×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برنامه‌ریزی ویژه شورای شهر برای خانواده‌ها در پایتخت

تهران۲۴

زهرا شمس احسان اظهارداشت: همسویی تمام ماموریت‌های مدیریت شهری در همه حوزه های عمرانی، شهرسازی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی در راستای مصالح، منافع و نیازهای روز خانواده از شاخص های مهم شهر حامی خانواده است.

شمس احسان گفت: در شهر حامی خانواده موضوعات با تکیه بر مبانی و میراث غنی اسلامی و ایرانی به گونه ای سازمان یابد که به ارتقاء کارکردها و شرایط زیست انسانی خانواده، افزایش احساس امنیت، سلامت و نشاط خانواده و تحکیم مبانی آن با رعایت اصل مشارکتپذیری و بهرهمندی عادلانه از شهر کمک کند.

وی گفت: خوشبختانه شهردار تهران اخیرا تاکید ویژه ای بر جایگاه سرای محلات داشته اند. هم اکنون سرای محلات شهرداری تهران در دسترس همه خانواده‌ها قرار دارد تلاش می کنیم آموزش در حیطه‌های مختلف مهارتی را برای این افراد در دستور کار قرار دهیم. مباحث حمل و نقل خانواده محور، مدارس، دسترسی پذیری، فضاسازی شهری برای خانواده ها، خانه های مادر و کودک و … از موضوعات مهم دیگری است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: در موضوع شهر حامی خانواده این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که شهرداری صرفا بخشی از مسوولیت را برعهده دارد و در این موضوع سهم اجتماعی نهادهای دیگر را نیز باید در نظر گرفت. 

این عضو شورای شهر تهران گفت: تحقق شعار تهران شهر خانواده هم جز با توانمندسازی کارکنان خدوم شهرداری و اعتماد به زنان فرهیخته این نهاد اجتماعی در پست های مدیریتی میسر نخواهد شد.

شمس‌احسان گفت: سیاست‌های شورای شهر منحصر به آموزش خانواده‌ها نیست بلکه لازم است شهری مناسب حضور خانواده داشته باشیم و شهر را برای اقشار آسیب پذیر مثل معلولان، مادران دارای فرزند، مادران باردار، جانبازان، سالمندان و همه گروه‌های آسیب پذیر دسترس‌پذیر کنیم.

وی در پایان گفت: توسعه فضاهای فراغتی خانواده ها، تقویت ساختارهای ویژه مادر و کودک از مهمترین موضوعاتی است که باید برای موضوع شهر حامی خانواده توجه ویژه تری به آن داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.