×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت پیشگامی اصفهانی‌ها در جمع کردن بساط فتنه‌گران/ ۹ دی اوج سبقت مردم از خواص

تهران۲۴، تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی کم فراز و نشیب به خود ندیده است، روزگاری فتنه با بهانه اعتراض به بسته شدن روزنامه سلام و روزگاری هم به بهانه واهی تقلب در انتخابات فضای جامعه را به آشوب کشانده است.

۸ ماه فتنه در کشور و هزینه‌تراشی برای نظام مسأله کوچکی نیست و نباید به این راحتی‌ها از کنار آن گذشت، هر ساله باید با بازخوانی و بازروایی تاریخ معاصر و آنچه بر ایران‌مان گذشته، اجازه نداد آشوب‌ها تکرار شود که خوب به یاد داریم همان روزها امام‌مان درِگوشی به ما گفت «فتنه‌ها در پیش داریم».

اصفهانی‌ها هم مثل دیگر شهرهای کشور آن روزهای غبارآلود فتنه سال ۸۸ را به یاد دارند که چگونه ارزش‌های ملت را آماج حمله و توهین قرار دادند، هتک حرمت‌هایی که شد و در یک کلام فتنه‌گران کار نکرده در این ۸ ماه باقی نگذاشتند.

ظهر سرد ششم دی ماه و دهم محرم بود که صدای هلهله و بی‌حرمتی به سالار شهیدان جای صدای سنج و دمام و نوحه هرساله ظهر عاشورا را در خیابان‌های تهران و چند شهر دیگر گرفت و اینجا بود که مردم سرد و گرم چشیده دیگر صبر را جایز ندانستند و در اعتراض به این اهانت به خیابان‌ها آمدند.

مثل هر رخداد دیگری، این مردم نصف جهان بودند که یک روز زودتر از دیگر هموطنان‌شان یعنی هشتم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ خروشیدند و از خط قرمزهایشان دفاع کردند.

تجمع خودجوش و بی‌نظیر مردم اصفهان برای جمع کردن بساط فتنه ۸۸

شاهدان عینی و حتی سخنران آن مراسم یعنی حجت‌الاسلام احمد سالک که در تمام این سال‌ها کم این صحنه‌ها را ندیده هنوز که هنوز است با حیرت از آن جمعیت و غیرت مردم اصفهان یاد می‌کنند.

در همین زمینه محمود معلمی جانشین اسبق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نهم دی‌ماه که مقام معظم رهبری لفظ حماسه را برای آن استفاده کردند علل مختلفی داشت که ۸ ماه کشور دچار شرایط فتنه شد، یعنی از انتخابات ریاست جمهوری یک سری نامزدها نتایج را نپذیرفتند و به شورش‌هایی دست زدند.

وقتی تشخیص حق از باطل دشوار می‌شود

وی ادامه داد: فتنه یعنی اینکه حق و باطل برای افرادی که بصیر نیستند مشخص نیست اما غربی‌ها تحت عنوان انقلاب‌های رنگی نامگذاری می‌کنند که در حدود ۱۴ کشور هم رخ داد؛ در ایران هم می‌خواستند نتیجه انتخابات طبق چیزی که می‌خواستند رقم بخورد که این اتفاق نیفتاد و نهایتاً به فتنه برای باطل کردن انتخابات دست زدند.

معلمی با بیان اینکه در این فتنه چهار عامل اساسی نقش داشت، گفت: عامل اول طراحان بود که خارجی‌ها بودند، عامل دوم بازیگران بودند که به آن‌ها سران فتنه می‌گوییم، عامل سوم بازی خوردگان بودند که افرادی به دعوت سران فتنه به خیابان آمده و آن فضا را ایجاد کردند و به نتیجه انتخابات اعتراض کردند، عامل چهارم هم پشتیبانان بودند که کشورهای منطقه بودند.

جانشین اسبق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فتنه شروع شد و در این مدت اتفاقات مهمی رخ داد اما اواخر آن بود که رهبر انقلاب آمدند و مفصلاً فتنه را برای مردم تشریح کردند.

وی تصریح کرد: از آن موقع بود که روشنگری‌ها شروع شد و مردم کم کم متوجه شدند که مسأله انتخابات نیست و فتنه است، با روشنگری انجام شده مردم صف خود را جدا کردند و اقلیتی باقی ماندند که ملت وارد صحنه شدند و در اصفهان زودتر از دیگر استان‌های کشور به خیابان‌ها آمدند و به جریان فتنه اعتراض کردند.

راهپیمایی نهم دی ماه، میخ آخر بر تابوت فتنه

معلمی خاطرنشان کرد: اصفهانی‌های بصیر یک روز زودتر از کل کشور در ۸ دی‌ماه سال ۸۸ به دفاع از ولایت، انقلاب و قانون پرداختند و در تهران و دیگر شهرها هم نهم دی‌ماه حماسه آفریدند که این اتفاق میخ آخر بر تابوت فتنه بود و آن را جمع کردند.

جانشین اسبق اداره کل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این مدت ۹ ماه خساراتی وارد شد اما ملت با بیداری که مثل همه این ۴۲ سال مثل سال ۷۸ داشتند، با بصیرت عمل کردند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب هم گفتند که فتنه‌ها در پیش است و مردم باید هوشیار باشند، ملاک ما قانون، نظام و ولایت است اگر کسی بخواهد خلاف این‌ها عمل کند و مقابل اصول انقلاب بایستد، در برابر آن ایستادگی خواهیم کرد.

سیدجلال حسینی، معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) دیگر شاهد آن روزهای متلاطم کشور است که از ریشه‌های این فتنه برایمان می‌گوید: فتنه فضای غبارآلودی است که حق و باطل قابل تشخیص نیست چون افرادی که در عرصه هستند در ظاهر خوب هستند اما باطن‌شان چیز دیگر است.

وی ادامه داد: افرادی که در ظاهر انقلابی بودند آمدند و حرف‌هایی زدند که در باطن، باطل به دنبال داشت، قبل از انتخابات راجع به ولایت فقیه صحبت‌های خوبی زد اما پس از انتخابات حرکاتی داشت که دیکتاتورمآبانه بود.

بی‌قانونی سران فتنه

حسینی تصریح کرد: مثلاً طبق قانون تا قبل از اعلام نتایج نباید اعلام می‌کردند که برنده انتخابات چه کسی است اما این‌ها قبل از اعلام نتایج گفتند که ما برنده انتخابات هستیم در حالی که هنوز هیچ نتیجه‌ای اعلام نشده بود.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: به او گفتند که اگر ناراحت هستی به شورای نگهبان شکایت کن اما او گفت که شورای نگهبان را قبول ندارم، جمله معروفی وجود دارد که با جمله‌ای می‌توان مردم را تحریک کرد و به مسلخ کشید این اتفاق در کشور ما هم رخ داد.

وی گفت: در تهران ۲۵ خرداد به خیابان آمدند چون فکر می‌کردند واقعاً تقلب شده است، در اصفهان هم به تبع آن‌ها تعدادی آمدند اما پس از آن رهبر انقلاب صحبت کردند و کم کم حقایق مشخص شد.

حسینی خاطرنشان کرد: به تدریج شعارهای آن‌ها ساختارشکنانه شد و مشخص شد که رژیم صهیونسیتی، بهایی‌ها، ضدانقلاب و منافقین از آن‌ها حمایت می‌کنند، کم کم از صف مردم جدا شدند و تعدادشان کاسته شد.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) اظهار داشت: پس از آن در یک اقدامی که بیرق امام حسین(ع) را آتش زدند مردم دیگر متوجه شدند که «تقلب» اسم رمز آشوب بود و هدف اصلی زدن خود انقلاب و دین و اهل بیت بود که مردم وقتی این مسأله را دیدند به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: اصفهان که همیشه در هر زمینه‌ای پیشرو بود اینجا هم یک روز زودتر از بقیه کشور به پا خاست و حماسه آفرید، اصفهان نخستین جایی است که مذهب شیعه به رسمیت شناخته شد، در انقلاب جزو نخستین شهرهایی بود که حکومت نظامی شد، در جنگ هم پیشرو بود.

وقتی عوام از خواص جلو زدند

حسینی بیان داشت: رهبر انقلاب گفتند که در این صحنه برخی از مسؤولان رفوزه شدند اما مردم قبول شدند و این یک اتفاق نادر است که مردم یعنی عوام، از خواص جلو می‌زنند.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: وضعیت اصفهان کمی با تهران متفاوت بود چون در تهران آقای موسوی حدود ۹۰۰ هزار رأی بیشتر از آقای احمدی‌نژاد داشت و به همین دلیل فکر می‌کردند چون در تهران بیشتر رأی آورده پس کل کشور هم همینطور است اما برای مثال در شهرها و روستاهای اصفهان آقای احمدی‌نژاد بیشتر رأی آورده بود.

حسینی عنوان کرد: در ابتدا شاید تعدادی از مردم به اعتراض در خیابان پرداختند اما پس از مدتی کسانی که به خیابان‌ها می‌آمدند کم کم شعارهای تند سر دادند و به آتش زدن بانک‌ها، مغازه‌ها و مساجد اقدام کردند که این کارها سازماندهی شده بود.

معاون سیاسی سپاه صاحب‌الزمان(عج) ادامه داد: به تدریج با روشنگری‌ها و مشخص شدن خطوط مردم صف‌شان را جدا کردند و بساط فتنه جمع شد.

از ۱۲ سال پیش است که نهم دی ماه را به عنوان روز بصیرت و میثاق ملت با ولایت می‌شناسند اما این بصیرت ملی نباید صرفاً در این روز و در برگه‌های تقویم جا بماند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.