×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همزمان با هفته زن؛ بانوان به پویش اهدای خون بپیوندند!

به گزارش تهران۲۴، اهدای خون اهدای زندگی به بیمارانی است که برای یک قطره ناچیز خون فاصله حیات و ممات را می پیمایند و اهدای قطرات خون به آنها نوید بخش زندگی دوباره و تجدید حیات است.

موضوع اهدای خون به عنوان یکی از نیازهای اساسی در سیستم درمانی کشور همواره مورد تأکید جامعه پزشکی و درمانی بوده و نیاز به آن امری همیشگی و روزمره است.

در راستای ترویج این فرهنگ پسندیده و کمک کننده به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی، همزمان با روز و هفته زن و میلاد پر برکت بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س)، پویش اهدای خون بانوان از شنبه ۲ بهمن ماه آغاز و تا ۸ بهمن ادامه می‌یابد.

محمد رضا مهدی زاده، مدیر کل انتقال خون استان تهران پیشاپیش روز و هفته زن و میلاد پر برکت بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س) را به تمامی بانوان تبریک گفت و اعلام کرد: به همین مناسبت پویش اهدای خون بانوان در این هفته در جریان است و از بانوان دعوت می‌کنیم با پیوستن به این پویش و اهدای خون و ترویج این فرهنگ نجات بخش، آغاز گر فرهنگی نو از اهدای خون در خانواده باشند.

وی ادامه داد: بنا براین گزارش برخلاف بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان که شاخص اهدای خون بانوان با مردان برابر یا نزدیک است، در ایران این شاخص بسیار پایین است و در استان تهران کمی بیش از ۴ درصد اهدای خون به بانوان اختصاص دارد که ظرفیت بسیار بالاتری در میان بانوان پایتخت وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به توجه بیشتر بانوان به سلامتی و پرهیز آنها از رفتارهای پر خطر، آنان را بهترین داوطلبان بالقوه برای اهدای خون دانست وگفت: ظرفیتی که در بانوان برای آموزش خانواده و ترویج فرهنگ اهدای خون وجود دارد می‌تواند تضمین کننده نسلی باشد که به نجات جان هموطنان و اهدای خون اهمیت می‌دهد و ما معتقدیم هر بانوی اهدا کننده خون می‌تواند خانواده را به یک مرکز اهدای خون بدل سازد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.