×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردان کشتی‌گیر کرمانشاه بر سکوی سوم کشور ایستادند/ «محبی» مسافر مغولستان شد

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور، با برتری تیم مازندران در شهر گرگان (جمعه۲۴دی ماه)به پایان رسید.

تیم‌ تهران در جایگاه دوم و کرمانشاه با یک طلا، یک نقره و دو برنز در مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور در جایگاه‌ سوم قرار گرفتند.

نتایج نهایی کشتی‌گیران کرمانشاه در پایان مسابقات کشتی بزرگسالان آزاد قهرمانی کشور به شرح ذیل بود؛

در وزن ۵۷ کیلوگرم سیدعلی عظیمی با شکست حریف خود از آذربایجان‌غربی در دور دوم به مصاف محمدرضا نوری از لرستان رفت و با شکست نماینده لرستان پنجه در پنجه پوریا ترکمان از مرکزی انداخت و با پیروزی در این دیدار به یک قدمی فینالیست شدن رسیده بود که نتوانست رضا مومنی را از پیش‌رو بردارد و در شانس مجدد هم برای رفتن به دیدار رده‌بندی کشتی را به شهداد خسروی از البرز واگذار کرد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم علیرضا نمک‌شناس نتیجه را به حریف گلستانی خود واگذار کرد و با توجه به شکست کشتی‌گیر گلستان در دور بعد نمک‌شناس از جدول مسابقات حذف شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم حامد رشیدی با از پیش‌رو برداشتن حریف خود از تهران در دور دوم کشتی حساسی را با عرفان الهی از مازندران داشت که با شکست حریف مازندرانی خود به مصاف محمدباقر قمی دیگر کشتی‌گیر مازندرانی رفت، اما نتوانست از سد این کشتی‌گیر بگذرد با  فینالیست شدن قمی این بار رشیدی برای کسب مقام سوم شانس خود را در جدول شانس مجددامتحان کرد‌. در جدول بازنده‌ها با از پیش‌رو برداشتن حریف خود از استان قم به دیدار رده‌بندی راه یافت و با شکست کشتی‌گیر عنوان دار توابع تهران توانست بر سکوی سوم وزن ۷۴ بایستد و مجوز جام جهان پهلوان تختی را کسب کند‌. 

در وزن ۸۶ کیلوگرم محمدرضا قیاسی در یک کشتی نزدیک مقابل حریف همدانی خود مغلوب شد و با توجه به فینال نرسیدن حریف همدانی قیاسی نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کرمانشاه از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۹۶ کیلوگرم جوا دنظری در دور اول ارشیا توکلی از گلستان را شکست داد. در دور دوم ایمان کربلایی را از کرمان  با شکست بدرقه کرد. در دور سوم  نظری نتوانست از سد میثم عبدی از تهران عبور کند و با فینالیست نشدن عبدی جواد نظری هم از گردونه مسابقات خارج شد.  

در وزن ۶۱ کیلوگرم متین زارعی با محمدرضا نوری (لرستان) کشتی گرفت و توانست حریف لرستانی را از پیش رو بردارد. زارعی در دور دوم به حریف سیستانی خود باخت و با توجه به اینکه کشتی‌گیر سیستان به فینال نرسید زارعی از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن۷۰ کیلوگرم خیراله قهرمانی در دور اول میلاد صادقی (کهگیلویه) را شکست داد در دور دوم پارسا بهرام از اصفهان را مغلوب کرد. در دور سوم محمد زمانی را با شکست بدرقه کرد. قهرمانی در دور چهارم نتوانست از سد محکم مهدی یگانه جعفری از مازندان بگذرد و با توجه به فینالیست شدن یگانه جعفری، خیراله قهرمانی در جدول شانس مجدد نتوانست از سد حریف خود بگذرد و به عنوانی دست نیافت. 

در وزن ۷۹ کیلوگرم کرمانشاه دو کشتی‌گیر داشت؛

بهمن تیموری در دور اول امید کلاسنگی (گلستان) را مغلوب کرد. در دور دوم هاشم نوذری از کهگیلویه را شکست داد. در دور سوم حریف کردستانی از پیش رو برداشت و در دور چهارم با شکست حمیدرضا زرین از تهران راهی فینال شود. تیموری برای کسب مدال خوشرنگ طلا به مصاف علی سوادکوهی از مازندران رفت و در یک رقابت نزدیک کشتی را به سوادکوهی واگذار کرد.

سبحان یاری دیگر نماینده کرمانشاه در وزن ۷۹ کیلوگرم در دور اول به حریف خود مجید باقری (خراسان رضوی) باخت و با توجه به  فینالیست نشدن کشتی‌گیر خراسان یاری از جدول مسابقات حذف شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم ارشک محبی در دور اول علی‌رضا پوراس (آذربایجان شرقی) را شکست داد. در دور دوم به مصاف کشتی‌گیر همدان رفت که نتوانست برنده از تشک خارج شود و با توجه به فینال نرسیدن کشتی‌گیر همدان ارشک محبی از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کرمانشاه دو کشتی داشت.

محمد مرادی در دور اول یاسر نوروزی(سمنان) را مغلوب کرد. در دور دوم کشتی‌گیر قزوین را شکست داد. در دور سوم کشتی‌گیر آذربایجان شرقی را از پیش‌رو برداشت و در پای فینال به همشهری خود یدلله محبی باخت و در جدول شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی‌گیر استان میزبان رفت و توانست با پیروزی بر حریف گرگانی به عنوان سومی دست یافت.

یدلله محبی در دور اول ابوالفضل حاج (فارس) را با شکست بدرقه کرد. در دور دوم کشتی گیر میزبان (گلستان) را از پیش‌رو برداشت. در دور سوم کشتی‌گیر مرکزی را مغلوب کرد و در ماقبل فینال توانست از سد همشهری خود محمد مرادی عبور کند. کسب مدال طلا به مصاف مهدی هاشمی از مازندران رفت و در یک کشتی درخشان حریف عنوان دار خود را با ضربه فنی بدرقه کرد و به نشان طلای سنگین وزن دست یافت.

این دوره از مسابقات، مرحله اول انتخابی تیم ملی نیز بود و طبق تصمیم فدارسیون کشتی، نفرات اول به مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده اعزام خواهند شد.

میزبان این رویداد، شهراولان باتور مغلولستان، وزمان آن اواخر فروردین‌ماه است.
 وامادر
۵۷کیلوگرم رضا مومنی (مازندران)
۶۱ کیلوگرم داریوش حضرتقلی‌زاده(خراسان شمالی)
۶۵کیلوگرم رحمان عموزاد(مازندران)
۷۰ کیلو گرم محمدمهدی یگانه جعفری(مازندران)
۷۴ کیلوگرم یونس امامی(تهران)
۷۹کیلوگرم علی سوادکوهی(مازندران)
۸۶کیلوگرم محسن مصطفوی (آذربایجان شرقی)
۹۲ کیلوگرم امیرحسین فیروز پور(مازندران)
۹۷کیلوگرم محمدحسین محمدیان(مازندران)
۱۲۵کیلوگرم یداله محبی(کرمانشاه)
قهرمان کشور شدند.

حذف رضا اطری بخاطر نرسیدن به سروزن در کشتی فینال ۵۷ کیلوگرم و شکست بهمن تیموری درکشتی نهایی وزن ۷۹کیلوگرم از حوادث چشمگیربود.

و اما وزن آخر، که معمولا در کشتی‌های آزاد، فرنگی و پهلوانی از حساسیت بالایی برخوردار بوده وبه نوعی گل سرسبد کشتی‌ها به شمار می‌رود.

در این دوره یداله محبی، پهلوان سنگین وزن کرمانشاهی، در حضور مدعیان، قدرت‌نمایی کرد و با کسب مدال طلا جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را بدست آورد تامسافر مغولستان شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.