×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۴ شهر خوزستان زیر خاک رفت/ میزان غلظت گرد وغبار در خرمشهر ۱۴ برابر حد مجاز

به گزارش تهران۲۴ از اهواز، بنا بر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان میزان غلظت گرد و غبار در ۱۴ شهر استان بیش از حد استاندارد است.

میزان گرد وغبار در آبادان:۱۸۵، اندیمشک:۴۵۳، اهواز:۱۴۰۰، بندرامام:۱۴۰۰، بهبهان:۳۷۱، حمیدیه:۶۵۸، خرمشهر:۲۰۹۹، دزفول:۵۵۶، رامشیر:۷۴۱، سوسنگرد:۱۰۱۵، شادگان:۱۳۷۱، شوش:۵۳۲، شوشتر:۱۲۰۴ و ماهشهر:۱۱۹۹ میکروگرم در متر مکعب است.

این در حالی است که میزان استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه‌ای از مردم خواست افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی مدت یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل مانند ورزش‌های سبک و سنگین خودداری کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است با مواجهه با تنگی نفس و هرگونه ناراحتی قلبی عروقی سریعاً به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود. 

 امین ترابی پور همدانی رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز  چند روز پیش گفته بود سالانه ۳۳ هزار نفر در کشور بر اثر آلودگی هوا فوت می‌شوند و حدود ۲.۳ درصد از تولید ناخالص ملی صرف مقابله با خسارت‌های ناشی از آلودگی هوا می‌شود.

عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، مرگ ناشی از مواجهه با ذرات معلق در شهرستان اهواز را بالا دانسته و گفته بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته در سال ۱۳۹۹ هزینه مرگ بر اثر آلودگی هوا در شهر اهواز ۴۵۶ میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/ی/س

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.