×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شبهه‌افکنی مجدد حجاریان درباره “عاشورا”/ افشای دست نامرئی در اعتراضات منتسب به فرهنگیان

تهران۲

شبهه‌افکنی مجدد حجاریان درباره “عاشورا”

شبهه‌افکنی مجدد حجاریان درباره "عاشورا"/ افشای دست نامرئی در اعتراضات منتسب به فرهنگیان

سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در لابه‌لای یک یادداشت سیاسی پیرامون الهیات انفعال و نگرش‌های دینی در دنیا نوشته است: آگوستین معتقد بود انسان‌ها فقط در سلطنت هزارساله مسیحی به رستگاری می‌رسند و این سلطنت در آسمان‌هاست و در زمین یک سفارت دارد و آن هم کلیساست و نتیجه می‌گرفت، ما باید دائماً با توسل به کلیسا قلعه عفاف و پاکدامنی خود را حفاظت کنیم، از گناهان بپرهیزیم تا از این زندان خاکدان توسط شهسوار الهی که همان مسیح باشد، نجات پیدا کنیم.

او سپس می‌افزاید:

“البته، ایده منجی‌گرایی به شیعه نیز منتقل شده و شیعیان معتقدند امام حسین (ع) با خون خود گناهان امت آن‌ها را خریده است و هرکس به‌خاطر وی شَدّ رحال کرده و به زیارت برود، یا بگرایند و بگرید و یا حتی خود را متأثر نشان دهد شامل رحمت حسین (ع) می‌شود و فرزندش، مهدی موعود از وی دست‌گیری خواهد کرد. لذا، وظیفه مؤمن جمع‌آوری چنین اندوخته‌هایی است نه تمرکز بر امور دنیوی”! [۱]

*دقت شود که این ترسایان هستند که معتقدند حضرت مسیح العیاذ بالله زجر تصلیب را به جان خرید تا بدین وسیله گناهان مسیحیان را به جان بخرد و ترسایان تا همیشه بخشوده‌اند! [۲]

در عین حال همه می‌دانیم که در تفکر شیعه، خون سیدالشهدا(ع) برای تشکیل حکومت اسلامی و منزّه‌سازی اسلام ناب بر زمین ریخت.

خون بر زمین ریخته‌ای که البته همچنان در مسیر تحقق حکومت اسلامی و منزّه‌سازی دین اسلام جوشش دارد.

همچنین است که در تفکر شیعه، انوار ائمه هدی(س) رافع گناهان افرادِ بدون توبه نیست.

خاصّه اگر این گناهان شامل امور مهمّه حق‌الناس نیز باشد؛ حتی با وجود توبه نیز بهره‌مندی از انوار و برکت اهلبیت(س) صرفا بسته به رفع مظلمه است.

به دیگر سخن اینکه در مکتب حسینی همانطور که شهید سلیمانی نیز تأکید داشت؛ بایستی شهید زیست تا شهید شد!

یعنی انتصاب به اهلبیت(س)، نماز، روزه و حتی مرگ در میدان جنگ، حاوی هیچ خیری نخواهد بود اگر فرد متّصف به این مقولات اهل پاک زیستن و اجتناب از گناه نبوده باشد.

به همین منوال، اثبات می‌شود که امداد از سوی امام عصر(عج) نیز همچنان که در احادیث مهدوی مشاهده می‌کنیم منوط به اجتناب از گناه در فضای فردی و اجتماعی است. و فی‌المثل دزدی که مال مردم را عالما عامدا پس نمی‌دهد و توبه هم نمی‌کند؛ اگر تا قیامت هم بر حسین(ع) بگرید؛ این گریه‌های او نه انتفاعی برای شخص او خواهد داشت و نه موجب دستگیری از سوی امام زمان(ع) خواهد شد.

گزاره انحرافی “وظیفه مؤمن تمرکز بر امور دنیوی نیست” هم صراحتا با عقل و با نصوص دینی شیعه در تناقض است و حجاریان به غلط چنین چیزی را به شیعیان منتسب کرده است.

چه اینکه شیعه دنیا را مزرعه آخرت می‌داند و معتقد است که برای ساختن آخرتی آباد باید تمرکزی عقلانی، حق‌طلب و ایجادکننده رفاه برای همه بر دنیا داشت.

حجاریان چند سال قبل نیز در اظهاراتی مدعی شد که عملکرد ائمه اطهار(س) پس از واقعه عاشورا عقلانی شد! [۳]

گفتنیست، آیت‌ا… مکارم شیرازی نیز پیش از این به شبهه بخشیده شدن خون شیعیان با شهادت امام حسین(ع) پاسخ داده‌اند که می‌توانید متن پاسخ را در اینجا بخوانید.

***

افشای دست نامرئی در اعتراضات منتسب به فرهنگیان

شبهه‌افکنی مجدد حجاریان درباره "عاشورا"/ افشای دست نامرئی در اعتراضات منتسب به فرهنگیان

حزب اصلاح‌طلب مجمع ایثارگران، از احزاب تحریم‌کننده انتخابات ۱۴۰۰، اخیراً در بیانیه‌ای پیرامون تجمعات منتسب به فرهنگیان نوشته است: در ماههای اخیر کشورمان شاهد ظهور نارضایتی و بروز اعتراض فرهنگیان و معلمان زحمتکش در ارتباط با تصویب لایحه‌ «نظام رتبه‌بندی معلمان» در مجلس شورای‌اسلامی بوده است؛ موضوعی که ریشه در گذشته‌های دور دارد و بارها مطرح شده‌است و متاسفانه هربار بجای انجام گفتگو با نمایندگان معلمان و یافتن راهی برای تامین حقوق آنان، با انتساب این حرکت اعتراضی به احزاب و گروههای سیاسی، با واکنشهایی از جنس شنیده نشدن و سرکوب مواجه شده و در نهایت تبدیل به آتش زیر خاکستر شده است.

حزب مذکور اما در بند پایانی همین بیانیه صراحتا از تجمعات مذکور حمایت کرده و می‌نویسد:‌ در انتها «حزب مجمع ایثارگران» ضمن اعلام همبستگی با اعتراضات مدنی و بحق این قشر عظیم و دلسوز از دولت و مسئولان می‌خواهد به مطالبات قانونی فرهنگیان توجه مضاعف نمایند تا ضمن ارزش‌نهادن به منزلت معلمان، فضایی به دور از تنش برای آموزش نسل آینده‌ساز کشور فراهم شود.[۴]

*از فرازهای متناقض بیانیه مذکور به روشنی مشخص می‌شود که تنظیم‌کنندگانش آنقدر عجله داشته‌اند که یادشان رفته تناقض صدر و ذیل بیانیه را اصلاح کنند و در حالی که در بند اول مدعی شده‌اند نباید اعتراضات را به احزاب نسبت داد اما در بند پایانی همین بیانیه صراحتا حمایت حزب خود را از اعتراضات اعلام می‌کنند!

فلذاست که اکنون بهتر مشخص می‌شود تجمعات و تظاهراتی که در حین عزم مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان صورت می‌گیرد و در آنها شعار علیه نیروی انتظامی سر داده می‌شود از سوی کدام احزاب و گروه‌های معارض حمایت می‌شوند!؟

این هشدار بایستی مد نظر فرهنگیان نجیب کشورمان باشد که دشمنان ایران و ایرانی در کمین نشسته‌اند تا هر جرقه‌ای را به آتش تبدیل کنند. (همانطور که در بیانیه حزب اصلاح‌طلب مذکور نیز عبارت “آتش زیر خاکستر” را دیدیم!)

فذاست که پیگیری مطالبات به‌حق جز از طرق معقول و قانونی یعنی همراهی و همکاری با دشمنی که جز به حمام خون نمی‌اندیشد…

 سعید حجاریان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب زمانی در یک القاگری مدعی شد که شرایط “عام‌البلوی” است. فلذا بدیهیست که هر تجمع ولو کوچکی می‌تواند بهانه دشمن برای ایجاد بلوا باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.