×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مرعشی: سردار سلیمانی گفت تحلیل‌های هاشمی از واقعیت فاصله گرفته است

به گزارش تهران۲۴، پایگاه اطلاع‌رسانی جماران گفت‌وگویی اختصاصی با حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران داشته است که بخش‌های مهم آن پیش روی شماست.

روابط عمومی و ارتباط گیری سردار سلیمانی فوق العاده قوی بود

– روابط عمومی و ارتباط گیری حاج قاسم فوق العاده قوی بود. سردار شهید سلیمانی باهوش بود و قدرت یادگیری بسیار بالایی داشت. همه آنچه سرمایه اش در زمینه های نظامی و مدیریتی و مبانی اعتقادی شد، در حین کار آموخت.

– ایشان فردی خودساخته بود و به هوش و نبوغ نظامی خود متکی بود. او می توانست با طیفی از آدم ها، از سیاسیون تا کسانی که در حوزه اقتصاد و مدیریت بودند، ارتباط برقرار کند. 

 سردار در هر کاری مسئولانه وارد می شد و آدم منفعلی نبود

– او در هر کاری مسئولانه وارد می شد و اصلا آدم منفعلی نبود. همیشه از این موضوع انتقاد می کرد که مسئولان اجرایی و دولتی چرا آنقدر سنگین و کند حرکت می کنند و با شجاعت کار نمی کنند. حتی به ماها انتقاد می کرد که شما چه سیاستمدارهایی هستید که حزب و سیاست و جبهه دارید اما ضعیف ظاهر می شوید. 

– او در هر کاری قوی ظاهر می شد و پاکباخته بود. یعنی با همه توان وارد مساله ای می شد. هیچ ملاحظه ای نمی کرد و آنچه را تشخیص می داد درست است با مسئولیت پذیری کامل انجام می داد. 

سردار سلیمانی گفت تحلیل‌های هاشمی از واقعیت فاصله گرفته است

– نه آقای سلیمانی در ماه ها و سالهای آخر خیلی تحلیل ها و مواضع آقای هاشمی را قبول داشت و نه آقای هاشمی همه آنچه توسط سردار سلیمانی انجام می شد را قبول داشت. 

– آقای سلیمانی در آخرین حرفی که از ایشان شنیدم گفت که آقای هاشمی چون مدتی است که سیستم اطلاعاتی کشور، اطلاعات دقیق را به ایشان نمی دهد و دسترسی به اطلاعاتش ضعیف شده، تحلیل هایش از واقعیت فاصله گرفته است. 

– این برداشت آقای سلیمانی نسبت به آقای هاشمی در سال های آخر بود. یعنی به آنچه آقای هاشمی تحلیل می کرد، خوشبین نبود. 

– آقای هاشمی هم با آقای سلیمانی درباره مسائل سوریه اختلاف نظر داشت. در جنگ سوریه اختلاف نظر وجود دارد. و به هرحال این حضور مخالفینی هم داشته است. از جمله مرحوم آقای هاشمی که منتقد این بخش بود.

سردار سلیمانی گفت اردوغان مخالف مصالحه در سوریه است

– ما معتقد بودیم که ایران باید در جنگ سوریه حدّ نگه دارد. من در هواپیمای تهران کرمان به سردار سلیمانی گفتم که «این نقد به ما وارد است که چرا ایران به دنبال مصالحه میان اسد با مخالفینش نرفت؟!» سردار در پاسخ گفت، «ما نیز مصالحه را قبول داشتیم و پیشنهادش را هم دادیم ولی اردوغان مخالف بود. به دلیل اینکه می خواست کردها را سرکوب کند و بهترین شرایط برایش با جنگ داخلی در سوریه رقم می زد».

آقای هاشمی همراه با مردم تغییر کرد

– چند موضوع برای آقای هاشمی مهم بود. اولین مساله ای که برای ایشان مهم بود، مردم بودند. اگر بگوییم که آقای هاشمی تغییر نکرد حرف درستی نزده ایم. هرچند خود ایشان می گفت من تغییری نکرده ام.

– آقای هاشمی همراه با مردم تغییر کرد. هاشمی دهه شصت، کسی بود که با مردمی که چارچوب ها و ضوابط مربوط به آن دوره را قبول داشتند همراه بود و در دهه ۸۰ و ۹۰ آقای هاشمی سوالش این بود که مردم کدام طرفند؟ 

– بعد از سال ۸۸، آقای حاج عبدالله نوری پیش آقای هاشمی رفت و گفت شما که همیشه اهل مانور بودید چرا امروز مسائل خود را حل نمی کنید. ایشان گفت: آقای نوری شما که می دانید من اگر بخواهم مسائلم را حل کنم از همه شما امکاناتم برای حل مسائلم با جمهوری اسلامی فراهم تر است. همه امکاناتی را هم که از من گرفتند برمی گردانند ولی سوالم اینجاست که مردم کدام طرفند؟ آقای نوری گفتند مردم تکلیفشان معلوم است و آقای هاشمی هم گفتند پس من هم تکلیفم معلوم است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.