×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شهید باقری ۳۹ سال پیش دستکش مخملی آمریکا را دید+صوت منتشرنشده

تهران۲۴

 غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. او جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. شهید باقری در ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۶۱ در جمع رزمندگان اسلام در بحبوحه عملیات رمضان در قرارگاه کربلا درباره ماهیت صلح مدنظر انقلاب اسلامی سخن به میان آورد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید حسن باقری است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را به مناسبت سالروز شهادت این سردار سپاه اسلام در نهم بهمن ماه سال ۱۳۶۱ برای نخستین بار منتشر می‌کند:

صلحی خوب است که آمریکایی نباشد

باید یادمان باشد که جنگ چیز خوبی نیست، یعنی این‌جوری نیست که ما جنگ را دوست داشته باشیم، این‌جوری نیست ما دوست داشته باشیم همیشه جنگ باشد، درگیری باشد. ما دوست داریم که صلح بشود ولی چه صلحی؟ صلحی که اسلام حفظ باشد، صلحی که آمریکایی نباشد، اما جنگ را چه کسی راه می‌اندازد؟

جنگ را آمریکایی‌ها راه می‌اندازند، برای اینکه جوان‌های مسلمان ما را، جوان‌های حزب‌اللهی ما را از بین ببرند و در درازمدت بتوانند مسلط بشوند بر اسلام، مسلط بشوند بر کشورهای اسلامی. این هم باید حواسمان باشد که بر علیه آمریکایی‌ها همه چیز را یاد بگیریم، فردا این‌ها فکر نکنند که اگر ما یک تعدادی شهید دادیم، دیگر چیزی بلد نیستیم، دیگر جوان نداریم.

درباره عملیات

«عملیات رمضان» عملیات تهاجمی گسترده نیروهای مسلح ایران در خلال جنگ ایران و عراق بود که به مدت ۱۷ روز در تابستان ۱۳۶۱ در جنوب عراق، شمال‌ شرقی شهر بصره و در منطقه شلمچه انجام شد. این عملیات در ۵ مرحله به‌ طور مشترک توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و نیروی زمینی ارتش به فرماندهی علی صیاد شیرازی، طراحی و اجرا شد.

عملیات رمضان ۵۰ روز پس از آزادسازی خرمشهر انجام شد و رزمندگان اسلام برای نخستین بار وارد خاک عراق شدند. از عملیات رمضان به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین نبردهای زرهی، پس از جنگ جهانی دوم نام می‌برند.

در این نبرد سه موج جداگانه از سپاهیان داوطلب در زمینی مسطح به‌ سوی بصره حرکت کردند. در این عملیات بیشتر از ۱۰۷۷ دستگاه تانک و نفربر عراقی منهدم شد و تیپ ۹ زرهی عراق به‌ طور کامل از بین رفت و در کل ۷۷۱۵ سرباز عراقی کشته، زخمی و اسیر شدند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.