×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صوت منتشرنشده شهید احمد کاظمی در آغاز عملیات کربلای ۴

تهران۲۴

 شهید احمد کاظمی، یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. در کارنامه فعالیتی او ۲ سال فرماندهی جبهه فیاضیه آبادان، ۶ سال فرماندهی لشکر ۸ نجف، یک سال فرماندهی لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، هفت سال فرماندهی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) و قرارگاه رمضان و پنج سال فرماندهی نیروی هوایی سپاه دیده می‌شود.

شاه‌کلید شهید کاظمی به روایت حاج قاسم

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره رفیقش شهید حاج احمد کاظمی این چنین گفت: خصوصیت مهم احمد، شجاعت و جسارت او بود که هر چند در جنگ عمومیت داشت؛ لکن احمد در حد اعلای آن قرار داشت. اما بعد از جنگ ۲ تا مشخصه احمد که به‌ نظر من این‌ها خیلی از مشخصه‌های معنوی احمد را رشد دادند، یکی ادب احمد بود و دیگری راز نگهداری او بود. ادب احمد فوق‌العاده بود و این ادب احمد به‌ نظر من شاه‌کلید همه‌چیز بود و به خیلی چیزها رشد داد. (اینجا بخوانید)

افتخار رزمندگان در عملیات کربلای ۴ به روایت حاج احمد

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهیداحمد کاظمی فرمانده‌ لشکر ۸ نجف قبل از آغاز عملیات کربلای ۴، در ۲ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ است که خبرگزاری فارس به مناسبت ۱۹ دی ماه سالروز شهادتش، این صوت تاریخی را برای نخستین‌بار منتشر می‌کند:  

برادران! این عملیاتی که به حول و قوه الهی در پیش است، عملیاتی است که مقدمه‌اش را و اعلام بسیج عمومی‌اش را رهبر عزیز انقلاب، نایب بر حق آقا امام زمان (عج) اعلام کردند و نتایج این عملیات هم به همین شکل. رهبر عزیز انقلاب در سخنرانی‌هایشان فرمودند که ما سیلی آخر را به صدام خواهیم زد و دستور بسیج عمومی را بعد از عملیات والفجر ۸ دادند و امروز هم وضعیت عملیات و چگونگی عملیات و منطقه عملیات را خود امام عزیزمان تعقیب می‌کند و افتخار رزمندگان ما این است که در این عملیات که حضرت امام مقدمه‌اش را و بسیجش را و نتایجش را اعلام کردند، شرکت کردند و با این مطلب بایست إن‌شاءالله ما خیلی پرقدرت و خیلی با سرعت برویم که إن‌شاءالله از آن افرادی بشویم که خیلی مقاومت کرده باشیم، خیلی از خودگذشتگی نشان داده باشیم.

سقامروز، روزی است که حاج احمد به یاران شهیدش پیوست

صبح روز ۱۹ دی‌‌ماه ۱۳۸۴، هواپیمای نظامی فالکون سپاه پاسداران به منظور اعزام ۱۲ نفر از فرماندهان و افسران عالی رتبه این نهاد به سمت ارومیه حرکت کرده بود که در حدود ۱۰ کیلومتری فرودگاه ارومیه سقوط کرد و به این ترتیب احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه در کنار همرزمانش سعید مهتدی جعفری، نبی‌الله شاه‌مرادی، عباس کربندی مجرد، غلامرضا یزدانی، صفدر رشادی، احمد الهامی‌نژاد، حمید آذین‌پور، مرتضی بصیری و محسن اسدی در این سانحه هوایی شهید شدند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.