعد افزایش تورم و تکرار این موضوع نیفتیم. اما باید به سمت ایجاد عدالت در پرداخت حقوق برویم. 

وی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور! بهترین تصمیم در این شرایط که تورم مارپیچ دچار نشویم و حرف حق مستمری‌بگیران هم اجابت شود، ایجاد نظام هماهنگ پرداخت حقوق است. همه حقوق‌بگیران از تبعیض ناراضی‌اند. حرف آنها این است اگر بودجه نیست چرا برای بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها هست، لذا دولت و مجلس باید توان خود را در همسان‌سازی حقوق و رفع تبعیض قرار دهند.

وی افزود: آقای رئیس‌جمهور! مقدمات پول واحد کشورهای تحریمی را مطرح کنید. حداقل ۲۵ درصد درآمد کشورهای عضو شانگهای تبدیل به پول واحد شود تا باشگاه کشورهای تحریمی با پول واحد به جنگ سایر ارزهای بین‌المللی بروند.

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! مقام معظم رهبری و شما با هوشمندی کشورهای همسایه را خویشان ایران دانسته‌اید لذا مقدمات عمل به این شعار را با دو همسایه عراق و افغانستان به صورت کشورهای کنفدرال شروع کنید.

ابوترابی اظهار داشت: بر خورد لازم میدانم به صهیونیسم جهانی بگویم توان بمب اتم را داریم و اگر به سمت ساخت بمب اتم نمی‌رویم به خاطر این است که بیان شفاف رهبری جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حرمت شرعی ما را از داشتن بمب اتم نهی کرده اما اگر صهیونیست‌ها حماقت کنند و به مراکز اتمی ما حمله کنند باید بدانند اولا به لحاظ تعداد مراکز هسته‌ای و بومی شدن دانش هسته‌ای در ایران نمی‌توانند ما را از داشتن این دانش محروم کنند و جواب درخوری که در مانور پیامبر اعظم۱۷ بیان داشت دریافت خواهند کرد. 

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اظهار داشت: داشتن مراکز هسته‌ای و انبارهای آمونیاک در سرزمین اشغالی برای ما بهترین حالت است که ما را از داشتن بمب اتم بی‌نیاز می‌کند و همان بمب‌های اتمی و مراکز صنعتی در سرزمین صهیونیست‌ها را اگر نابود کنیم کل کشور اسرائیل غاصب از جهان هستی محو خواهد شد. 

وی افزود: هشداری که باید به جهانیان بدهم این است که در حال حاضر تصمیم به ساخت بمب اتمی نداریم ولی اگر به ما حمله شود به احتمال خیلی زیاد تصمیم ما تغییر می‌کند. ضرب‌المثلی داریم که اگر کسی فریاد می‌زند ترس از حمله دارد. شما آمریکایی‌ها دست از عربده‌کشی بردارید و مثل بچه آدمیزاد به برجام برگردید. تحریم‌ها را بردارید و به ما تعهد داده و زیر امضای خود نزنید و اگر غیر از این باشد با سرعت تمام به سمت توسعه غنی‌سازی وفق قانون راهبردی پیش خواهیم رفت.

وی در ادامه به مردم حوزه انتخابیش قول داد که مشکلات آنها را به صورت حضوری پیگیری کند.

ابوترابی اظهار داشت: سؤال من از قوه قضائیه این است که پرونده دو تابعیتی آقای روحانی به کجا رسید؟ چرا پیگیری‌ها انجام نشده و نتیجه به مردم اعلام نمی‌شود؟ در دو کلمه به ما بگویند آیا آقای روحانی دوتابعیتی است یا نه؟

وی افزود: به آقای باقری به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان توصیه می‌کنم که مثل آقای ظریف برجام را نخوانده امضا کرد این اشتباه بزرگ آقای ظریف را تکرار نکند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.